Beantwoord

poort 8088

Hoi, Ik heb xampp (een webserver) geïnstalleerd op mijn laptop om mensen op afstand het eindresultaat te kunnen laten zien en vervolgens een testje gedaan.
dit was op poort 8080 want poort 80 werkte niet, Dit werkte prima.
Na het eten kwam ik terug en tot mijn verbazing was mijn webserver niet meer toegankelijk via mijn mobiel op het 4G netwerk van simpel. Ik heb toen gezocht naar geblokkeerde/gereserveerde poorten om te kijken of dat het probleem was
code:

(Ik gebruik mijn Netgear router voor alles, ik heb hem dan ook in dmz staan, maar het werkte en nu niet meer terwijl er geen aanpassingen gedaan zijn.)

en las dat T-mobile deze poort blokkeerde. Dus ik dacht hmm.. waarschijnlijk stond deze standaard open totdat ik hem gebruikte. Vervolgens heb ik de poort veranderd naar 8080 en 8088 maar het werkt nog steeds niet.
Ik heb mijn laptop toen direct op de Huawei modem aangesloten en mijn laptop in DMZ gezet, maar hij pakte hem nog steeds niet. Dus ik weet wel bijna zeker dat dit ligt aan de kant van T-mobile. Ik heb destijds met upc dit ook gebruikt en toen werkte alles prima naar behoren (wel met een andere router natuurlijk).

Kunnen jullie mij hiermee verder helpen. eventueel d.m.v. teamviewer?

Bij voorbaat dank

Met vriendelijke groeten,
icon

Beste antwoord door tmoesel 3 september 2018, 08:36

Op 4GvoorThuis met APN fms en Huawei E5186s-22a is poort 80 gewoon te gebruiken, ook die ander poorten die je noemt moeten gewoon te gebruiken zijn.

Wel heeft de E5186 problemen met combinaties van portforwards en DMZ, wat in mijn ervaring de kop opsteekt als je geen reboot doet. De status die je ziet in de webinterface strookt niet altijd met de daadwerkijke active instelling, zoals je al eerder had gemerkt. Via AJAX/XML is wel de juiste info te verkrijgen overigens.

Verder poort4 (die als optioneel WAN is aangemerkt) van de E5186 beter niet gebruiken als je de ander poorten nog vrij hebt en bij ethernet settings 'auto' instellen, niet LAN-only b.v..

In feite een fabrieksreset, daarna APN fms instellen en een DMZ voor de netgear aanmaken die op een IP adress zit buiten de DHCPserver range van de E5186. En een poortmapping of poortforward op dei netgear aanmaken natuurlijk. Verder checken of je wel het juist 4G WAN IP adres benadert, zie
http://192.168.8.1/html/deviceinformation.html

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Op 4GvoorThuis met APN fms en Huawei E5186s-22a is poort 80 gewoon te gebruiken, ook die ander poorten die je noemt moeten gewoon te gebruiken zijn.

Wel heeft de E5186 problemen met combinaties van portforwards en DMZ, wat in mijn ervaring de kop opsteekt als je geen reboot doet. De status die je ziet in de webinterface strookt niet altijd met de daadwerkijke active instelling, zoals je al eerder had gemerkt. Via AJAX/XML is wel de juiste info te verkrijgen overigens.

Verder poort4 (die als optioneel WAN is aangemerkt) van de E5186 beter niet gebruiken als je de ander poorten nog vrij hebt en bij ethernet settings 'auto' instellen, niet LAN-only b.v..

In feite een fabrieksreset, daarna APN fms instellen en een DMZ voor de netgear aanmaken die op een IP adress zit buiten de DHCPserver range van de E5186. En een poortmapping of poortforward op dei netgear aanmaken natuurlijk. Verder checken of je wel het juist 4G WAN IP adres benadert, zie
http://192.168.8.1/html/deviceinformation.html
ik dacht laat ik het nog eens proberen. raar genoeg deed hij het vandaag wel na het uitzetten van mijn virusbeveiliging. Wat eerst niks uit maakte; Ik heb dus alles nog maar eens opnieuw gedaan en voilla! 😃 hij deed het weer!?!?

Toch bedankt voor de informatie over de poorten wat mij aanspoorde het toch nog eens te proberen. helemaal top!

Mvg

Reageer