Vraag

Huawei E5577C downloadsnelheid

Huawei E5577C downloadsnelheid m/z 120 Mbits ik krijg 30 Mbits in Zuid Holland, hoe kan ik dat oplossen

12 reacties

Met een iphone 6 krijg ik in zeeland(goes) op 4g ongeveer 18m (ookla speedtest) terwijl het vgls tmobile 63m moet zijn? Andere ervaringen?
Badge +2
@Cees3

Ik snap de vraag niet helemaal. Is het mogelijk dat je je vraag wat concreter maakt?
Badge +2
@sokrates

Ik lees dat je een speedtest hebt gedaan via ookla die afwijkt van een andere speedtest. Begrijp ik het zo goed?
Beste Tabali,
Het zou min 67 Mbps moeten zijn maar ik krijg tussen de 20/30 Mbps
Ik heb speciaal de router en Go ab. onbeperkt genomen om zovbeel mogelijk snelheid te krijgen maar dat lukt dus niet.
Zou er een ander abonnement zijn die wel 60 Mbps kan garanderen

Cees3
Reputatie 6
Badge +17
Het ligt eraan waar je op dat moment bent. Als je ver van de mast woont, zwaar geïsoleerde huis, drukte op de mast of als er een flat voor de mast staat, dan kan het zijn dat de snelheid lager is.

Waar heb je de 67 Mbps gezien?
Ik zit in Hoek van Holland in de caravan op 500 mtr van de mast en toch maar 20/30 Mbps, bij T-Mobile staat Zuid Holland 67 Mbps maar eigenlijk moet het 120 Mbps zijn.
Ik mijn flat, Rotterdam ook 20/30 Mbps.
Reputatie 6
Badge +17
Heb je overal 20 á 30 Mbps? Haal je die snelheid ook op je mobiel?
Wat zegt de dekkingskaart? Heb je wel voldoende dekking?

Groet,
de dekkingskaart zegt 67 MBps, er is overal voldoende dekking
Het lijkt erop dat het signaal regelmatig weg valt
Op een mobiel is het ongeveer 60Mbps
Groetjes
Reputatie 6
Badge +11
@Cees3
Wat zijn de ping tijden? En wat haal je als UpLink speed? Dat de caravan op 500m van mast zit wil nog niet zeggen dat dat ook de mast is die je mifi/mobiel bedient.

Op dezelfde plek is het niet uitzonderlijk dat die mifi E5577C lagere snelheden haalt dan een mobiel. Ik weet niet hoe men tot die 67Mbps komt op die dekkingskaart; Ik zou het eerst op mijn locatie moeten bekijken hoe en wat voordat ik er iets over kan zeggen.

Het zou best kunnen dat de mobiel betere specificaties heeft dan de mifi, of dat die mifi steeds op 900Mhz band (max 75 Mbps) gaat zitten en de mobiel op 1800 (max 150Mbps). Ook de masten waarop ze zitten kunnen verschillen.

Je kan met het programma http://www.lte-anbieter.info/ltewatch/huawei.php meer in detail wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ook kun je via http://www.4gmasten.nl/ uitvissen waar masten staan. Er eens naast gaan staan en dan kijken wat LTEwatchH doet tijdens speedtest geeft wellicht uitsluitsel of je niet toevallig een slecht exemplaar van je mifi getroffen hebt.
Hoe Lte anbieter werkt weet ik niet, maar de mast staat vlak bij ik kan hem vanuit de caravan zien.

De 2e vraag zoekt de oplossing van dit verhaal, T-Mobile adviseerde Huawei router met Go abonnement onbeperkt met 120Mbps maar dit heb ik nooit gekregen.
Reputatie 6
Badge +11
Als voor 2 mensen hier (T-Mobile medewerker en medeklant) nog niet echt duidelijk is hoe je tot je meetresultaten komt (speedtest via WiFi of wellicht USBkabel??), kun je nog een ander 4G apparaat kopen en hopen dat dat wat oplost.

Het is aan jouw hoe je tot een oplossing wil komen. Ik geef als medeklant aan hoe ik te werk zou gaan. Maar als dat te moeilijk is of je hebt er geen zin in dan kan ik weinig voor je betekenen.
Badge +2
Ik zit in Hoek van Holland in de caravan op 500 mtr van de mast en toch maar 20/30 Mbps, bij T-Mobile staat Zuid Holland 67 Mbps maar eigenlijk moet het 120 Mbps zijn.
Ik mijn flat, Rotterdam ook 20/30 Mbps.

Hallo Cees3, ik begrijp dat dit verwarrend is.
De dekkingskaart geeft weer welke speedtesten er op deze locatie zijn gedaan en de snelheid die je KUNT halen.

De snelheid kan echter ook vanuit het apparaat beperkt worden, denk aan 4g+ (op verschillende banden). Ik denk niet dat je mifi router dit ondersteunt. Hierdoor zou je al een verschil in snelheid kunnen ervaren.

Reageer