Beantwoord

Hotspot voor Nintendo Switch werkt niet.

• 12 maart 2017
  • 18 reacties
  • 2650 Bekeken

Hallo!
Ik heb bij het afsluiten van mijn abonnement duidelijk aangegeven dat ik hem merendeels wil gaan gebruiken als Hotspot voor online gamen, dit was volgens de verkoper geen enkel probleem.
Een week geleden wilde ik het gaan proberen op mijn Nintendo Switch, het verbinden duurt allemaal maar lang maar lukt uiteindelijk wel, ik kan zien wie online Is en in de news feed videos bekijken, maar daar houdt het dan ook op helaas, ik kan niet met games verbinden door online te spelen en kan ook de Nintendo shop niet in, ik dacht dat de hotspot het probleem was en niet sterk genoeg was voor de Switch om wat mee te doen, maar na het proberen met mijn Kpn abonnement waren er geen problemen, alles werkte en kon doen wat ik wilde.

Naar mijn idee blokkeert T Mobile ergens een verbinding, heb al een hoop dingen geprobeerd maar kom er niet uit, iemand die mij verder kan helpen?

Het aanpassen van de DNS helpt ook niet.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Pilovali 12 maart 2017, 20:14

Dat zou gewoon moeten werken. Soms is de APN 'smartsites.t-mobile', daar zijn sommige dingen op geblokkeerd.
Welke foutmelding krijg je te zien?
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Welke telefoon heb je? En weet je welke APN je gebruikt?

Groet,
Hallo, ik gebruik de Sony XZ en heb het met de Z5 geprobeerd, ook beide met het andere abonnement geprobeerd en dat werkt prima. APN staat op T-mobile internet, heb hier verder niks aangepast.
Reputatie 6
Badge +17
Dat zou gewoon moeten werken. Soms is de APN 'smartsites.t-mobile', daar zijn sommige dingen op geblokkeerd.
Welke foutmelding krijg je te zien?
Er staat inderdaad smartsites.t-mobile bij, zou dat het probleem moeten zijn?
Heb de regel veranderd naar internet en hij doet het nu, heel erg bedankt!!
Reputatie 6
Badge +17
Ah, fijn dat het opgelost is 🙂
Hallo!

Thuis hebben wij nu ook een Huawei 4G modem met een 100GB bundel. Alles werkt perfect, fantastische snelheden, nooit problemen en de verbinding is stukken stabieler dan verwacht. Echter, bij de aankoop van een spelletje die multiplayer had op de Nintendo Switch kwam ik er al gauw achter dat ook bij mij online multiplayer niet werkte. Op ieder ander netwerk die ik ooit heb gebruikt met de switch, inclusief een 4G hotspot via mijn mobieltje met het KPN netwerk, werkt allemaal prima, behalve internet via het 4G modem. Ik heb de APN ook aangepast naar internet, dit haalt bij mij echter niets uit.

De E-shop en alles werkt wel prima, ik kan er gewoon mee verbinden, dingen downloaden, behalve online multiplayer.

Kan ik verder nog iets veranderen? In het modem staat de firewall uit en is DMZ ingesteld voor het ip adres van de switch. Geen idee wat ik verder nog kan doen...
Reputatie 6
Badge +17
@Multi Electronia

Hallo! Jij zit op 4G voor Thuis, Karven maakt gebruik van T-Mobile Go, dat is totaal iets anders ;)
Probeer je APN eens te zetten op 'fms' in plaats van 'internet'.

Groet,
@Pilovali

Bedankt voor je reactie! Sorry, ik had geen idee dat Karven gebruik maakte van het Go pakket ;p

De apn is aangepast naar fms, echter ook zonder succes. Smartsites, internet, fms, allemaal zonder succes.. Zijn er uberhaupt nog meer APN's? wat ik vooral vreemd vind is dat het via de hotspot van mijn mobieltje wel gewoon werkt. vreemd...
@Pilovali

Schijnbaar duurde het gewoon een halfuurtje ofzo, hij doet het nu spontaan. Hartelijk bedankt voor de hulp, ik had de moed al bijna opgegeven! Dankjewel 😃
Goed, weer te vroeg zitten juichen. Het plezier duurde ongeveer 10 minuten, sindsdien doet hij het WEER niet. Niets aangepast, niets veranderd, gewoon geheel spontaan weer geen online multiplayer en sindsdien ook niet meer gedaan...

zeer apart, iemand nog meer ideeen? ;p
Reputatie 1
Goed, weer te vroeg zitten juichen. Het plezier duurde ongeveer 10 minuten, sindsdien doet hij het WEER niet. Niets aangepast, niets veranderd, gewoon geheel spontaan weer geen online multiplayer en sindsdien ook niet meer gedaan...

zeer apart, iemand nog meer ideeen? ;p

Denk dat het handiger is dat je een topic aanmaakt in het forum voor de 4G Thuis.
Niet echt nuttig om dat in het Tmobile Go forum te doen ;)

Dit is het forum voor technische zaken voor 4G Thuis:
https://forum.t-mobile.nl/installatie-andere-technische-vragen-480
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem denk ik. Alleen bij mij vindt mijn nintendo switch de hotspot helemaal niet.

Ik heb een Iphone 7 met een go abonnement. Als ik mijn hotspot aan doe zie ik deze niet terug in de netwerkintellingen van mijn nintendo switch.

Heb zelf nog gekeken naar de reacties hierboven en wat geprobeerd maar helaas. Enig idee wat ik moet doen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi ALi,

Heb je jouw hotspot wel goed ingesteld? Werkt je hotspot wel op andere apparaten? Op deze pagina staat uitgelegd hoe je met een iPhone een hotspot kunt instellen. Krijg je een foutmelding te zien?

Ik hoor graag van je.
Ik heb een iphone 7 plus met een unlimeted go abbonnement, zodra ik mijn hotspot open zet verbind de switch zich met het internet maar zodra ik online wil met bijv. Mario kart is of de server te druk of het nat type niet oke
Reputatie 6
Badge +17
Ah zo bedoel je het. Unlimited internet werkt niet erg goed met spelcomputers. Die hebben een open 'NAT' type nodig. Bij 4G voor Thuis heb je een speciaal 'fms' APN er voor, maar bij Go Unlimited niet. Je zit dan achter een zogenoemde 'dubbel-NAT', en dat vinden spelcomputers niet fijn.
Je kunt proberen om APN van 'smartsites.t-mobile' naar 'internet' te veranderen. Hier kun je lezen hoe dat moet. Ik heb zelf niet erg veel ervaring met iOS, dus ik kan je daar helaas niet beter mee helpen.

Groet,
Ik heb een iPhone XS Max en hier kan ik ook niet met een hotspot verbinden met de Switch. Iemand hiervoor een oplossing?

Ah ik zie het al. Met unlimited werkt het blijkbaar niet. Is hier al een oplossing voor???
Reputatie 6
Badge +17
Had je het bovenstaande al geprobeerd? Het is niet alleen Unlimited, het is elke mobiele abonnement.

Reageer