Beantwoord

installatie antenne 4 g unlimited thuis

• 22 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 3814 Bekeken

Hallo allemaal,

Gisteren het pakket 4 G voor thuis ontvangen incl antenne. In de gebruiksaanwijzing zegt tmobile dat indien u een abonnement icm antenne heeft, de firma guidion de antenne komt installeren. Guidion neemt zelf contact met u op. Nu heb ik het pas 1 dag, wellicht dat deze firma mij hierover benaderd? Zie ook op forums dat dit ruim 5 maanden heeft geduurd..
Waar het omgaat is het volgende.

De aansluiting tussen antenne en 4 g modem is ronduit amateuristisch te noemen. Zie foto's.
De maandag ochtend meegeleverde coax kabels passen niet fatsoenlijk op de conta coax in het 4 g apparaat. Als de kabels wel blijven zitten, dan moet je het 4g kastje niet meer aanraken, anders vallen de coax kabels eruit. Tevens is m'n wifi signaal zonder de antenne hetzelfde als met antenne. Wellicht omdat de kabels niet fatsoenlijk passen er via de antenne niks versterkt wordt? (heb dit getest met antenne op het dak, gericht op de zendmast)

Mijn vraag is wanneer komt guidion?
Komen ze met fatsoenlijke stekkers of een compleet nieuw antenne systeem?
Zo niet, hoe gaat tmobile dit oplossen?
U bent het wel met me eens dat de meegeleverde antenne en kabels niet echt van deze tijd zijn. Heb hier diverse apparaten via een coax verbinding, niks mis mee. Echter de coax van dit pakket past voor geen meter.

Betaal nu een abonnement voor internet via 4 g voor thuis. Werkt dus niet goed. Had ik net zo goed m'n hotspot via m'n mobiel device kunnen blijven gebruiken.

icon

Beste antwoord door David 8 september 2018, 11:56

@reneisniettevree

We lezen inderdaad zeker mee, maar aangezien het in eerste instantie een Community is waar klanten elkaar helpen, wordt niet overal op gereageerd.

Je kunt direct contact opnemen met Guidion (het bedrijf dat de installaties verzorgt). Dit kan via het telefoonnummer 088 - 2000 104 of per e-mail op t-mobile@guidion.net. Zij kunnen je dan verder helpen met jouw verzoek! 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Bedankt voor de foto's, nu is duidelijk zichtbaar waarover ook anderen hun zorgen uitten m.b.t. deze gammele constructie. Dit is vragen om problemen, mocht de 4Gmodemrouter door b.v. een schrikkende kat omvallen, dan is de kans groot dat de TS-9 connector op de router breekt en dan is het voor de gewone gebruiker onherstelbaar beschadigd. De goedkoopheid druipt er vanaf.

Dit verloopstuk van TS-9 naar SMA is bedoeld voor vast schroefconstructie's. Ik had eigenlijk verwacht dat met het verloop in de vorm van een kort verloopkabeltje meeleverde, zie
https://community.t-mobile.nl/search?q=pigtails
https://www.amazon.de/adaptare-60684-TS9-Stecker-Weibliche-SMA-Buchse/dp/B00UNPDYEQ
Ook niet best, maar dan kun je tenminste de dikke kabel met SMA naar antenne nog strak aan modem 'vastmaken'. Eigenlijk zou men andere buitenantenne met TS-9 native moeten leveren.

Maar, van de andere kant, alle antennes zitten binnenin en door melkpakgrootte moet dit eigenlijk wel voldoende zijn. Dit melkpak heb ik niet van binnen gezien, maar in theorie zijn er 8 antennes:
2x 2.4GHz WiFi
2x (of zelfs 3x) 5GHz WiFi
4x (waarvan maar 2 dus ook naar externe connector) 4G LTE

Alleen als je huis bepaalde bouwmaterialen, ook in het glas, heeft gaat het 4G signaal moeilijk door de wanden/ramen.

Die externe connectoren zijn dus optioneel en niet voor WiFi. De 4G-module detecteert of er een externe antenne is aangesloten door een meetweerstandje dat op de aders gesoldeert is in de Konig antennebebuizing.

Ik zou kijken in de 4Gmodemrouter op http://192.168.8.1/ wat je aan signaal binnen krijgt, eerst maar eens zonder buiitenantenne aangesloten, desnoods ook nog even buiten in de tuin o.i.d. Als het dan duidelijk wordt dat de 4G verbinding niet best is, kun je kijken wat te doen, terugsturen/opzeggen of wachten en/of zelf andere apparatuur kopen.

Je laatste zin is wel waar het min of meer op neer komt: Recente vlaggeschip smartphones ( 7, 8, 9 series) zijn qua 4G een stuk verder verfijnt en doorontwikkelt dan de 4Gmodemrouters. De crux is eigenlijk het datavolume; bedenk goed hoeveel je verbruikt of denkt te gebruiken. Unlimited 4G voor Thuis houd bij 100GB op, daarna moet je handmatig per 2GB heractiveren.

Over de monteurs business i.c.m. T-Mobile (lees Guidion) kun je een boek schrijven. Op mijn extra vrijgenomen dag kwam er niemand opdagen en veel later bij een 2de poging was het iemand die bang was voor muizen maar hij had gelukkig wel een goede hamerboormachine en telescoopladder bij zich dus de Konig heeft ie in ieder geval aan de buitenmuur geboort. De T-Mobile router heeft sub-optimale 4G frequentieband ondersteuning op het T-Mobile netwerk, ikzelf gebruik nu een andere eigen 4G module met een modernere/capabelere 4G chipset erin, met pigtails aangesloten op de Konig.
Beste Tmoesel ,

Bedankt voor deze inhoudelijke reactie.
Wat ik niet begrijp is dat de moderator die dit vast allemaal wel leest , er niets mee doet.
Ik ben nog steeds niet benaderd voor het monteren van de antenne. Ik kan het makkelijk zelf , maar voor mij is het nu een principe kwestie. Hoe kun je als bedrijf zijnde zo`n bagger product promoten , en er dan nog grof aan verdienen. Werkelijk te belachelijk voor woorden. Maar goed zolang t mobile niet doet blijf ik de betalingen maar storneren. Ik heb hier een dreambox idd met pigtails aangesloten , gebeurd niks mee. Echter de coax aansluiting van dit produkt is simpelweg om te huilen.
Reputatie 7
Badge +20
@reneisniettevree

We lezen inderdaad zeker mee, maar aangezien het in eerste instantie een Community is waar klanten elkaar helpen, wordt niet overal op gereageerd.

Je kunt direct contact opnemen met Guidion (het bedrijf dat de installaties verzorgt). Dit kan via het telefoonnummer 088 - 2000 104 of per e-mail op t-mobile@guidion.net. Zij kunnen je dan verder helpen met jouw verzoek! 🙂

Reageer