Beantwoord

Open poorten met 4G APN="internet"

• 19 juni 2019
  • 3 reacties
  • 2180 Bekeken

Ik heb een 4G router waarvan ik het APN op intenet gezet heb. Mijn IP adres is nu een publieke. Ik zou alleen graag willen weten welke poorten openstaan en welke geblocked worden door T-mobile.

Ik will poort 8080, 7443, 1194 doorzetten maar dan moeten ze wel open staan.

JOhan
icon

Beste antwoord door tmoesel 20 juni 2019, 09:03

In een oude firewall log zie ik alleen voor poort 8080 een packetdrop, dus die kwam wel door. Andere 2 kun je het beste zelf via trial-error vaststellen. Gebruik eigen tools ervoor om daadwerkelijk vast te stellen dat je een verbinding door een bepaalde poort kan leggen, b.v. netcat
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
In een oude firewall log zie ik alleen voor poort 8080 een packetdrop, dus die kwam wel door. Andere 2 kun je het beste zelf via trial-error vaststellen. Gebruik eigen tools ervoor om daadwerkelijk vast te stellen dat je een verbinding door een bepaalde poort kan leggen, b.v. netcat
Helaas heb ik een 4G router die geen firewall events laat zien, ik kan dus niet controleren of er een packet binnenkomt op die poorten.

Ik het een RUT240 4G router.
Reputatie 6
Badge +11
Ik destijds ook niet, maar die RUT240 kan DMZ, dan kan je de analyse en firewall op een computer die DMZ host is doen. Of misschien bridge-mode, maar is niet echt nodig.

https://www.induo.com/wp-content/uploads/2017/11/teltonika-rut240-manual.pdf see section 7.6.2

Ik zie dat ssh login mogelijk is en de firewal standaard Linux iptables gebaseerd is. Dan is er denk ik standaard wel ergens te zien wat die firewall doet. Kijk b.v. in de folder waar o.a. e kernel logbestanden staan /var/log

Reageer