Vraag

Probleem met port forwarding

• 13 juni 2017
  • 4 reacties
  • 280 Bekeken

Huawei 192.168.8.1 en R8500 192.168.1.1 ingesteld volgens het artikel van Dennis Ameling.
Werkt allemaal perfect en een verademing na jaren ADSL internet met 7MB.
Nog zonder antenne 50MB+
Huawei helemaal plat gemaakt (geen SSID, geen broadcast, Firewall en DHCP off).
Daarna apparatuur weer aangesloten op de R8500.

Nu wil een IP Camera aansluiten op de R8500 die vanaf het publieke adres benaderbaar is met
behulp van NO-IP.

Dus in de R8500 portforwading ingesteld :
192.168.1.xx type UDP/TCP
externe poort start 9000 end 9000
interne poort start 9000 end 9000
en de poort van de IP Camera natuurlijk ook op 9000 gezet.

Intern werkt dit prima waneer ik 192.168.1.x:9000 in de browser ingeef. De camera werkt.
Wanneer ik http://:9000 ingeef wordt aangegeven dat de pagina niet wordt
gevonden.
Datzelfde gebeurt als ik het via NO-IP probeer op http://:9000

Portscan geeft op poort 9000 TCP terug: "Your port is open on another device!"
Portscan geeft op poort 9000 UDP terug: "Your port is NOT OPEN or not reachable"

Na een aantal uren "prutsen" weet ik niet meer hoe verder te gaan om het voor elkaar te krijgen.
Wie kan helpen?

4 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Dit is wellicht van toepassing:
https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/uitleg-port-forwarding-instellen-270716?postid=1377136
Hallo tmoesel, dank je wel voor je snelle reactie, en het antwoord zat verstopt in de tekst waar je naar verwees. 😉 Namelijk dat je niet vanaf je eigen IP buitenom kan testen. Dus alle configuraties stonden goed. Via een mobile accesspoint getest en in 1 keer werken. Daar had ik anders nog heel lang op kunnen zitten turen..........
En nu de hamvraag: waarom kan dit niet? Bij XS4All via ADSL werkte dat wel perfect. Lijkt me dus niet zo zeer een technische beperking alswel een policy van t-mobile? En waarom is die policy er dan?
Reputatie 6
Badge +11
Het zit em in die Huawei E5186s-22a; Als die 'gewoon' voor z'n publieke adres loopback zou doen, was het probleem er niet. Vroeger in oudere routers voor DSL was dat ook wel eens zo.

Jij bent denk ik al de derde of vierde die na veel uren configuratie en zoeken etc met extra router om de tekortkomingen van de E5186s-22a te omzeilen, tegen dit euvel aanloopt.

Als er van t-mobile policy sprake is, dan is het dat 4GvT klanten worden gedwongen dit ding af te nemen bij een abo. Het argument is steeds dat op andere modemrouters geen support kan worden gegeven. De support bestaat hoofdzakelijk uit het beschikbaar stellen van dit forum voor uitwisseling van hulp tussen klanten onderling. Helaas kan zo het Chinese Huawei beide kanten van de bitpijp (je modem en de TMO radiomasten/infrastucture) van boven tot beneden (installatie/onderhoudscontracten tot mobile chips ontwikkeling) onder controle krijgen.
Klopt, uit mijn zakelijke omgeving ken ik de positie van Huawei bij de Telco's.
Op zich is dit natuurlijk niet zo'n wilde tekortkoming, je kan per slot via het interne netwerk bij de cam's als je achter je eigen router zit, maar het zou wel fijn zijn als dit euveltje beter gedocumenteerd was. Zonder dit "gedoe" had ik de configuratie van het netwerk/moden etc. in 2 uur rond gehad, nu 2 dagen geprutst. Zonde van de tijd.
Maar in ieder geval nogmaals bedankt dat je me op de rit hebt gezet!

Reageer