Beantwoord

Port forwarding 4G T-Mobile Thuis i.c.m. TP-Link MR200 (AC750)

  • 3 juli 2018
  • 5 reacties
  • 4285 Bekeken

Hallo,

Ik heb onlangs de TP-Link Archer MR200 / AC750 Wireless 4G-modem/router aangechaft als vervanging van de standaard geleverd Huawei b618s-22d, echter krijg ik de Port Forwarding niet werkend voor het extern bekijken van IP-camera's. Zowel wanneer ik direct het external IP-adres invul als wanneer ik via DDNS van No-IP gebruik maak, krijg ik het niet aan de praat. Is het mogelijk om dit met 4G T-Mobile Thuis in te stellen? Zo ja, wat doe ik fout?

  • Port forwarding ingesteld als Virtual Server met correcte ports & internal IP
  • Camera is wel gewoon benaderbaar via het interne IP-adres.
  • DDNS wisselt netjes elke keer naar de nieuwe public IP


Thx,
4GDan
icon

Beste antwoord door tmoesel 3 juli 2018, 20:23

Ergens bij mobile verbindings profile de APN aanpassen, want nu zit je achter NAT/firewall van TMO
https://community.t-mobile.nl/search?q=APN+fms
Bekijk origineel

5 reacties

Net even getest, zelfs als ik bijvb. port 21 forward, geef hij aan dat dit niet werkt.

Port 21 open zetten in router:


Port checken:

Reputatie 6
Badge +11
Ergens bij mobile verbindings profile de APN aanpassen, want nu zit je achter NAT/firewall van TMO
https://community.t-mobile.nl/search?q=APN+fms
Ik had zoiets al gelezen, maar kon het nergens terugvinden in de settings. Zal nogmaals eens kijken, thanks.
Als ik 'APN fms' instel, kan ik via een port-tester inderdaad zien dat de poort open staat, echter kan ik nog steeds niet mijn camera via extern IP/DDNS benaderen, terwijl intern IP nog steeds prima werkt. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Reputatie 6
Badge +11
Ik denk dat je test vanaf binnenshuis LAN, dan moet die MR200 NAT loopback ondersteunen, ik weet of die dat doet, hier userguide, heb het niet ingezien, maar even ter referentie als verzameling van werkend 4Gmodemrouters met 4GvT:
https://static.tp-link.com/1910012062_ArcherMR200(EU)_V2_UG.pdf

Probeer de externe toegang ook echt van extern, dus vanaf ander publiek netwerk, b.v. door met je smartphone even WiFi uit te zetten. Als je dat al hebt gedaan, is dit vooralsnog een merkwaardige situatie en moeten we even zien wat er verder nog aan de hand kan zijn. Het publieke IP adres kan makkelijk en snel wisselen, dus dubbelcheck dat vlak voor de test.

Reageer