Beantwoord

Ontvangst modem 4G voor thuis

• 13 september 2016
  • 4 reacties
  • 618 Bekeken

Reputatie 2
Amy,

zijn er al klachten of vragen specifiek over de modem voor 4g thuis?
ik heb namelijk ontzettend weinig bereik van dit modem......
ik kan na 5 meter al op minder ontvangst rekenen...

ik had een standaard kpn modem en die heeft het dubbele bereik vergeleken met deze huawei??

ik heb net een wifi acces point besteld om deze midden in het huis te plaatsen om zo het bereik te vergroten,maar ik vroeg mij dus af of er mensen zijn die dit ook hebben.

Ook heeft mijn iPad, terwijl ik vol wifi signaal heb, af en toe geen data overdracht bij het kijken van een YouTube filmpje etc... dan schakel ik de wifi uit en weer aan en dan gaat het weer?? beetje vreemd.

Met de vaste lijn(pc)rechtstreeks in de huawei gaat het perfect.

gr, michel
icon

Beste antwoord door 4g-michel 20 september 2016, 16:42

Dennis,
bedankt voor het reageren,

ik heb inmiddels een accespoint gemaakt in het midden van het huis en nu is alles snel en stabiel.....een (rookmelder) antenne en die bevalt prima.
ik gebruik 4g, dit omdat alles dan word ondersteund.

nu is dus het enigste probleem voor de toekomst: DATA bundel

ik zit nu op de helft vd maand en heb 50 gig verbruikt, dus dit betekent dat er nog geen tv bij kan.....en dit is mijn streven.
dus ik hoop dat T-Mobile over gaat naar fair policy downloaden ipv deze bundels.....we zullen zien.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi Michel,

Sorry voor de late reactie. Vervelend dat de wifi-ontvangst zo tegenvalt.
Welk wifi-netwerk gebruik je? Is dat degene met of zonder "5G" in de naam? Het wifi-netwerk met "5G" in de naam geeft een veel snellere en stabielere verbinding, echter is het enige nadeel dat het bereik van dit netwerk iets minder is dan die van degene zonder "5G" in de naam.
Reputatie 2
Dennis,
bedankt voor het reageren,

ik heb inmiddels een accespoint gemaakt in het midden van het huis en nu is alles snel en stabiel.....een (rookmelder) antenne en die bevalt prima.
ik gebruik 4g, dit omdat alles dan word ondersteund.

nu is dus het enigste probleem voor de toekomst: DATA bundel

ik zit nu op de helft vd maand en heb 50 gig verbruikt, dus dit betekent dat er nog geen tv bij kan.....en dit is mijn streven.
dus ik hoop dat T-Mobile over gaat naar fair policy downloaden ipv deze bundels.....we zullen zien.
Reputatie 5
Badge +11
@4g-michel
Goed om te horen dat het nu stabiel werkt en dank voor je feedback over de databundel! We nemen dit mee. 🙂
Reputatie 2
@dennis.....

ik snap dat we in een soort van test fase zitten, maar probeer toch alle bevindingen te melden±
de eerste week had ik een downloadsnelheid van 145 bij speedtest.net.
(vaste lijn pc op de modem)

de laatste week is dit nog een (stabiele) 45?

met mijn mobiel op 4g zit ik in huis ook nog steeds op 140!

met wifi kun je switchen met kanalen etc op een betere verbinding te krijgen ,maar een vaste lijn niet...

enig idee of ik iets moet veranderen in de modem settings of wat anders...??

Reageer