Vraag

IP cam instellen met portforwarding en van buitenaf kunnen beheren

I heb sinds kort een 4G router van t mobile en wil daar ip camera's op laten draaien. zodat ik ze vanaf buiten met mijnmobile telefoon kan beheren oof bekijken.
Ik ben gewent dat via een HG656 router te doen met portforwarding en een ip adres.
Hoe kan ik dat doen met de 4g router.
En is het ook mogelijk om de huawi HG 656 als routr te gebruiken. Dus dat de 4grouter niets anders is dan de kabel waarop kje je router aansluit.
De nieuwe soft ware op de router geeft wel de mogelijkheid van portforwarding.
De oude topics over DMZ kloppen dus niet meer voor de nieuwere routers.

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
De B618s-22d van T-Mobile kan geen DMZ, dat maakt een extra router erachter als het gaat om portforwarding vrij zinloos. Een vast IP adres op je LAN voor de IP camera's (buiten de DHCP range van de B618s-22d) is eigenlijk de enige oplossing die ook na powercycle of reset blijft werken. Verder verandert het publieke IP adres van TMO NL mobile elke 24 uur dus ergens in een ander apparaat een DDNS client is onontbeerlijk. En je zult als APN fms moeten instellen (het gaat om een U4GvT abo neem ik aan). Eerlijk gezegd zijn klanten die willen wat jij wilt (dus o.a. protforwarding) beter af met SIM-only U4GvT en dan eigen 4Gmodemrouter, maargoed mosterd na de maaltijd.
Reputatie 5
Badge +6
Zie ook:
https://community.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/ddns-dmz-port-forwarding-router-huawei-b618s-22d-299047

Reageer