[Pilot] Vast IP adres bij 4G voor Thuis

Toon eerste reactie

79 reacties

Hi Dennis,

Hou me graag geïnformeerd over een evt 2e pilot. Doe graag mee!
Gr

Theo
Beste Dennis,

mocht je ondanks de ~20 die zich inmiddels aangemeld hebben (:/) toch nog een Mid~Heavy user welke nav bijna dagelijks Home-Web-Server gebruik regelmatig tegen 't gemis van geen Vast-IP-adres beperkingen aanloopt, dan hou ik mij aanbevolen deze plaats in te vullen...

Bvd

T-mob 4G thuis (L) T-mob Samen&stel bij 😉
Ja zo snel als mogelijk
Reputatie 1
Hey Dennis,

Klopt het dat ik nog geen privé-bericht heb ontvangen? Zijn er anderen die ook nog geen privé-bericht hebben gehad?

Groetjes
Reputatie 5
Badge +8
@GHSV
In eerste week van januari gaat de Netwerkafdeling ermee aan de slag. Dus voor die tijd krijg je geen privé-bericht.
Ik wil graag een vast IP-adres.
Dennis,

Ik doe ook graag mee met deze test.
Reputatie 6
Badge +17
@Robbro en vinjon70,

Hadden jullie toevallig al teruggelezen in het topic? Dennis had de groep al vergroot van 15 naar 20 en inmiddels zit deze groep ook vol. Dus aanmelden is helaas niet meer mogelijk. Ik heb dit nog even als update toegevoegd aan het openingsbericht. Zodra het experiment is gehouden zal er worden gekeken naar de uitkomsten hiervan. Op dit moment kunnen we nog niet garanderen dat een vast IP adres commercieel aangeboden gaat worden in de toekomst. Dit is o.a. afhankelijk van de uitkomsten van dit experiment. Houd dit topic en het forum in ieder geval in de gaten. Als er updates zijn, dan laten we dat uiteraard aan jullie weten!
Sinds 2 dagen 4g thuis in een buitengebied. Snelheid met vaste lijn max 4mb en nu rond de 30mb dus een hele verbetering en ben erg erg tevreden over. Modem is prima, kan niet overweg met NAT loopback maar daar verzin ik wel iets op. Geen vast IP is idd wel onhandig..@ Dennis, mocht je besluiten wat meer testers toe te laten wil ik daar heel graag aan meewerken.
Is iemand bekend met de totale range van mogelijke IP adressen binnen het T-Mobile 4G voor thuis netwerk? Dit ivm instellen van een aantal apparaten binnen mijn netwerk. Momenteel heb ik 84.241.216.159 als IP adres, maar dat verandert uiteraard na elke reset router of internet.
@Secxp

Het is niet de bedoeling dat je je vraag op meerdere plaatsen op het forum stelt, zou je daar in de toekomst aan willen denken? Je hebt dit topic al geopend met dezelfde vraag.
Kaassausje schreef:

@Secxp

Het is niet de bedoeling dat je je vraag op meerdere plaatsen op het forum stelt, zou je daar in de toekomst aan willen denken? Je hebt dit topic al geopend met dezelfde vraag.

Excuus. Ik zal de post hier verwijderen.
Wanneer er weer extra testers nodig zijn doe ook ik graag mee.

Groeten Danny.
Reputatie 1
Voor het geval dat de testgroep vernieuwd/vergroot wordt wil ik me ook vast aanmelden 😉
Goedendag ik ben voor enige tijd bij jullie op het hoofdkantoor geweest net voor de grote uitrol van 4G voor thuis
We hebben daar uitgebreid met nog andere gebruikers uit de testfase over een vast IP adres gehad
Mede omdat wij met een VPN verbinding werken is een vast IP adres een must
Nu zie ik ineens dat er toch een test komt voor een vast IP adres maar dat de inschrijving al vol is
Wellicht dat er nog mogelijkheden zijn hiervoor
Reputatie 5
Badge +8
@Herman 65
En VPN verbinding kan ook wel werken met dynamische adressen ook al heb je dan wrijwel zeker een derde partij nodig, een dyndns provider als meest simpele. Als de VPN oplossing alleen maar met handmatig ingestelde ip-adressen werkt, dan is vast 4GvT adres wel een must ja. Maar het werkt wel als de VPN oplosssing DNS kan, zij het met meedere minuten hapering per dag en dus een dyndns provider of andere truuk om 4GvT adres te bepalen.

De test is nog niet begonnen en het is een test: Het kan misgaan en b.v. uren tot tijdelijk geen verbinding leiden dus een backupmechanisme wat wel met dynamische addressing kan omgaan of een extra andere provider kan dan nog steeds handig zijn.
Hoi Dennis, is er al voortgang geboekt door de netwerk afdeling m.b.t. het vast ip adres voor de 20 test gebruikers? Tis al bijna eind januari...
Hallo Dennis,

Ik wil heel graag een vast IP adres hebben, hopelijk is de test periode succesvol. Weten jullie al hoelang het nog gaat duren tot er wat bekend is?
Dag Dennis,

Het is idd al een tijdje geleden dat er iets te melden was over de vaste adressering.
Is er al groen licht van de 'techneuten'?

Arjan
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Op dit moment wordt alles in stelling gebracht, maar het kan dus nog even duren voor de daadwerkelijke tests van start gaan. Geen zorgen, we delen het direct zodra we van start kunnen!
Reputatie 5
Badge +11
@all
Sorry voor de late reactie. Ik heb jullie IP adressen al even mogen ontvangen van de collega's van Netwerk, echter door enorme drukte was ik er nog niet aan toegekomen om hierop door te pakken.

Het enige dat nu nog moet gebeuren is het toewijzen van de IP adressen aan jullie simkaarten.

Houd rekening met het volgende:
- Zodra de test van start is, gaan we testen voor de periode van één maand.
- Na de testperiode zijn we genoodzaakt je vaste IP adres weer te verwijderen. Het kost veel tijd en resources om dit handmatig bij te houden. Als blijkt dat alles goed werkt, zetten we onze tijd liever in om een permanente oplossing voor álle 4GvT klanten te bouwen.
- Je dient de fms APN te gebruiken. Als je de smartsites.t-mobile APN gebruikt, zal je alsnog een dynamisch IP adres toegewezen krijgen.
- T-Mobile heeft 3 netwerkcentrales in Nederland. Door een technische beperking wordt jouw 4G voor Thuis verbinding toegewezen aan één netwerkcentrale, waardoor er geen redundantie is. Mocht je verbinding om welke reden dan ook wegvallen, dan heeft het waarschijnlijk hiermee te maken (bijv. door onderhoud in de netwerkcentrale). Mocht je verbinding wegvallen, dan kan je tijdelijk terugschakelen naar smartsites.t-mobile om de verbinding te herstellen.

Later vandaag ontvangen jullie alvast je toegewezen IP-adres in een privébericht. Zodra je IP-adres is toegewezen aan je verbinding, laten we het in dit topic weten.

Heb je vragen/opmerkingen? We horen het graag! 🙂
Reputatie 5
Badge +11
@all
Jullie IP-adressen zijn klaargezet in onze netwerkcentrales en worden waarschijnlijk uiterlijk vrijdag toegewezen aan jullie simkaarten. Zodra dit gebeurd is geef ik een seintje in dit topic. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het dan hier weten! 🙂
cool komt vast goed!
Reputatie 5
Badge +11
@all
De IP-adressen zijn toegewezen aan jullie simkaarten. Dat betekent dat jullie vanaf nu gebruik kunnen maken van het vaste IP adres dat je in een privébericht hebt ontvangen! Mocht je het vaste IP adres nog niet direct terugzien (je kunt je huidige IP zien via sites als whatismyipaddress.com), herstart dan even je modem.

De test loopt tot 23 maart a.s., daarna zal je weer een dynamisch IP adres krijgen en als de resultaten van de test positief zijn, gaan we kijken of we dit als commercieel product aan kunnen gaan bieden. 🙂

Kom maar door met jullie ervaringen! 😃
Nou, Geweldig Dennis !

We zijn er achter gekomen dat er nog een reden is, een vast IP-adres nodig te hebben.
Dit heeft te maken met de analyse van je website bezoekers.
Je wil daarmee namelijk niet dat je eigen klikgedrag (of die van de administrator) mee wordt genomen in de analyse. De statistieken worden nu een beetje 'verziekt'. Met een vast IP-adres kunnen we onszelf uitsluiten en hebben we zuivere statistieken voor het klikgedrag van onze bezoekers.

We zullen ons vast IP-adres (dat al actief is, zonder een reboot !) doorgeven bij Google Analytics.

Dus wat ons betreft, mag het vaste IP-adres blijven !

Reageer