Beantwoord

Plex op Synology

• 20 mei 2017
  • 5 reacties
  • 532 Bekeken

Goedendag,

ik heb sinds kort 4g voor thuis. ik heb het tot nu toe allemaal goed in kunnen stellen maar het lukt me maar niet om plex werkende te krijgen. De plex server op mijn nas kan maar niet gevonden worden.
Enige tips of aandacht punten ?
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 21 mei 2017, 15:11

Hoi Gideon_2,

Voor PLEX kun je poort 32400 (TCP) openzetten in het netwerk. Dan is deze ook van buitenaf benaderbaar. Dat zou je kunnen testen.
Als je dat gedaan hebt, dan kun je je PLEX-server vanaf dit adres bereiken: JOUW IP-ADRES:32400/web/index.html

Om een vast IP-adres in te schakelen, doe je het volgende:
Via Synology -> configuratiescherm -> Netwerk -> Netwerkinterface -> Bewerken -> Handmatige configuratie gebruiken -> verander het IP-adres naar een hogere range. Bijvoorbeeld: 192.xxx.xxx.80, dat hangt natuurlijk af van wat je standaard gateway is.
Zo heb ik 'm ook in het netwerk hangen. 😉

Groetjes,
Leroy
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Deze thread:
https://forum.t-mobile.nl/installatie-andere-technische-vragen-480/gebruik-thuisserver-vanaf-internet-278923

zou je even kunnen doorbladeren, en ook deel v/d portfording infothread.

Als je geen extra router gebruikt: Maak in Huawei modem bij virtual servers een entry aan zodat je plex in de NAS van buiten toegangkelijk is. Helaas kan de Huawei steeds een ander intern IP adres aan je NAS geven. Kijk eerst even als test of het werkt door te kijken wat het NAS IP adres is. Op langere termijn, wellicht al na 10 minuten, zul je denk moeten kijken wat je als workaround wilt voor het feit dat de DHCPserver in de Huawei geen vaste vooringestelde intern IP adressen kan uitgeven.
Om mijn verhaal misschien iets te verduidelijken. Het gaat hier om het interne netwerk. Ik benadar plex niet via het internet. Dhcp kan opgelost worden door in de nas een IP adres te forceren.

Op de 1 of andere manier kan de plex server niet via de Huawei benadert worden in het interne netwerk.

De nas is prima bereikbaar intern.

Zou het aan de poort kunnen liggen 32400 dat deze misschien buiten het bereik van de Huawei ligt ?

Heeft iemand zijn ex server al intern draaiende ?
Reputatie 6
Badge +13
Hoi Gideon_2,

Voor PLEX kun je poort 32400 (TCP) openzetten in het netwerk. Dan is deze ook van buitenaf benaderbaar. Dat zou je kunnen testen.
Als je dat gedaan hebt, dan kun je je PLEX-server vanaf dit adres bereiken: JOUW IP-ADRES:32400/web/index.html

Om een vast IP-adres in te schakelen, doe je het volgende:
Via Synology -> configuratiescherm -> Netwerk -> Netwerkinterface -> Bewerken -> Handmatige configuratie gebruiken -> verander het IP-adres naar een hogere range. Bijvoorbeeld: 192.xxx.xxx.80, dat hangt natuurlijk af van wat je standaard gateway is.
Zo heb ik 'm ook in het netwerk hangen. 😉

Groetjes,
Leroy
Hoi leroy

Bedankt voor de hulp. Maar het probloom zat ergens anders. Echt zo'n duhhh moment.

Nieuwe modem gebruik intern 192.168.8.xxx en oude was 192.168.178.xxx

En als je dan vergeet je firewall aan te passen... dan werkt het niet...
*edited.

Reageer