Vraag

Range Extender aansluiten op Huawei 4G router

• 12 november 2016
  • 2 reacties
  • 513 Bekeken

HI,

Ik probeer een range extender aan te sluiten (Sitecom WLX-2006 N300) op de Huawei modem/router die bij het 4G pakket wordt geleverd. Helaas wilt de Range Extender de wifi niet doorpassen, de Huawei router geeft dan geen IP adres aan de range extender. Ik zie namelijk wel een device als ik in het menu kijk, alleen zonder naam en zonder IP. Wanneer ik de range extender bekabel dan geeft deze wel internet door. Iemand suggesties?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey TPO,

Ik ben benieuwd.. is het nog gelukt met de tips van EricPlexat? :8

Mocht dat niet het geval zijn zou je dan willen laten weten wat je allemaal al geprobeerd hebt?

Ben benieuwd naar je reactie!
Zomaar wat suggesties die ik ook ben tegengekomen. De Huawei is niet zo vriendelijk dat het WPS middels knopdruk kent. Wel middels een WPS nummer. Ik weet niet of je Sitecom dat ondersteunt. Mijn TPLink niet.

Heb je wel hetzelfde SSID gebruikt voor de extender?
Heb je de extender in dezelfde IP range en de DHCP op de extender uit?
Soms wil het helpen als je de extender een gereserveerd adres geeft middels je MAC adres.
Soms wil het helpen wanneer je de extender eerst als wireless AP gebruikt. Dus als een soort netwerkkaart voor wireless op je laptop oid. Dan kun je hem daarna instellen als extender en rebooten.

Lukt het niet laat maar horen dan kan ik verder meedenken misschien.
Succes.

Reageer