Vraag

Pin terminal verbindt niet via Huawei E5186s-22a

• 21 juni 2017
  • 5 reacties
  • 188 Bekeken

Sinds vandaag eindelijk de PIN terminal aangesloten gekregen, maar nu verbind hij niet via de 4G Huawei modem.
Wel direct via de oude KPN Experiabox die we hebben staan.

Het lijkt erop dat bepaalde poorten niet toegankelijk zijn. Het gaat om de ranges:

15000-15899
10000-10899
50495
50496

Hoe moet ik de modem instellen zodat het wel werkt?
Ik heb nu onderstaande ingevoerd bij Special Applications, maar misschien doe ik iets verkeerd?

Name Status Trigger Port Trigger Protocol Open Protocol Open Port Options
pin On 50495 TCP TCP 50495;50496 EditDelete
pin On 50496 TCP TCP 50496;50495 EditDelete

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes
Erik

5 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Eerste punt van dit topic al gezien:
https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/uitleg-port-forwarding-instellen-270716

Je hoeft wellicht niet via Special Applications / Trigger te werken, misschien is Virtual servers ook voldoende.
Ik heb geen flauw idee hoe dat werkt, maar in de uitleg spreken ze over een extra router voor het modem. Die heb ik helaas niet. Ook kan ik de betaalprovider helaas niet opgeven dat ze onze terminal op een bepaald IP adres moeten aanroepen, het apparaat werkt enkel met een dynamisch IP.

Is dat een beperking misschien?
Reputatie 6
Badge +11
Het gaat alleen maar om het eerste punt, n.l. dat je als APN fms zult moeten instellen denk ik. Zie in de modem deze pagina:

http://192.168.8.1/html/profilesmgr.html

Dat de terminal met dynamisch IP werkt is eigenlijk alleen maar gunstig, dan heb je zo te zien geen extra router nodig. Maar om uberhaupt van buitenaf toegangelijkheid te hebben, net als bij oude KPN Experiabox op ADSL, moet je die APN aanpassen. En pas daarna heeft het toegangelijk maken van specifieke poorten die je aangeeft pas zin. Wat je al gedaan had met trigger ports e.d. is denk ik bij nader inzien toch wel de juiste weg.

Het kan ook zijn dat die terminal om andere reden niet aan de praat te kijgen is, ik zou ik zo niet weten, maar ben vrij zeker dat die verandering van APN de oplossing kan bieden.
Kan het eens proberen natuurlijk, maar heeft de APN fms instelling (of virtual server) gevolgen voor de rest van de aangesloten apparatuur? Er hangt nog een heel netwerk met een switch achter waar meerdere PC's, printers en een camerasysteem op draaien... Wil wel graag zeker weten dat die gewoon blijven werken als ik het modem anders ga instellen.
Reputatie 6
Badge +11
Dit heeft geen gevolgen voor de rest van de aangesloten apparatuur.

Reageer