Beantwoord

T-Mobile 4G Thuis portforwarding werkt niet

• 5 maart 2017
  • 7 reacties
  • 722 Bekeken

Beste,
ik zie dat t-mobile voor portforwarding alleen 80 en 443 etc bekende porten toelaat ik wil bijvoorbeeld 11448 en 9246 tcp porten forwarden maar lukt niet alles is geblokkeerd
ik gebruik apn: internet

Ik heb klantenservice gebeld die hebben gezegd dat ze niets over port forwarding weten. Mijn vraag is moet ik KPN of Vodafone bellen om hulp te krijgen. en wat moet ik doen dat t-mobile gewoon poort forwarding toelaat.
icon

Beste antwoord door Pilovali 6 maart 2017, 08:40

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Als je 4G voor Thuis hebt, moet je de 'fms' APN gebruiken. Dan krijg je een publieke IP adres en kun je portforwarden. KPN en Vodafone hebben hier trouwens niks mee te maken.

Laat je het weten als het gelukt is?

Groet,
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Als je 4G voor Thuis hebt, moet je de 'fms' APN gebruiken. Dan krijg je een publieke IP adres en kun je portforwarden. KPN en Vodafone hebben hier trouwens niks mee te maken.

Laat je het weten als het gelukt is?

Groet,
Beste,
Bedankt voor uw reactie,
Het is gelukt :D

Ik was een beetje boos tegen de helpdesk medewerker daarom heb ik zo een melding gemaakt. Toen moest ik zeker wat porten forwarden.
met APN: fms
werkt alle porten
met APN: internet
werkt alleen maar port 80 en 443 etc bekende porten.
met APN: smartsites.t-mobile maar modem kwam met deze apn en werkt niets en internet is erg traag deze is bedoelt voor smartphones etc denk ik niet voor FREEDOM internet. :)
hierdoor was ik ook kwaad aan t-mobile op een thuis internet smartsites.t-mobile apn als standaard ingesteld en helpdesk medewerkers weten niets over.

Misschien omdat 4g voor thuis nieuwe product is
Conclusie: Ik ben blij met 4g internet van t-mobile met APN: fms
Zou ik anderen adviseren: Ja wel met melding dat het nieuwe product is en APN fms moet zijn.

Verder wens ik succes aan T-mobile met zijn nieuwe product.
Reputatie 6
Badge +17
Fijn dat het inmiddels gelukt is!
De helpdesk medewerkers zijn meer voor de 'simpele' dingen, zoals facturen, simpele netwerk probleempjes etcetera. Voor echte technische dingen (zoals APN's en portforwarden), kun je het beste hier zijn.

Fijne dag verder 🙂
Ik heb een probleem met mijn ip camera die ik iet op afstand kan gebruiken met 4GVT. Ik lees hier het één en ander over fms / APN / smartsites.t-mobile en denk dat hier wellicht mijn oplossing ligt (fms APN) maar ik ben een leek op dat gebied. Staat er ergens een eenvoudige handleiding hoe ik dat dan op mijn Huawei modem / router (standaard geleverd door T-mobile) moet instellen?
Badge +2
@Flappie2909

Dat probleempje kan je wel snel oplossen 😛.

Als je in de handleiding kijkt onder het kopje 'Logging in to the web Management Page' zie je dat je in je adresbalk van je browser 192.168.8.1 dient in te voeren. Je komt dan in het menu van je modem.
Vervolgens moet je inloggen met gebruikersnaam en ww (admin, admin). Als je dan klikt op setting (instellingen) zie je bij stap 1 onder ' configure profile settings' de APN staan. Als het goed is staat er nu 'smartsites.t-mobile'. Dit kan je dan wijzigen naar 'fms'.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Ik heb de APN fms op mijn router geprobeerd, maar krijg daarop geen internetverbinding. Is dit recent aangepast?

Mijn T-Mobile abonnement is 'Tablet Go' met Tablet Unlimited NL & 10 GB EU
Reputatie 6
Badge +11
@Comma
zie hier jouw thread:
https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/bereiken-van-device-vanaf-internet-via-4g-283267

Reageer