Beantwoord

Poort forwarding op Huswei B315s

• 5 maart 2019
  • 4 reacties
  • 3836 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Beste forumleden, wij overwegen over te stappen naar tmobile 4g voor thuis. Echter hebben wij een vraag: is ( en zo ja hoe) port forwarding mogelijk op een Huawei B315S MIFI router?
mvg, Versc13
icon

Beste antwoord door Brian 7 maart 2019, 14:27

Hi @versc13, het klopt dat ons modem DDNS niet ondersteunt maar dit kan je gelukkig oplossen door een eigen router achter de modem te plaatsen. We hebben hiervoor een uitgebreid 4G port forward topic geschreven! 😉
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +11
In de datasheet https://www.capestone.nl/files/images/Huawei_B315s-22_manual_product_description.pdf staat bij 'Firewall setup' o.a. 'Virtual server', wat portforwarding representeert.
Ik zie geen DDNS, dus je zult een ander apparaat/methode moeten gebruiken om dagelijks het externe publieke IP adres te achterhalen.
Beste @tmoestel,
bedankt voor je snelle antwoord!
Hoe kan ik mijn Huawei b315S dan toch bereiken zonder DDNS? Tmobile biedt geen vast ip-adres aan, dus zijn er toch geen mogelijkheden meer ?
Ik wil de poort forwarding gebruiken om extern in te loggen op een openvpn server, dusmaar 1 poort.
mvg, Versc13
Reputatie 6
Badge +11
Dan kun je denk ik het beste een software DDNS client gebruiken. Aangenomen dat de openvpn server ook een zelf aanpasbaar iets is op een computer(board), kun je die client dan op die computer laten draaien.
Verder zijn er veel apparaten die DDNS kunnen, b.v. IP camera's.
Misschien kan je de openvpn server en client omdraaien, dus de entitiet met de B315s de client laten zijn die na poewer-up altijd probeert te verbinden met een openvpn server elders.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @versc13, het klopt dat ons modem DDNS niet ondersteunt maar dit kan je gelukkig oplossen door een eigen router achter de modem te plaatsen. We hebben hiervoor een uitgebreid 4G port forward topic geschreven! 😉

Reageer