Vraag

Problemen met Huawei modem 4G voor Thuis

  • 15 september 2017
  • 7 reacties
  • 1298 Bekeken

Ik heb sinds een week of 2 geen goed werkende modem meer. Het betreft de Huawei E5186s-22a.
Op de voorkant blijft het wifi lampje knipperen. Ook het signaal komt niet meer op.
Ik heb al van alles geprobeerd maar er gebeurt niets meer met de modem. Ook als ik de kabel van de modem rechtstreeks aansluit op de pc heb ik geen connectie.
Is het modem nu al stuk, deze is pas 3 maanden oud?

Alvast bedankt voor de hulp!

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Aalbert2,

Erg jammer dat jouw modem niet goed functioneert! Ik begrijp dat je al van alles hebt geprobeerd, maar ik neem toch even alle stappen door, zodat we een zo goed mogelijk beeld van het probleem hebben.

Heb je de modem opnieuw opgestart, door de stekker er even uit te halen en weer in te doen? Welke kleur heeft het tweede lampje bij jou, of is er helemaal geen kleur te zien? Het derde lampje, van de WiFi, brandt dus af en toe en knippert eigenlijk alleen maar? Als je deze 2 seconden ingedrukt houdt, wat gebeurt er dan?

Zou je ook via de computer naar http://192.168.8.1 kunnen gaan. Je ziet dan TMO NL staan met daaronder één van de volgende statussen: Connected, Disconnected, No service of Anders. Zou je dit eens kunnen checken en aangeven wat er staat?

Met bovenstaande info kunnen wij je hopelijk verder helpen met het probleem! We zien jouw bericht dan ook graag snel tegemoet!
Hallo,

Dat heb ik inderdaad reeds geprobeerd. Het heeft niets geholpen.
Het tweede lampje (mode) brandt helemaal niet.
Alleen het eerste lampje (power) brandt en het derde lampje (wifi) knippert continue.

http://192.168.8.1 is niet bereikbaar, dan krijg ik de melding 'deze pagina is niet bereikbaar'.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Aalbert2,

Als je jouw WiFi van 4G voor Thuis niet kunt vinden, ook niet na een reset, dan moeten we dit doorzetten naar onze technische afdeling. Zij kunnen kijken wat er aan de hand is! Ben je bereikbaar op het telefoonnummer dat eindigt op -476? Dan weten we hoe onze specialisten met jou in contact kunnen komen. We horen het graag van je!
Hallo,

Graag op [nummer weggehaald], alvast dank.
Hoi Aalbert2.

Ik heb het telefoonnummer uit je post verwijderd en via een privébericht doorgegeven aan David, zodat hij die informatie heeft.

Het is niet de bedoeling dat je privégegevens op het openbare forum plaatst, de hele wereld kan namelijk meelezen. Zou je daar in de toekomst rekening mee willen houden? Alvast bedankt. 🙂
Oeps, dank, had ik even niet in de gaten dat dit geen privebericht was.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Aalbert2,

Ik heb het nummer ontvangen van Kaassausje en dit voor je doorgezet! 🙂 Je wordt zo spoedig mogelijk gebeld om dit nader te onderzoeken. Houd er rekening mee dat dit met een afgeschermd nummer gebeurt, dan weet je dat het onze technische afdeling is!

Reageer