Beantwoord

Konig buitenantenne past niet op Huawei B618 LTE Router

• 4 december 2017
  • 8 reacties
  • 1418 Bekeken

Haoi, sinds vorige week heb ik 4G voor thuis. Redelijke verbinding met het melkpak voor het zolderraam.
Echter T-Mobile heeft een buitenantenne meegeleverd (Konig) die niet past.
De Huawei router heeft voor de antenne 2 TS-9 aansluitingen (female) en de antenne heeft 2 SMA connectoren (male). De buitenantenne kan dan niet aangesloten worden..:(
Wellicht heeft men voor meer abbonnees de verkeerde antenne meegestuurd ?
Graag een oplossing voor dit probleem....
icon

Beste antwoord door Tabali 6 december 2017, 13:50

Hallo Flens

Bedankt voor je post.

Natuurlijk jammer dat je de buitenantenne niet direct kon aansluiten vanwege de andere aansluiting. Wel goed om te lezen dat je 4g voor thuis al gebruikt!

Het klopt inderdaad helemaal. Om de buitenantenne aan te sluiten is een koppelstukje nodig. Dit koppelstukje zou door de installateur geleverd moeten worden.
Ik weet niet of je al een afspraak hebt gemaakt met de installateur?

Zo niet dan kan ik kijken wat ik zo snel mogelijk voor je kan regelen!
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +2
Hallo Flens

Bedankt voor je post.

Natuurlijk jammer dat je de buitenantenne niet direct kon aansluiten vanwege de andere aansluiting. Wel goed om te lezen dat je 4g voor thuis al gebruikt!

Het klopt inderdaad helemaal. Om de buitenantenne aan te sluiten is een koppelstukje nodig. Dit koppelstukje zou door de installateur geleverd moeten worden.
Ik weet niet of je al een afspraak hebt gemaakt met de installateur?

Zo niet dan kan ik kijken wat ik zo snel mogelijk voor je kan regelen!
Vandaag 8 januari 2018 de B618s en Konig buitenantenne ontvangen en nog steeds hetzelfde probleem de SMA-plugjes van de antenne kabels passen niet op het modem. Zo te zien aan de eerdere berichten is dit al enige tijd gaande, lekker bezig en wat gaan we hier aan doen ?
Badge +2
@Albert0a

Goed dat je dit aangeeft. Wij zijn hier inderdaad van op de hoogte en achter de schermen zijn we hier natuurlijk mee bezig. We hebben ervoor gezorgd dat de buitenantenne met een koppelstukje alsnog gekoppeld kan worden. Het is de bedoeling dat je gebeld wordt door de installateur voor een afspraak. Dit kan wel even vertraagd zijn vanwege wat logistieke vertraging.

We doen ons best om het zo snel mogelijk te regelen!
Ik heb geen monteur nodig, maar het koppelstukje om de door T-Mobile geleverde Huawai B618 en Konig ANT-4G20-KN te koppelen. Hoe gaat dit in zijn werk? Best raar dat je een set meekrijgt, geen woord over installatie en meest cruciale deel ontbreekt.
Reputatie 6
Badge +11
@Jwtepper74
Zonder externe antenne doet die B618 het ook wel. Maar wat betreft verloop kabeltjes, zie ook:
https://forum.t-mobile.nl/search?q=TS-9
Dank je wel. Zit in buitengebied, dus antenne helaas wel nodig. De router doet het al. Ik begrijp ondertussen dat Guidion binnen 10 dagen na ontvangst contact opneemt voor installatie. Dit is niet gezegd bij ophalen set in t-mobile store. In beginsel dacht ik “stuur maar op”, maar zij doen ook meting van signaal en dat lijkt me wel handig.
Reputatie 6
Badge +11
@Jwtepper74
Zij doen voor zover ik weet geen meting van het signaal zelf, zou veel te duur en complex zijn. Men kan, en jij zelf ook, de waardes uit de modem uitlezen, b.v. met programma LTEWatchH
https://forum.t-mobile.nl/search?q=LTEWatchH

Of dit direct van modem (eerst inloggen)
http://192.168.8.1/api/device/signal
Ok, ik vertel slechts wat t-mobile klantenservice verteld aan hun klanten. Ik zal Guidion vragen wat ze precies komen doen. Een kabeltje inpluggen kan ik zelf doen en hoef dan geen dag thuis te zitten 🙂

Dank voor de links. Zal eens test doen.

Reageer