Beantwoord

SIP vaste lijn nummer over 4GvT

• 1 december 2016
  • 1 reactie
  • 315 Bekeken

Reputatie 6
Badge +11
  • is een legendarische user
  • 1725 reacties
Hallo,

bij het betstaande ADSL zit nog een vaste lijn nummer. Met een Fritzbox en toonkies analoog toestel of een DECT toestel werkt dit thuis, maar als ik de registratie voor het nummer in de Fritzbox uitzet en vervolgens in Android op GalaxyS5 het registreer kan ik bellen en gebeld worden met dat nummer, mits de internetverbinding (de latency vooral) goed genoeg is. In het buitenland over 4G was/is meestal OK, over WiFi is minder betrouwbaar is mijn ervaring.

Een wat lastiger punt is dat klaarblijkelijk het audiovolume te laag is (mensen vragen om harder te praten), iets wat niet het geval is als ik via mobiel voice bel, wat dan een 3G of 2G link is (oktober 2016 Vodafone NL prepaid roaming). Dat kan natuurlijk aan de GalaxyS5 instellingen liggen, maar heb deze week een paar keer over 4GvT (met GalaxyS5 via 5G WiFi in de zelfde ruimte) gebeld en audiokwaliteit was prima. Het kan zeer goed alles toeval zijn of gewoon het moment van de dag o.i.d.

De vraag is: Krijgen SIP IP paketten een speciale behandeling?
Of is het gewoon internetverkeer en wordt routing/latency niet aangepast?

De achtergrond van de vraag is: wat te doen met het vastelijn nummer.
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 1 december 2016, 14:13

@tmoesel
We doen niets speciaals met SIP IP pakketten in ons netwerk. Het is dus "gewoon" internetverkeer, daar maken we geen onderscheid in.

Wat je zou kunnen doen is om het nummer onder te brengen bij VoIP een aanbieder zoals Voys. T-Mobile biedt (nog) geen vaste nummers namelijk. Dan kan je vaste lijn de deur uit en kan je volledig op VoIP bellen met je S5. Voys heeft tevens een app met push notificaties voor inkomende gesprekken, waardoor er dus niet constant een SIP registratie op je toestel plaats hoeft te vinden. Scheelt weer batterij. 🙂
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
@tmoesel
We doen niets speciaals met SIP IP pakketten in ons netwerk. Het is dus "gewoon" internetverkeer, daar maken we geen onderscheid in.

Wat je zou kunnen doen is om het nummer onder te brengen bij VoIP een aanbieder zoals Voys. T-Mobile biedt (nog) geen vaste nummers namelijk. Dan kan je vaste lijn de deur uit en kan je volledig op VoIP bellen met je S5. Voys heeft tevens een app met push notificaties voor inkomende gesprekken, waardoor er dus niet constant een SIP registratie op je toestel plaats hoeft te vinden. Scheelt weer batterij. 🙂

Reageer