Beantwoord

SMS berichten bij 4G voor Thuis via e-mail

• 18 mei 2017
  • 5 reacties
  • 391 Bekeken

Reputatie 1
Hallo mensen

Elke keer als ik sms berichten wil gaan lezen moet ik eerst inloggen op mijn huawei modem maar ik kan nergens iets vinden om dit ook gewoon per email te krijgen.
Bijv: als ik het weekendbundel aanvraag dan krijg ik het bericht binnen via het modem.
Is er nog ergens iets om dit ook door te sturen naar mijn email ?
icon

Beste antwoord door Thalina 18 mei 2017, 11:51

Hoi Wiecher,

Begrijp ik het goed dat je 4G voor Thuis hebt? 🙂 De sms'jes die binnenkomen op de simkaart die in jouw modem zit, kun je niet door laten sturen naar jouw e-mail. Je zou wel de simkaart soms even uit jouw modem kunnen halen en vervolgens in jouw toestel doen om de sms'jes te lezen of een sms te sturen voor de weekendbundel. Je kunt de sms'jes ook bekijken op jouw modem. In dit topic legt Dennis uit hoe je dat doet en ook hoe je sms'jes vanaf jouw modem kunt versturen.

Laat je weten of het daarmee is gelukt? Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Wiecher,

Begrijp ik het goed dat je 4G voor Thuis hebt? 🙂 De sms'jes die binnenkomen op de simkaart die in jouw modem zit, kun je niet door laten sturen naar jouw e-mail. Je zou wel de simkaart soms even uit jouw modem kunnen halen en vervolgens in jouw toestel doen om de sms'jes te lezen of een sms te sturen voor de weekendbundel. Je kunt de sms'jes ook bekijken op jouw modem. In dit topic legt Dennis uit hoe je dat doet en ook hoe je sms'jes vanaf jouw modem kunt versturen.

Laat je weten of het daarmee is gelukt? Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust.
Reputatie 1
Ja ik heb 4G voor Thuis.
Ik weet dat sms sturen enz via de modem gaan en lezen ook.
Het ging mij er meer om, om of er ook een andere manier was zodat ik niet elke keer in mijn modem te moeten inloggen. Email lezen gaat voor mij een stuk simpeler omdat ik deze altijd al aan heb staan.
Maar zoals ik je begrijp is dat dus niet mogelijk. Misschien iets voor later ? Vorige week stonden er namelijk een aantal vragen in en deze had ik normaal gesproken niet gelezen omdat ik niet elke dag inlog in mijn huawei modem.
Reputatie 6
Badge +11
@Wiecher
In deze post
https://forum.t-mobile.nl/installatie-andere-technische-vragen-480/sms-berichten-4g-voor-thuis-via-e-mail-279096
bij "Melding over dataverbruik:" staat wat raakt aan wat jij wil.
Ikzelf zou graag dat b.v. aanvragen van weekendbundel ook via een willekeurige internetverbinding kan via My T-Mobile.

SMS werkt ook zonder internet en SMS via email levert daardoor eigenlijk een soort van kip-ei probleem en niet in de laatste plaats een veiligheidsrisico.

Je kan in je locale netwerk de SMSsen wel van/naar de Huawei transporteren en dus ook van/naar een locale email box, maar de hoeveelheid programmeerwerk kost vele malen meer tijd dan wekelijks handmatig inloggen op de modem.
Reputatie 1
@tmoesel
Verkeerde url ?
Reputatie 6
Badge +11
@Wiecher
Inderdaad, dit is de juiste:
https://forum.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/work-progress-ideeen-4g-voor-thuis-269829

Reageer