Er zijn een aantal ethernet settings in de Huawei die het 1 en ander suggeren maar aangezien bridgemode en een aantal andere zaken m.b.t. RJxx connectoren niet werkt vraag ik mij af of datapaketten met een MTU van 9000 wel ongeschonden de WiFi sectie naar mijn Nexus9 passeren. Het blijkt na ontwaken van de tablet het vaak niet lukt om binnen en minuut en goede internet connectie te verkrijgen. Pas na heel veel DHCPOFFERs komt dan soms een DHCPACK
Als ik de MTU van server terugzet op 1500 blijft er nog maar 1/3 van de throughput van Ata-over-Ethernet over.
De vraag is dus: Ondersteunt de Huawei MTU 9000 zonder dat ik de ethernetsetting aanpas?
De Huawei HW/SW:
Hardware version: CL1E5175HM
Software version: 21.313.01.00.00
Web UI version: 16.100.02.00.03
Beste antwoord door DennisAmeling
@tmoesel
Het is alleen mogelijk om de MTU aan te passen in de Ethernet Settings van het Huawei modem, maar ik begrijp uit je bericht dat dit niet gewenst is.
Kun je iets meer uitleg geven over waarom je zo'n hoge MTU wil? Dit verhoogt namelijk ook de kans dat datapakketten corrupt raken. Merk je nog een verschil tussen de 2.4GHz en 5GHz wifi banden op je Nexus?
Bekijk origineel
Het is alleen mogelijk om de MTU aan te passen in de Ethernet Settings van het Huawei modem, maar ik begrijp uit je bericht dat dit niet gewenst is.
Kun je iets meer uitleg geven over waarom je zo'n hoge MTU wil? Dit verhoogt namelijk ook de kans dat datapakketten corrupt raken. Merk je nog een verschil tussen de 2.4GHz en 5GHz wifi banden op je Nexus?