Sticky

Modem verbindt niet met het T-Mobile netwerk (rood lampje brandt)

  • 9 september 2016
  • 11 reacties
  • 10955 Bekeken

Reputatie 5
Badge +11
Lukt het niet om verbinding te krijgen met het T-Mobile netwerk? Volg dan deze stappen om een verbinding op te bouwen.

1. Verbind een apparaat (laptop, tablet of telefoon) d.m.v. Wifi of kabel met je 4G-modem.
2. Ga in je browser naar 192.168.8.1. Je komt nu in het overzicht van het modem.
3. Druk op de blauwe knop met de 2 pijltjes, zoals aangegeven in onderstaande afbeelding:



4. Er wordt gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord. Vul hier in: admin/admin. Als er wordt gevraagd om een sterker wachtwoord te kiezen, kun je dit naar eigen wens doen of op Cancel drukken en dit op een later moment doen.
5. De verbinding zou nu tot stand moeten komen, waarna de status moet veranderen van “Disconnected” naar “Connected”.

Heb je na het volgen van deze stappen nog steeds geen verbinding? Laat het dan weten in een reactie op dit topic. We helpen je dan graag verder!

11 reacties

Hoi Dennis/4G voor Thuis Team,

is er een overzicht van alle instelling die vereist zijn voor connectie met het 4G voor thuis netwerk?
fms als APN had ik gevonden, in mijn modem (niet de Huawei) heb ik echter meerdere velden die ik kan/moet invullen. Username en password heb ik nu leeg. Enig idee wat de andere instellingen moeten zijn?

Internet Connection
Connection status: Failed to connect to the mobile broadband network.
Go to Mobile Broadband Information Page.

-Network Type: 4G only [3G] [3G/4G] [2G]
-PDP Type: IPv4 [IPv6] [IPv4toIPv6] [ppp]
-LTE Band [Auto] [B3] [B7] [B20] [B38]
-Roaming
APN Profile:
- APN Configuration: Manual settings
- Location: Netherlands
- ISP: T-Mobile
- APN Service(optional)
- Dial Number
- Username
- Password
- Authentication [none] [pap] [chap] [pap/chap]
Reputatie 7
Badge +20
Hey Alpha Six IT,

Op het moment is er een storing met de FMS APN, het zou goed kunnen dat jij hier ook hinder van ondervindt en dus niet verder komt. Excuses voor dit ongemak!

We delen de laatste updates over deze storing in dit topic, houd het daar dus goed in de gaten voor het laatste nieuws. Als wij je verder nog ergens bij kunnen helpen, dan vernemen we dat graag. 🙂
Hoi David,

bedankt voor je antwoord.
Ik denk niet dat het probleem hem alleen in de storing zit. Ik heb ook de workarounds geprobeerd zoals beschreven in het topic waarnaar je linkte, maar ik krijg het niet werkend. Ik denk dat er een aantal instellingen ingevuld moeten worden die in de Huawei niet hoeven, maar ik weet niet exact welke. Ik heb verschillende combinaties geprobeerd, maar het lukt me niet. Ik heb instellingen uit verschillende toestelhulpen op de site gehaald, maar blijkbaar zijn dat niet de juiste, of gebruik ik ze in de verkeerde combinaties. Ik hoop dat jullie even willen meekijken naar mogelijk de juiste instellingen voor dit type modem.
Ik heb de boel inmiddels werkend. Het bleek dat ik de verkeerde SIM gebruikte :8
Ik heb er dan ook vijf toegestuurd gekregen.
Met de juiste SIM op automatische instellingen pakt hij 3G internet. En als ik hem forceer op 4G only pakt hij LTE!

Gek genoeg gebruikt hij bij automatische instellingen:
APN: internet
Dial number: *99***1#
User: tmobile
Password: tmobile
Authentication: PAP

Als ik dit probeer te veranderen verlies ik de verbinding. :?
Hallo,

Kan niet verbinden. Bij laatste stap van installatie staat er connection failed
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jurivh,

Heb je de suggesties van Alpa Six IT uit dit topic ook al eens getest? Ik herken de foutmelding niet direct, zou je hier misschien een screenshot van kunnen plaatsen? Ik ga ook even na bij onze 4G voor Thuis specialisten of zij al een oplossing weten!
Ik heb dit probleem, het mode lampje blijft rood bij de B618 LTE router, ben al 2 dagen aan het stoeien en proberen.
Moet eerlijk zeggen dat de installatie handleidingen ook erg slecht zijn, de ene die ik heb gekregen is van een andere modem en de goede heeft ook een paar rare stappen zoals stap c van 6: “Vul bij de wachtwoord.”

Maar goed de simkaart zit er in, en wordt wel herkend maar geen netwerk.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Klaas,

Wat jammer dat het niet lukt om jouw modem werkend te krijgen!

Heb je de instellingen ingesteld zoals op deze pagina staan weergegeven? Heb je daarnaast de pincode van de simkaart uitgezet? Als deze niet uitgeschakeld is, kan dit het probleem verklaren.

Ik hoor graag van je of het nu wel lukt! Zo niet, dan denken we natuurlijk graag verder met je mee tot het wel allemaal werkt. 🙂
Ik heb een Huawei B525 4G+ modem / router die ik niet aan de praat krijg.

In eerste instantie kwam er een melding dat de APN verkeerd zou zijn, die stond standaard op smartsites. Die instelling heb ik gewijzigd naar fms.t-mobile waarna de modem nu zegt dat hij verbonden is.

Het enige is... ik krijg geen enkele verbinding naar buiten. Welke pagina ik ook probeer te openen; hij blijft gewoon wachten en komt uiteindelijk met een time-out.
Ook als ik probeer een website te benaderen middels het ip adres krijg ik time-outs (net als ik probeer iets naar buiten te pingen.

De B525 heeft na het installeren van de T-mobile simcard een factory reset gehad, dus die zou ook vers moeten zijn.

Wat doe ik fout?
Reputatie 6
Badge +11
@YvoTuk Ik denk dat de B525 de fout in gaat omdat de APN niet correct (niet exact) is of niet klopt bij soort abo.
Als de SIMkaart wel gewoon werkt ( dus een internet verbinding opzet) in een smartphone b.v., dan zou het ook na een factoryreset van de B525 gewoon moeten werken. Een TMO NL SIMkaart niet te oud (niet ouder dan ongeveer 2 jaar ) zal als APN smartsites.t-mobile aan de modemmodule geven. Dus je hoeft niks te veranderen in eerste instantie. Op http://192.168.8.1/ kun je de status zien.

Alleen als het abo daadwerkelijk 4G voor Thuis is, kan je als APN fms gebruiken. Dus maar 3 letters, het achtervoegsel .t-mobile zal fout veroorzaken denk ik.

Dat je geen enkele website kan openen wil nog niet zeggen dat de internetverbinding er niet is. Het kan zijn dat er iets mis is met DNS. Dus probeer e.v.t. met directe IP adressen te werken. Kijk ook in de B525 op de status pagina wat er aan kBytes download/upload is. En is het WiFi of LAN hoe je verbonden bent? En is het duidelijk dat de B525 geen andere provider specifieke firmware geladen heeft?
Bingo! Vreemd, maar ben allang blij dat het werkt.
Gisteren al een keer geprobeerd met alleen fms, toen werkte het niet, nu werkt het ineens wel. Gisteren kreeg ik de B525 ook alleen maar verbonden met 3G, nu komt hij plots ook met 4G+, dus we hebben beeld!

Bedankt voor de reaktie!

Reageer