Beantwoord

Hue op Huawei 4GModem aansluiten?

• 7 juli 2018
  • 2 reacties
  • 3111 Bekeken

Beste T-Mobile,

Hoe sluit ik mijn Hue van Phillips aan? Als ik deze in de LAN1 stop of 2 dan klapt deze er continue uit en soms wordt deze niet eens herkend. Best lastig als alles draadloos werkt. Verder is de verbindingssnelheid prima.

Vr. Gr.
icon

Beste antwoord door tmoesel 7 juli 2018, 20:46

Ik denk dat je eerst in de handleiding of specifikaties van die Hue moet duiken. Je bedoelt de Bridge neem ik aan?
Wat voor exact type is het ?
en graag URL naar specifikaties/handleiding.

Die Huawei 4Gmodemrouter kan een snellere opeenvolging van resets of her-initialisatie van de IP configuratie hebben dan die Hue aanneemt, o.a. doordat 4G dit triggert.

Een paardemiddel zou kunnen zijn om de Hue een vast IP adres te geven buiten de DHCP range van de Huawei.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Ik denk dat je eerst in de handleiding of specifikaties van die Hue moet duiken. Je bedoelt de Bridge neem ik aan?

Die Huawei 4Gmodemrouter kan een snellere opeenvolging van resets of her-initialisatie van de IP configuratie hebben dan die Hue aanneemt, o.a. doordat 4G dit triggert.

Een paardemiddel zou kunnen zijn om de Hue een vast IP adres te geven buiten de DHCP range van de Huawei.

Ha, dank voor dit antwoord. Zoals mijn nickname al laat raden...ik ben met dit soort dingen een achterlijke gladiool hahaha. Het klinkt voor mij als abracadabra. Toch heb ik de DHCP gezien qua instellingen. Dus daar komt ik misschien nog uit. Nu heb ik alleen geen pc waar ik de nieuwste Hue Bridge op kan aansluiten om hem een vast ip te geven, als dat zo zou werken. Ik zie wel een gek nummer op de achterkant staan, maar dat ziet er niet als een IP uit. Het is een topantwoord, alleen ik bak er zelf niet zoveel van als ik het zo lees. Een paardemiddel is altijd het uitzoeken waard.
Ik heb wel het idee dat het goed gaat komen, maar dat het toch nog voor mij wel wat voeten in de aarde zal hebben en leermomentjes.😉

Reageer