Beantwoord

Modem kan niet gekoppeld worden aan Canon printer via WPS knop

• 27 januari 2017
  • 6 reacties
  • 1891 Bekeken

Beste,

Ik wil mijn Canon MG5550 printer verbinden aan het 4G voor thuis netwerk - in eerste instantie via de WPS knop. De printer geeft aan dat er beschikbare punten zijn en door op de WPS knop te duwen van de modem gaat ook het WIFI symbool knipperen daarna kan hij echter geen verbinding meer maken.

Poging twee - ingelogd op de modem en via een pincode - deze opgegeven wanneer gevraagd - op de printer ingevuld geeft ook geen resultaat.
icon

Beste antwoord door Iwan_HTC 3 februari 2017, 08:12

Hi Jesse,

Omdat ik zelf die printer niet heb ben ik bang dat ik je inhoudelijk op dit moment niet met dit probleem kan helpen.
Wellicht is het mogelijk om de printer handmatig (via usb en de cd) aan je draadloze netwerk te koppelen, als dat is gelukt kun je de usb kabel weer losmaken van je laptop/pc en werkt deze zonder draad op het netwerk.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Jesse,

Ik heb thuis ook een wifi printer, staan (een epson) alhoewel ik deze nooit gebruik heb ik wel geprobeerd deze toe te voegen aan het modem. Na ongeveer een minuutje vind deze het netwerk en is deze zichtbaar in het modem.

Kun je wellicht een firmware update uitvoeren voor je printer? http://www.canon.nl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mg_series/pixma_mg5550.aspx?type=firmware\
Ik durf niet te zeggen of deze beschikbaar is, maar wie weet lost dat je probleem op.
Dank voor het antwoord. Helaas lost dit het probleem niet op. Vanderweek ook contact gehad met helpdesk van T-Mobile maar die verwijzen door naar dit forum omdat het een nieuw product is zijn zij hierin (nog) niet getraind. Het zou toch fijn zijn als dit nog opgelost zou kunnen worden omdat ik nu niet optimaal gebruik kan maken van mijn draadloos netwerk.
Hi Jesse,

Omdat ik zelf die printer niet heb ben ik bang dat ik je inhoudelijk op dit moment niet met dit probleem kan helpen.
Wellicht is het mogelijk om de printer handmatig (via usb en de cd) aan je draadloze netwerk te koppelen, als dat is gelukt kun je de usb kabel weer losmaken van je laptop/pc en werkt deze zonder draad op het netwerk.
Inderdaad, dit methode (tijdelijk gebruik van de USB kabel) werkt om mijn Canon printer (Pixma iP7250) op WiFi te verbinden.
Samen met wps drukknop methoden zijn er ook vele andere methoden beschikbaar waarmee u uw printer aan router / access points te sluiten. Sommige van deze methoden zijn WPS Connection Method, Standard Connection Method, je netwerkinstellingen PIXMA MG5550 weer terugzetten naar de fabrieksinstellingen etc. Dus check Canon PIXMA MG5550 Manual en krijg volledige details over al deze metods. En sluit de printer aan op wifi met een methode uit die u wilt.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Sibusopyr,

Bedankt voor jouw bericht! Super dat je dit hier nog deelt, hopelijk kunnen anderen hier ook weer hun voordeel mee doen! 😃

Reageer