Beantwoord

identieke IP adressen verschillende apparaten

• 21 november 2016
  • 5 reacties
  • 199 Bekeken

Goedendag, ik heb regelmatig dat er 2 dezelfde IP adressen worden uitgedeeld aan verschillende apparaten, wat uiteraard de nodige conflicten oplevert. Enig idee wat ik hieraan moet doen? Alle apparaten een vast IP adres uitdelen of zijn er andere opties?

vr.gr. Danny
icon

Beste antwoord door danigator66 22 november 2016, 10:54

Probeer dit eens:
open cmd.exe en geef het commando: ipconfig /release. gevolgd door ipconfig/renew

Daarnaast kan je je router een reset geven en je dhcp range even controleren.

Simpel even de router uit en weer aan zetten heeft geholpen. Wel gek dat het af en toe gebeurd dat er identieke ip's worden uitgedeeld.
Thx voor het meedenken.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Probeer dit eens:
open cmd.exe en geef het commando: ipconfig /release. gevolgd door ipconfig/renew

Simpel even de router uit en weer aan zetten heeft geholpen. Wel gek dat het af en toe gebeurd dat er identieke ip's worden uitgedeeld.
Thx voor het meedenken.

Eigenlijk zou het niet mogen gebeuren dat er één IP adres door één router wordt toegewezen aan twee apparaten. Heeft het apparaat dat een conflict had ook al een ip (statisch) op een ander (oud) netwerk?

Je kunt het in ieder geval voorkomen door inderdaad statische ip's toe te wijzen.
Probeer dit eens:

Thx voor het meedenken.
Ik neem aan dat je 1 DHCP server hebt die de IP's uitdeelt? Of gebruike je DHCP wel? Pure controle, omdat je helaas niet veel informatie levert 🙂. Hoeveel modems/routers heb je?
Het gaat alleen om de HUAWEI router die de ip's uitdeelt. Verder geen routers in gebruik op het moment.
Probeer dit eens:

Reputatie 4
Badge +9
Ik neem aan dat je 1 DHCP server hebt die de IP's uitdeelt? Of gebruike je DHCP wel? Pure controle, omdat je helaas niet veel informatie levert 🙂. Hoeveel modems/routers heb je?

Reageer