Beantwoord

Instellingen voor Teltonika RUT240 LTE Router / bridge ?

• 28 maart 2018
  • 11 reacties
  • 3623 Bekeken

Hallo

Ik werd door de service desk naar dit forum verwezen.
Ik heb een Teltonika RUT240 LTE-Bridge Router en wil deze instellen voor 4G / T-mobile.
Een aantal instellingen kan ik nog niet vinden op het forum...

Connection type: Hier kan ik kiezen tussen QMI/PPP ????
Mode : NAT (die staat volgens mij goed)
Pin number : (mag blank blijven)
Dialing number: heb ik nu *99# staan maar mag/kan volgens mij ook blank blijven ????
MTU : 1500 ????
Authentication method : PAP (die staat volgens mij goed)
Username : heb ik nu tmobile staan maar mag/kan volgens mij blank blijven ????
Password: heb ik nu tmobile staan maar mag/kan volgens mij blank blijven ????
Service mode: 4G (LTE) only, zo door mij ingesteld omdat het abbo alleen 4G is
Deny data roaming : staat uit, modem is en blijft in huis dus nvt.
Use IPv4 only: staat uit, IPv6 wordt toch niet ondersteunt dus zal verder geen invloed hebben ????

Kan iemand mij dus duidelijk aangeven wat de betreffende velden zouden moeten zijn. ?

Bvd
icon

Beste antwoord door Tabali 11 april 2018, 18:03

@Emil RUT

Dank je voor je post en excuses voor de late reactie.
Als ik je post lees lijkt het alsof je een inbelverbinding aan het instellen bent?

Voor 4G voor Thuis kun je de APN 'fms' gebruiken. Connection type moet denk ik mobile network zijn (als je die optie hebt).
Het nat type staat normaal op 3. Voor het gebruik van playstation of gamen heb je etc 1 of nodig.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt!
Bekijk origineel

11 reacties

APN: was internet, heb ik nu ingesteld op smartsites.t-mobile.nl
Connection type heb ik vanwege andere netwerkfuncties nu ingesteld op PPP
Voor MTU even pakketten gepinged, 1462 gaf 0% verlies. helaas 1490 100% verlies.
Heb ook Use IPv4 only aangevinkt.

Maar heb nog steeds het iee dat het niet helemaal stabiel is.

Ontvangst sterkte is -58dB, daar zal het niet aan liggen met een horizontaal en verticaal richtantenne.
Reputatie 6
Badge +11
https://teltonika.lt/product/rut240/#tab-downloads
Ja, dat heb ik er natuurlijk allemaal bij aankoop ook bij gehad.
Ik ben niet op zoek naar de gebruiksaanwijzing....
Ik ben op zoek naar de instellingen voor T-Mobile om in dit apparaat te zetten.
Reputatie 6
Badge +11
Kan iemand mij dus duidelijk aangeven wat de betreffende velden zouden moeten zijn. ?
Dit is een industrieele router voor professioneel gebruik. Dacht je dat er wel een mede-consument/klant is die jouw 'dus duidelijk' gaat uitleggen hoe je een dergelijk product aan een mobiel netwerk moet hangen zonder dat je aangeeft om wat voor SIMkaart het gaat?
Ok,

Betreft een "unlimited 4G voor thuis" abbo.

Ik woon hier in de spreekwoordelijke "no-where" , geen kabel dus voor internet aangewezen op ADSL, wat in het beste geval 6mB Down en 256kB Up was.
Ook mobiel is hier slecht, > -80dB zonder externe antennes, vandaar dat ik niet gekozen heb voor de standaard huawei router maar voor 1 met wat mogelijkheden dat te verbeteren.
Werk voor /// en doe de Roll-out van mobiele netwerken, heb dus verstand van de hardware, maar over instellingen daarvan t.o.v. het netwerk dan weer niet.

Maar volgens mij staat alles goed....
Kon toch zijn dat er nog iemand tips of tricks had 🙂
Dus, voor de duidelijkheid....
Ik heb totaal geen problemen met het beheer van mijn hardware.
Ik ben op zoek naar de instellingen t.o.v. het T-Mobile netwerk.
Best wrang, ik mag een eigen modem hanteren, bel je de helpdesk kunnen ze daar de gegevens van het netwerk niet verstrekken en sturen ze je daar door naar dit forum.

APN,Connection type (PPP) en Mode (NAT) zijn toch echt zaken die ik niet uit een gebruiksaanwijzing kan halen maar netwerk afhankelijk zijn.
Badge +2
@Emil RUT

Dank je voor je post en excuses voor de late reactie.
Als ik je post lees lijkt het alsof je een inbelverbinding aan het instellen bent?

Voor 4G voor Thuis kun je de APN 'fms' gebruiken. Connection type moet denk ik mobile network zijn (als je die optie hebt).
Het nat type staat normaal op 3. Voor het gebruik van playstation of gamen heb je etc 1 of nodig.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt!
Hallo , ik heb hetzelfde probleem met een teltonika rut 950 , hoe moet dialing nr staan
En Connection ppp of ncm
Heb af en toe verbinding
4g unlimited voor thuis
RUT950 werkt normal gesproken met APN internet of smartsites.t-mobile geen gebruikersnaam/wachtwoord instellen. Je kunt dan gewoon verbinding maken. let op dat je wel de pin code van de SIM kaart intyped. Dit was bij mij nodig. Eventueel de RUT950 even naar de laatste firmware versie updaten.

Echter portforwarding werkt dan niet. Daarvoor moet je fms als APN instellen echter heb ik een 06 nummer van zakelijk onbeperkt internet en bellen. Ik ben al de hele dag bezig met T-Mobile of ze kunnen zeggen of fms ook werkt met een zakelijk onbeperkt abonnement. (Je moet eerst als eens uitgelegd krijgen dat je een poort wilt openzetten op een modems/router. Kreeg steeds de vraag of er iets op het display stond).Misschien dat iemand hier weet of fms APN ook op zo'n zakelijk onbeperkt abonnement (met 06 nummer).
Badge +2
@roland manders,

Dank voor je vraag en je post.

FMS is alleen beschikbaar op een 4G voor Thuis abonnement. Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag 🙂.
Reputatie 6
Badge +11
@Pietor Je zou NCM moeten instellen, dat zou bij hogere bitrate (zoals LTE kan i.t.t GSM of UMTS) betere performance moeten leveren. Maar 1 en ander kan erg afhankelijk zijn van de implementatie rondom de LTE chipset.

Reageer