Beantwoord

Loosdrecht - 3G maximaal haalbaar / geen 4G ?

• 4 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 186 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb een vriendin die in Loosdrecht woont, postcode 1231LR ter hoogte van nr. 71.
Ik heb haar T-Mobile 4G voor Thuis aangeraden, aangezien 1 van de masten gunstig haar kant op staat te stralen (lees 90 graden, waar zij op ong. 100 graden woont).
Ik heb haar een buitenantenne aangeraden van T-Mobile, die zij buiten bij haar veranda heeft geplaatst.
Echter, ze krijgt geen 4G-verbinding. Hooguit 3G met vol bereik. Maar dan is de snelheid zeer langzaam.
De E5186 geforceerd op Network preferred mode 4G only, maar: "No service, not connected."
Pin-code uiteraard ingevoerd, via 192.168.8.1 is de modem ook gewoon te bereiken.
Volgens Antenneregister en 4Gmasten.nl zijn deze masten wel degelijk voorzien van LTE (en dus 4g).
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Is er storing in dat gebied op 4G?
Is het sowieso een moeizaam gebied?

Zie ook afbeeldingen:

bron: 4gmasten.nl

bron: antenneregister.nl

De waardes van 4gmasten en antenneregister zijn gebaseerd op de meest gunstige mast, degene die bij het Vuntusstrand straat (de linker op beide kaartjes).
icon

Beste antwoord door vanwijnen 4 augustus 2017, 23:31

Inmiddels is er internet 4G!
3 van de 5 streepjes / TMO NL.
Snelheid rond de 10mbit/s.
Ze zit meer in het zuiden tov. van de icoontjes op de kaart, blijkt.
Dus eerder in het lichtroze gebied.
Maar goed, ze is tevreden.
Topic mag gesloten worden.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Zie ook 4G-dekkingskaart van T-Mobile, lijkt in orde, geen storing en wel dekking:

APN-instellingen zijn standaard; met username/wachtwoord leeg + APN smartsite.tmobile oid.
Reputatie 1
Inmiddels is er internet 4G!
3 van de 5 streepjes / TMO NL.
Snelheid rond de 10mbit/s.
Ze zit meer in het zuiden tov. van de icoontjes op de kaart, blijkt.
Dus eerder in het lichtroze gebied.
Maar goed, ze is tevreden.
Topic mag gesloten worden.

Reageer