Beantwoord

Huawei alleen als modem gebruiken

• 30 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 565 Bekeken

Ik wil de geleverde Huawei alleen als modem gebruiken en mijn huidige router (ASUS RT-AC3200) laten bestaan. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is en (waarschijnlijk) zo ja: welke instellingen van belang zijn?

Dank!
icon

Beste antwoord door David 31 oktober 2016, 15:12

Hoi Hans,

Dit is inderdaad mogelijk, als je de volledige functionaliteit van je eigen router wilt gebruiken, dan adviseren we je om DMZ te gebruiken en DHCP op de Huawei router uit te schakelen.

Ik zie dat mijn collega Thalina ook zojuist op jouw andere topic heeft gereageerd. 🙂 Je aanmelding voor de buitenantenne is in ieder geval gelukt! Ook HarryMe heeft nog met je meegedacht over de snelheid, wellicht ook nog het proberen waard!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
@Hans_M
Een kleine toelichting op de reactie van Hajar. In dit topic vind je instructies voor het instellen van DMZ/port forwarding.

Het IP adres is inderdaad dynamisch, maar dit kan je afvangen met DDNS. Instructies daarvoor staan ook in dat topic. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hans,

Als je 'DMZ' instelt loopt al het verkeer via jouw eigen ASUS router. Het is aan te raden om een firewall in te stellen op de ASUS omdat elk pakket/aanval op je router binnenkomt. Eventuele portforwarders dien jij in je igen router in te stellen. De optie 'DMZ' hoef je nog niet gebruiken omdat je geen vast IP kunt instellen in de Huawei. Het is mogelijk dat het IP adres van de ASUS ineens veranderd waardoor jij continu je 'DMZ' IP in de Huawei moet aanpassen.
Dank! Snelheid leek inderdaad een gekke dip... Nu al veel beter. Heb jij een instructie t.a.v. DMZ en en meest gebruikelijke instellingen op een router? In mijn geval een ASUS RT-AC3200 overigens
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Hans,

Dit is inderdaad mogelijk, als je de volledige functionaliteit van je eigen router wilt gebruiken, dan adviseren we je om DMZ te gebruiken en DHCP op de Huawei router uit te schakelen.

Ik zie dat mijn collega Thalina ook zojuist op jouw andere topic heeft gereageerd. 🙂 Je aanmelding voor de buitenantenne is in ieder geval gelukt! Ook HarryMe heeft nog met je meegedacht over de snelheid, wellicht ook nog het proberen waard!
Reputatie 3
Badge +4
https://forum.t-mobile.nl/installatie-andere-technische-vragen-480/snelheid-272898

Ik zie dat er nog 1 draadje loopt over je Huawei 4G voor thuis router.
Hierin geef je aan dat je een lage overdrachtsnelheid ervaart.

Het lijkt mij dat het signaal niet sterk genoeg binnenkomt.

Zou je willen proberen om de router te verplaatsen naar de andere kant van de kamer/ het huis of zelfs even naar buiten (als het niet regent)?

Als dit een sterke verbetering geeft in signaal en snelheid is een buitenantenne zeker een optie!
Goedemiddag. Ik bedoel de bij 4G voor thuis geleverde Huawei E5186. Deze wil ik dus niet als router gebruiken...
Reputatie 3
Badge +4
Goedemiddag Hans, de Huawei (Huawei telefoon, MiFi router of dongel?) kun je als router gebruiken.

Bedoel je dat je een extra simkaart wilt en 2 modems op 1 abonnement wilt gebruiken?

Reageer