Beantwoord

Huawei B618s-22d CAT11 en go unlimited data/sms/bellen

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
kan ik een sim only go unlimted bellen /smssen/onbeperkt internet gebruiken voor de Huawei B618s-22d CAT11 en een dect analoog telefoon aansluiten en dan bellen met het 06 nummer van de sim go unlimited abonnement???? En zoja waarom biedt t-mobile dit niet aan? En zo nee , waarom eigenlijk niet???
icon

Beste antwoord door tmoesel 19 augustus 2018, 23:21

Ook met een Huawei E5186s-22a i.c.m. een oud KPN Palermo analoog toestel werkt het. Je kan het simpelweg proberen, stop de SIMkaart maar in die B618.
Bedenk wel dat als je belt, het apparaat terugspringt naar 3G, en voor zover ik mij herinner onderbreekt de internetverbinding ook. Verder zit je natuurlijk met extra conversies tussen analoog en digitaal, want de B618 kan geen DECT van zichzelf, i.t.t. b.v. FritzBoxen.
Het is vergelijkbaar met een smartphone in hotspot modus, alleen dan met niet alleen WiFi maar ook ethernetkabel.
10 jaar geleden had ik een echt vast nummer gelinkt aan mijn mobile nummer (VodafoneGmbH) wat werkte in een straal van 2km rond woonadres. Ideaal voor mensen die je willen bellen (veel goedkoper namelijk om te bellen). T-Mobile NL hangt een heel andere filesofie aan tegenwoordig. Als zowel die B618 als T-Mobile standaard VoLTE zouden doen, zou het wat techniek betreft acceptabel genoeg zijn misschien voor een groter publiek. Maar dan komt het euvel van Unlimited wat het niet is, zie:
https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/unlimited-4g-voor-thuis-klinkt-mooi-maar-is-het-niet-298678

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Beste Evert61,

Ik heb de h1-tags uit je post gehaald omdat het nogal schreeuwerig overkomt (bijna nog erger dan caps-misbruik).

Je kan technisch gezien een Sim only go unlimited gebruiken en met het modem gebruiken. Echter is het geval dat bij Go Unlimited abonnementen er na 5 GB een tijdelijke stop zit op de data waarna je via de T-Mobile app/site 1 GB kan bijactiveren (ze kosten niets, maar worden gebruikt om het netwerk niet te overbelasten, andere mobiele gebruikers zouden er immers last van hebben als je in 1 stuk door 75GB aan GTA 5 zou kunnen downloaden bijvorbeeld).

En waarom dit niet met en Dect telefoon werkt, dat is waarschijnlijk omdat de firmware dit niet toestaat. de SIM-kaarten welke normaal in een Huawei modem gaan zijn 097-Datanummers met 12 cijfers, in plaats van 06-telefoonnummers welke uit 10 cijfers bestaan.
Verder loop je dan ook tegen andere beperkingen aan. Zo is het dan niet mogelijk om SMS te ontvangen op deze manier (hoewel er daar ook workarounds voor gevonden kunnen worden).
Bedankt voor t verwijderen v/d h1-tags, zag er idd niet uit. Was t vergeten er bij te zetten , maar ik bedoelde de originele huawei router en niet de t-mobile versie, Er zit n.l. een telefoon aansluiting op en als je m als mobiele office router wil gebruiken ergens waar je geen (vaste internet en telefoon) aansluiting hebt, kan je dan het 06-nummer gebruiken en werkt dat dan? Of mss een andere soort telefoon,of ander abonnement of lte-router of provider? Ben gewoon benieuwd of hier iets voor te vinden is(wil n.l een werkplek creeren, voor meerdere laptops en telefoons )
Reputatie 4
Badge
Ik weet niet of het met de huawei b618s lukt, maar met een huawei B593s-22 lukt het in ieder geval. Je kan zelfs smsjes versturen en ontvangen en bellen met een 06 nummer. Een kennis van mij heeft dat, maar hij gebruikt niet zo veel data.
Maar als je er meerdere computers op aan gaat sluiten ben je zo door je 5gb data heen.
Bovendien kan tmobile ingrijpen als je teveel data gebruikt en het netwerk overbelast.
Reputatie 5
Badge +6
Ook met een Huawei E5186s-22a i.c.m. een oud KPN Palermo analoog toestel werkt het. Je kan het simpelweg proberen, stop de SIMkaart maar in die B618.
Bedenk wel dat als je belt, het apparaat terugspringt naar 3G, en voor zover ik mij herinner onderbreekt de internetverbinding ook. Verder zit je natuurlijk met extra conversies tussen analoog en digitaal, want de B618 kan geen DECT van zichzelf, i.t.t. b.v. FritzBoxen.
Het is vergelijkbaar met een smartphone in hotspot modus, alleen dan met niet alleen WiFi maar ook ethernetkabel.
10 jaar geleden had ik een echt vast nummer gelinkt aan mijn mobile nummer (VodafoneGmbH) wat werkte in een straal van 2km rond woonadres. Ideaal voor mensen die je willen bellen (veel goedkoper namelijk om te bellen). T-Mobile NL hangt een heel andere filesofie aan tegenwoordig. Als zowel die B618 als T-Mobile standaard VoLTE zouden doen, zou het wat techniek betreft acceptabel genoeg zijn misschien voor een groter publiek. Maar dan komt het euvel van Unlimited wat het niet is, zie:
https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/unlimited-4g-voor-thuis-klinkt-mooi-maar-is-het-niet-298678

Reageer