Beantwoord

Open APN 4G

Ik heb vandaag een 4G abonnement voor dongle aangevraagd, ik wil een Open APN van jullie gebruiken zodat ik een live webcam kan bekijken.

Het lukt niet op de open APN fms te verbinden, idee wat probleem is ?
icon

Beste antwoord door tmoesel 13 februari 2018, 22:45

@DanJan
Alleen APN smartsites.t-mobile invullen, de rest kun je vewijderen. Maar met een gewoon geactiveerde SIMcard van TMO NL wordt dit ook automatisch geladen.

Deze MiFi is wereldwijd te gebruiken, hoe optimaal/snel hangt af van "Supported Network Bands", staat o.a. wel op de doos. Je kan band instellingen ook aanpassen, b.v. LTE wereldwijd of 3G/4G EU etc. Er zijn geloof ik wel sub types, dus nog een karakterisering/letters na AC790. Waar komt deze vandaan/waar gekocht? Telstra is Australie, daar hebben ze nogal afwijkende banden dus het kan zijn dat je flink aan de instellingen moet sleutelen en in het ergste geval werkt ie suboptimaal in de EU.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +11
APN fms werkt alleen voor "4G voor Thuis" abo. En om wat voor 4G hardware gaat het?
Ik heb vandaag een NetGear AirCard AC790S binnen gekregen. Er zit een pre-installed APN instelling in. Deze is aan te passen. Er zijn op internet meerdere vermeldingen maar geen enkele werkt (fast.tmobile.com, epc.tmobile.com, smartsites.t-mobile) Op https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/3043/instellen-telefoon-voor-mobiel-internet staat een mogelijke instelling maar in de NetGear kan ik geen Inbelnummer (*99#) opgeven.
De instellingen zijn:
Profile naam: Telstra Bigpond (telstra.bigpond)
Name: telstra bigpond
APN: telstra.bigpond
Authentication: CHAP
Username: newbbuser@bigpond.com
Password: **********
PDP: IPV4
PDP Roaming: Non

Kan ik deze MiFi door heel Europa gebruiken?
Reputatie 6
Badge +11
@DanJan
Alleen APN smartsites.t-mobile invullen, de rest kun je vewijderen. Maar met een gewoon geactiveerde SIMcard van TMO NL wordt dit ook automatisch geladen.

Deze MiFi is wereldwijd te gebruiken, hoe optimaal/snel hangt af van "Supported Network Bands", staat o.a. wel op de doos. Je kan band instellingen ook aanpassen, b.v. LTE wereldwijd of 3G/4G EU etc. Er zijn geloof ik wel sub types, dus nog een karakterisering/letters na AC790. Waar komt deze vandaan/waar gekocht? Telstra is Australie, daar hebben ze nogal afwijkende banden dus het kan zijn dat je flink aan de instellingen moet sleutelen en in het ergste geval werkt ie suboptimaal in de EU.
Heb hem op alibaba gekocht. De keuze was enorm en scheelt enorm in prijs (zelfs met invoerrechten). Nadeel is inderdaad dat je niet duidelijk kunt zien wat het is. Dit is een cat6. Het was een gok.
supported bands:
4g ca 1800+700, 1800+2600, 2600+700, 2600+2600MHz
4g 700/900/1800/2100/2600 MHz
3g 850/900/1900/2100 MHz
Ik heb inlog en ww weggelaten maar dan word ik geredirect naar t-mobile op een pagina die zegt dat ik al Internet heb. Alle andere pagina's worden tegengehouden.
Dit is de pagina waar ik automatisch op terecht kom https://www.t-mobile.nl/prepaid-data-pass
En alle ander pagina's:
Beveiligde verbinding mislukt

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.

Kan het zijn dat deze perse naar een soort van bevestigingspagina wil?
Reputatie 6
Badge +11
@DanJan
Voor zover ik zie en weet is er toch maar 1 hardware variant en Netgear plus suppliers etc heeft enkele introducties van nieuwe apparaten in Australie gedaan en het lijkt dat er nog 'over' is van deze partij met dus nog instellingen van Telstra. Kwa frequentiebanden is dit vrij standaard, in stedelijk gebied moet ie op het TMO NL netwerk prima werken.

Zo te zien doet ie het gewoon, het internet werkt gewoon, alleen moet je eerst nog iets met je pre-paid SIMkaart betalen / bundel kopen, want nu wordt je standaard bij het portaal tegengehouden om eerst een keuze te maken wat voor bundel of betalen per MB.

https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-prepaid-353
@tmoesel

inderdaad moest ik blijkbaar nog aangeven of ik een bundel wilde of per MB.
Vandaag de hele dag getest en hij werkt als een tierelier.

Bedankt voor de info.
Mijn vraag is min of meer hetzelfde. Ik heb een 3G/4G beveiligingcamera die op SIM zou moeten werken. ik heb een 097 tablet go sim maar verbinden wil niet. als APN de smartsites adres van hierboven aangegeven maar er komt geen verbinding. Account aanmaken voor het 097 nummer wil ook niet want ik krijg geen email met verificatienummer. ideen/suggesties?
Reputatie 6
Badge +11
@roflastc APN smartsites.t-mobile is de standaard (gesloten) APN, d.w.z. je zit daarmee automatisch achter een firewall van T-Mobile (ofwel Carrier Grade NAT) en je kunt dan dus geen verbinding van buitenaf opzetten.

APN internet is het alternatief wat ook werkt met een 097 Tablet GO abo, echter staan maar een beperkt aantal standaard en veel gebruikte poorten open, o.a. poort 80 en poort 8080. Dus hopelijk werkt de camera met deze poorten of kun je de poorten aanpassen.

Wat bettreft account aanmaken (in My T-Mobile neem ik aan) moet je volgens mij een SMS ontvanbgen, maar weet ik niet helemaal zeker. Als die camera geen optie heeft om SMS van dat 097 nummer uit te lkezen, dan de SIMkaart even in een smartphone stoppen.
Hi, ik kreeg geen waarschuwing over een reactie in de berichten, ff kijken waar ik dat aanpas.

Afijn de poorten die de camera gebruikt staan standaard op: (UpnP) 8150 t/m 8350 en externe poorten op 30000-30200. ik pas dat ff aan. es zien

Account voor de 097 sim aangemaakt via de helpdesk chat, dat scheelt.

Als mijn foon op 4g staant kom ik in de cam alssie aan de UTP hangt. Haal ik de kabel weg dan geeft de app op mijn foon een verbindingfout. Alleen via de UTP kabel kom ik er in. Als ik het programmaatje voor de pc gebruik ok ea in te stellen geeft de cam aan dat 4G verbinding geen probleem is. Zie eventueel bijgevoegde plaatjes.

HTTP poort sowieso 80 natuurlijk.
External HTTP/RTSP port range aanpassen naar 808 -8081 heeft iig geen effect gehad.

External RTP port range is er ook nog maar ik heb geen idee waar ik de juiste Tmobile poorten vind.
Reputatie 6
Badge +11
Ik zou UPnP uitzetten en handmatig 1 poort selecteren. Voor videostream is maar 1 poort nodig, je kan dus makkelijk de standaardpoort 80 gebruiken. Welke poorten bij gebruik van APN internet allemaal open staan weet ik niet, je kan het proefondervindelijk vaststellen door de SIMkaart in een los 4Gmodem (bridgemode) aangesloten op een PC met eigen firewallsysteem te stoppen en dan portscan doen, maar lijkt me nogal onnodig voor deze camera die goed instelbaar is.

Camera via UTP zal wel werken zoals je aangeeft, het gaat om 4G connectiviteit. De screenshots geven in ieder geval de verkeerde APN aan, dus logisch dat het niet werkt zo.

Reageer