Beantwoord

IP camera met 4G voor thuis

• 20 maart 2017
  • 5 reacties
  • 729 Bekeken

Ik heb sinds dit weekend 4G voor thuis. Ik gebruik die in mijn stacaravan. Ik zou hier graag een Foscam P9826 IP camera op aansluiten zodat ik thuis kan zien wat er in de caravan gebeurt. Is dat mogelijk en zo ja hoe doe ik dat dan? (Instellingen Huaweirouter)
icon

Beste antwoord door tmoesel 20 maart 2017, 20:36

@Flappie2909
Je hebt geen 2de router nodig als je bereid bent wat vaste ip-adressen te gebruiken. Als je de foscam een vast ip-adres geeft wat buiten de range van de huawei dhcp server ligt (b.v. ip 192.168.8.10 netmask 255.255.255.0 dns 192.168.8.1) en dan bij Settings > Security > Virtual Server een forward rule b.v.: WAN Port 88 LAN IP Address 192.168.8.10 LAN Port 88 Protocol TCP
insteld, dan moet het werken als je APN fms is.

En die foscam kan ook DDNS via eigen service, zodat de dagelijkse wisseling van WAN ip adres geen bottleneck is.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Hallo Flappie2909, heb je al op de volgende link gekeken https://forum.t-mobile.nl/installatie-andere-technische-vragen-480/uitleg-port-forwarding-instellen-270716? Dit zou je vast op weg kunnen helpen
Beste Pierre, Dat heb ik nog niet geprobeerd en ga ik zeker doen. Ik zie alleen wel dat je dan een 2e router nodig hebt en dat is prima maar in het voorbeeld wordt gebruikt gemaakt van de Netgear Nighthawk R7000 en dat is een vrij prijzig router. Weet je toevallig ook een goedkoper router waarmee dit mogelijk is? Alvast heel hartelijk bedankt!
Reputatie 6
Badge +11
@Flappie2909
Je hebt geen 2de router nodig als je bereid bent wat vaste ip-adressen te gebruiken. Als je de foscam een vast ip-adres geeft wat buiten de range van de huawei dhcp server ligt (b.v. ip 192.168.8.10 netmask 255.255.255.0 dns 192.168.8.1) en dan bij Settings > Security > Virtual Server een forward rule b.v.: WAN Port 88 LAN IP Address 192.168.8.10 LAN Port 88 Protocol TCP
insteld, dan moet het werken als je APN fms is.

En die foscam kan ook DDNS via eigen service, zodat de dagelijkse wisseling van WAN ip adres geen bottleneck is.
Hallo allemaal, Ik heb van het weekend alle instellingen gedaan zoals tmoesel heeft aangeraden. Prima oplossing want inderdaad werkte het en had ik het tweede router niet nodig. Nu ben ik echter thuis en na 1,5 dag krijg ik nu geen beeld (contact ) meer van de camera. Kan het toch zijn dat het IP adres gewijzigd is en kan ik dan op de één of andere manier van huis uit het nieuwe IP adres achterhalen?
In ieder geval heel hartelijk dank voor de prima tips!
Reputatie 6
Badge +11
@Flappie2909
Je kan, als je eerst met inlogd op de Huawei, via deze pagina met de het publieke adress (WAN IP) zien:
http://192.168.8.1/html/deviceinformation.html

en dit wisselt iedere 24 uur. Om dit automatisch/gemakkelijk te kunnen volgen heb je een Dynamic DNS service (DDNS) en provider nodig. De Huawei kan dit niet maar een foscam wel en die heeft ook een eigen provider.
Ik weet zo even niet waar in het menu van een foscam dat te vinden is, maar ik heb het wel ooit gebruikt, de update gebeurt ieder 10 minuten als ik mij herinnner. Je kan ook een account bij DynDNS, no-ip o.id. nemen en de foscam daar naar instellen.

Reageer