Beantwoord

Installatieservice Guidion nog niet beschikbaar

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
De genoemde brief van Guidion zat niet bij het afleverpakket. Hoe kan ik een afspraak maken voor de gratis installatie van de 4gvt buiten antenne?
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 31 augustus 2016, 10:55

Hi all,

Het is helaas nog niet mogelijk om van de installatieservice van Guidion gebruik te maken. We hebben het volgende met jullie gecommuniceerd in de e-mail waarin je je reservering om kunt zetten in een bestelling:

We zijn nog bezig met het inrichten van het proces voor de gratis installatieservice voor de buitenantenne. Echter wilde we je niet langer laten wachten zodat je zo snel mogelijk kan genieten van 4G voor Thuis. Dit betekent dus dat het kan zijn dat je na het afleveren van jouw bestelling nog even moet wachten tot je bericht krijgt voor het maken van een installatieafspraak. Maar ook zonder buitenantenne kun je direct profiteren van 4G voor Thuis. De buitenantenne verbetert alleen in veel gevallen de performance van je verbinding, dus dat kan alleen maar beter worden.

Bij je bestelling vind je een handleiding voor de zelfinstallatie van de router. Wacht je liever op de installatieservice voor de buitenantenne voordat je start met 4G voor Thuis? Dan adviseren we je nog even te wachten met het omzetten van je reservering in een bestelling. We berichten je dan zodra de installatieservice voor de buitenantenne beschikbaar is.

Zodra we de installatieservice aan kunnen bieden ontvangen jullie een e-mail en zullen we dat tevens hier op het forum vermelden. Bedankt voor jullie geduld! 🙂

Bekijk origineel

13 reacties

Zelfde ervaring hier, ook geen brief voor het maken van een afspraak. Voor nu heb ik de antenne maar even zelf aangesloten en tegen het raam aan gezet.
Ja, heb ik ook gedaan maar kom toch niet verder dan 3 van de 5 balkjes signaal.
Om de snelste verbinding te krijgen moet je de antenne op de juiste locatie plaatsen.

Via 4Gmasten.nl kan je vinden waar de masten bij jou in de buurt staan. Vervolgens moet je de antenne richting deze mast gaan zetten. Via speedtest.net kan je een snelheidstest doen om te kijken wat je internet snelheid is (let op, dit kost data), zo moet je een beetje spelen tot je de hoogste snelheid hebt.
Bij mij ook geen brief van Guidion. Komt die brief later per post?
Reputatie 5
Badge +11
Hi all,

Het is helaas nog niet mogelijk om van de installatieservice van Guidion gebruik te maken. We hebben het volgende met jullie gecommuniceerd in de e-mail waarin je je reservering om kunt zetten in een bestelling:

We zijn nog bezig met het inrichten van het proces voor de gratis installatieservice voor de buitenantenne. Echter wilde we je niet langer laten wachten zodat je zo snel mogelijk kan genieten van 4G voor Thuis. Dit betekent dus dat het kan zijn dat je na het afleveren van jouw bestelling nog even moet wachten tot je bericht krijgt voor het maken van een installatieafspraak. Maar ook zonder buitenantenne kun je direct profiteren van 4G voor Thuis. De buitenantenne verbetert alleen in veel gevallen de performance van je verbinding, dus dat kan alleen maar beter worden.

Bij je bestelling vind je een handleiding voor de zelfinstallatie van de router. Wacht je liever op de installatieservice voor de buitenantenne voordat je start met 4G voor Thuis? Dan adviseren we je nog even te wachten met het omzetten van je reservering in een bestelling. We berichten je dan zodra de installatieservice voor de buitenantenne beschikbaar is.

Zodra we de installatieservice aan kunnen bieden ontvangen jullie een e-mail en zullen we dat tevens hier op het forum vermelden. Bedankt voor jullie geduld! 🙂
Dank je! Had dat stukje even gemist. En inderdaad, ook zonder buitenantenne werkt het prima, in mijn geval van 2Mbs (via ADSL) naar 16 Mbs via 4GvT, een wereld van verschil!
Dennis, dank je. Je hebt helemaal gelijk. Ik ben zo blij met 4GvT dat ik meteen het maximale wil. Ik heb overigens nu al 35mb snelheid dus ben nu al blij!
Wij hebben vandaag de router ontvangen maar hier is de snelheid helaas net zo langzaam zij het niet langzamer als de al slechte wifi die wij in het buitengebied konden bereiken. De antenne moet natuurlijk nog geplaatst worden maar is hier op een andere manier al een oplossing voor? Doen wij iets niet goed? 4g op mijn mobiel werkt hier namelijk wel prima.
Waar heb je de router geplaatst? He moet de router bij het raam plaatsen aan de kant waar de dicht bij zijnste antenne zit. Dit kun je vinden op www.4gmasten.nl. Steeds de modem verplaatsen en testen tot je de beste plek hebt gevonden.
Reputatie 5
Badge +11
@Niessen18
Heb je de router dicht bij een raam geplaatst, zoals Hobiiee al aangeeft? Totdat de buitenantenne geïnstalleerd is zou je hiermee al iets betere resultaten moeten kunnen halen.
Ja ik heb inmiddels een plakje gevonden waar hij goed werkt gelukkig! Nu wachten op de antenne en dan ben ik helemaal blij! Ik kan alleen niet werken in mijn boekhoud programma omdat er een bepaalde poort niet open staat! Kunnen jullie mij daar ook mee helpen?? Nu moet ik steeds switchen van Wifi
Reputatie 5
Badge +11
@Niessen18
Gebruik je toevallig Snelstart? We zijn op de hoogte van het probleem en de poort zou zeer binnenkort open gezet moeten worden. Mocht je volgende week nog geen gebruik moeten kunnen maken van je boekhoudprogramma, trek dan weer even aan de bel!
Ja inderdaad ik gebruik Snelstart! Het zou ngeweldig zijn als dat ook gaat werken!!! Ik probeer het volgende week weer en dan hoor je van mij of het lukt of niet! Bedankt voor al jouw medewerking!

Reageer