Vraag

Nat type voor Playstation

• 9 januari 2017
  • 12 reacties
  • 1169 Bekeken

Hallo, ik heb jullie forum gelezen over hoe ik me nat type voor online spelen op de ps4 moet veranderen. Doormiddel het op fms te zetten en dat is gelukt. Hij geef op de ps4 ook nat type 2 aan. Maar kan nog steeds niet met iemand online spelen. Geef die nog steeds verkeerde nat type aan. Ik heb een huwai modem van 4g voor thuis. Gr ruud

12 reacties

Krijg je wel een extern ip adres?
Nat 2 moet namelijk wel wetken op ps4.
Soms helpt het om je modem en/of ps4 te herstarten. Vooral je modem kan misschien oude settings in het geheugen vasthouden is mijn ervaring.
Hoe zie ik dat ik een extern ip adres krijg. Klopt bij me vrienden hebben ook nat 2 en daar doet ie het wel bij. Heb modem en ps4 al herstart
Welk ip-adres geeft je ps4 weer?
192.168.103
Is dit juist?
Reputatie 6
Hoi Rudi,

Je bent een 0 of een 1 vergeten maar dat maakt niks uit. Kun je trouwens gewoon wel inloggen op je PS4 en de daarbij behorende diensten? Dus online bv een spel zoeken of downloaden?

Kun je trouwens eens proberen je internetconnectie in de PS4 te resetten? In ieder geval te testen via het menu? Vaak reset de PS4 de instellingen dan ook en zou het zomaar wel kunnen lukken.

Wanneer dit ook niet werkt, dan zullen er wellicht poorten geblokkeerd staan en zul je moeten gaan kijken of DMZ een oplossing biedt. Dit is echter niet echt makkelijk uit te leggen. Je vind hierover wel veel info op internet. Je sluist je PS4 dan ip om je firewall heen. Over de veiligheid kun je discussiëren.

Let us know of het werk!
Hoi. Ik kan verder wel online spelen alleen niet als iemand me uitnodig om te spelen
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Rudikaffa83,

Ik vermoed dat je of poorten moet openen of jouw PS4 tijdelijk in DMZ moet zetten om te kijken of dat werkt. Heb je misschien een alternatieve internetverbinding waarmee je het kunt testen of het daarmee wel werkt? Kun je verder eens kijken naar de stappen die staan uitgelegd in dit topic? Lukt het dan wel?

Ik hoor het graag van je!
Hoi thalina, nee heb geen alternarieve internet verbinding. Drm heb ik gekozen voor t-mobile. Maar begin wel te twijfelen of ik er goed aan gedaan heb. Al is de service wel goed. Hoop dat ik dit kan oplossen zo. Als ik weet hoe ik dat moet doen. Gr ruud
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ruud,

Jammer dat je nu aan jouw keus twijfelt, hopelijk kunnen we dit rechtzetten!

Heb je de stappen uit de link van Thalina al eens doorgenomen? Ik wil het daarnaast ook wat breder zoeken, dus ik was benieuwd of je op dit moment wel een actief abonnement hebt op Playstation Plus? Zonder kun je namelijk wel online spelen, maar niet in multiplayer. Daar moest ik dan ook even aan denken toen ik jouw bericht las.

We zien jouw reactie graag weer tegemoet!
Ja die heb ik. Gr
Reputatie 3
Badge +2
Hi Ruud, wij hebben thuis de playstation icm 4G voor thuis en het werkt probleemloos. Ik heb verder ook niks hoeven wijzigen in de PS4. Wat ik wel heb gedaan is een extra router na de Huawei plaatsen en die gebruiken we nu als onze 'hoofdrouter' De Huawei gebruiken we slechts als modem voor de extra router. Bij ons heeft deze oplossing eigenlijk alle problemen met ons netwerk opgelost. Je moet hiervoor wel een extra router kopen maar die heb je al via marktplaats voor een tientje of zo. Meerdere gebruikers hebben issues met de Huawei en het plaatsen van een extra router lost dit in 99% van de gevallen op is mijn ervaring. Ik hoop dat je hier iets mee opschiet.

Reageer