Vraag

Misleiding door klantenservice T-Mobile

Sinds 3 dagen hebben wij een Thuis-abonnement voor alleen Internet. Wij zitten in een groot pand met twee bedrijven en noesten overstappen van een andere provider. Tevoren met sales én met klantenservice gebeld en situatie uitgelegd: wij werken al jaren met een draytek vigor, momenteel met de 2960Vn+. Nooit problemen mee gehad. "Kan zo overgezet worden, alleen bij problemen ondersteunen we u niet". Was geen probleem ben zelf technisch genoeg.
Wat blijkt nu na overschakelen afgelopen maandag:
1. de Huawei moet verplicht als eerste router aangekoppeld worden, want het account is gekoppeld aan het MAC nummer van de Huawei. T-mobile is niet bereid om het MAC nummer van mijn Draytek daarvoor in de plaats te zetten in hun systeem.
2. Deze misleiding is juridisch reden om alsnog de overeenkomst te kunnen beëindigen, maar T-mobile weigert dit, tenzij we € 220 betalen. Geen optie, omdat het dan weer enkele weken duurt voordat we op het Internet zijn aangesloten. T-mobile neemt dus zijn klanten in de tang omdat het bedrag te weinig is voor een rechtszaak!
3. De helft van de aansluitingen blijkt niet te werken na installatie. Alleen LAN1 en LAN2 kunnen een internetverbinding tot standbrengen, maar ook daarover heeft T-mobile tevoren niets gezegd. Als daarover reclameer dan is het enig antwoord: kijk maar op de fora, maar ik betaal voor de klantenservice en niet voor het zoeken op fora. Op de fora is trouwens met zoekwoorden als LAN of Internetverbinding niets hierover te vinden.
4. Ik weet inmiddels dat de Huawei gewoon door T-mobile geblokkeerd is voor diverse functies en dat die te bereiken zouden zijn via een admin account. Maar daarvoor willen ze niet het wachtwoord vrijgeven. Betaal ik nu voor een blokkade of voor een goede functionaliteit?
Conclusie: mijn boosheid die u ongetwijfeld in bovenstaande regels hebt herkend is ontstaan door het volledig terzijde schuiven van de belangen van de klant: het is een "wij weten wel wat goed voor u is" houding en die is niet meer van deze tijd.
Zelfs excuses voor het niet leveren wat beloofd is heb ik niet ontvangen.
Mijn idee: als je nog de kans hebt, ga niet in zee met deze provider!

3 reacties

Beste rimpelconsult, ik begrijp uw frustratie. Gebruik zelf een rut950 van teltonika. Werkte prima ook met een hub/switch. Nu niet meer zou dat ook met een mac adres te maken hebben?
Reputatie 6
Badge +11
@rimpelconsult
Kun je aangeven wat voor abbo het gaat (4G of bedraad internet voor thuis) en wat voor type Huawei apparaat het gaat?

In geval van 4G voor Thuis kun- en moet je gewoon de instellingen van de Huawei compleet zelf beheren. In het uiterste geval: Doe een fabrieksreset en kies je wachtwoord opnieuw. En ook instellingen opnieuw doen natuurlijk.

Zie deze thread voor info m.b.t. serie schakeling van apparaten:
https://forum.t-mobile.nl/installatie-andere-technische-vragen-480/uitleg-port-forwarding-instellen-270716
Reputatie 2
Badge +2
@rimpelconsult

Het is zeker niet de bedoeling dat je je beslissing hebt gemaakt op basis van verkeerde informatie. Dat zou ik ook zeer vervelend vinden.
Ik snap alleen sommige punten niet helemaal, misschien kun je die verduidelijken?

Als het goed is zit je nog in de eerste maand en heb je altijd de mogelijkheid om het retour te doen (inclusief modem). Dit betekent dus ook een retour van de kosten.
Daarnaast moet het gewoon mogelijk zijn om in te loggen in het admin account zoals tmoesel ook heeft aangegeven.

Ik stuur je dit bericht trouwens vanaf mijn laptop die verbonden is met het Huawei moden in combinatie met 4g voor thuis terwijl de netwerkkabel in LAN4 zit momenteel. Ik heb net ook even LAN3 getest!
Bij mij werkt het allemaal prima!. Ik acht de kans dus vrij klein dat dit in het modem geblokkeerd is!

Reageer