Ontevreden klant

• 25 september 2019
  • 1 reactie
  • 1489 Bekeken

Sinds 2 weken heb ik eindelijk T-Mobile. Twee keer thuis moeten blijven voor de aansluiting van de Glasvezel. Daarna nog weer moeten wachten op en thuis moeten blijven voor de monteur. Een nieuw kastje aangevraagd met opname mogelijkheid. Weer thuis moeten blijven voor de monteur. Kastje kapot, de monteur heeft gebeld voor een nieuw kastje. Een ticket voor aangemaakt. Nu meer dan een week verder en nog niets gehoord en geen nieuw kastje ontvangen. Ook de WiFi getest, met een abonnement van 750 Mbit/s WiFi snelheid van maar liefst 50Mbit/s voor de modem en 8 meter verderop 9Mbit/s. Gewoon internet via de kabel van 418Mbit/s. Weer een uur verder aan de telefoon met de klantenservice. En een tweede ticket is aangemaakt. Ook weer een week verder en nog steeds niets gehoord. Nu heb ik dus ongeveer 3 uur klantenservice en 2 uur wachten op monteurs achter de rug, een kapot kastje in huis en superslecht internet. Ik hoop dat T-Mobile snapt dat ik zwaar gefrustreerd ben en ik hoop dat de rekening van deze maand even goed bekeken wordt door T-Mobile. Of liever nog wil ik mijn contract met T-Mobile ontbinden.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +18
Beste @SylviaH.

Begrijp dat je ontevreden bent over het tv kastje maar als het over de maximale snelheid gaat ben je waarschijnlijk op de verkeerde manier aan het meten.

Een Wifi snelheid van 50 Mbit/s betekent vrijwel zeker dat je meet via 2,4 GHz Wifi en dan gaat het echt niet sneller door de beperking van Wifi op die band. Je moet echt via 5 GHz testen als je draadloos wilt meten. Ook dan zul je niet de maximum snelheid halen maar wel meer dan 50 Mbit/s.

Via de kabel 418 Mbit/s kan ook een aantal oorzaken hebben. Zorg dat je bij gebruik van Windows 10 de Speedtest app gebruikt en niet een browser. Zorg dat tussen de pc en het modem slechts 1 niet al te lange cat5e (of hoger) kabel loopt met niets ertussen en geen enkel ander apparaat actief. Probeer verschillende servers voor de speedtest, mogelijk haalt de testserver op sommige momenten geen 750 Mbit/s. Als laatste heb je nog kans dat de hardware van je pc geen 750 Mbit/s netto aankan. Hangt van de kwaliteit netwerkkaart af.

Groet, Folkert

Reageer