Beantwoord

USB harddisk alleen FAT(32).

• 13 december 2016
  • 2 reacties
  • 292 Bekeken

Ik knoopte vandaag mijn NTFS drive aan de Huawei. Even later hoorde
ik de drive tikken en keek of ik eventueel in de spec's kon vinden wat
het aan te sluiten verbruik was.

Hierbij viel mijn oog op dat alleen FAT(32) geformatteerde schijven konden
worden toegepast.

Ik vraag me dan ook af wat dat voor een zin heeft gezien de bestanden
tegenwoordig (films enz) vaak boven de 4GB zijn.

Dus als back-up drive denk ik niet te gebruiken? Of zijn hier listen voor?
icon

Beste antwoord door Skyrider 14 december 2016, 08:49

Goedemorgen continent.

Ik neem aan dat het over een Huawei E5186s-22a gaat (volgens T-Mobile 4G voor Thuis. Het klopt inderdaad dat de modem alleen FAT(32) ondersteund:

With one USB port, users can connect a USB storage device to the USB port on the E5186s-22a to save and share files. Only USB storage devices in FAT and FAT32 formats are supported.

Zoals je al wist, maar wel handig voor andere mensen.

Je kunt proberen om de drive over te zetten naar exfat die geen 4GB limiet heeft. Hoewel ik geen garantie kan geven dat die modem dat gaat ondersteunen.

Als dat niet lukt kun je altijd proberen om je eige router achter de modem te hangen die wel NTFS ondersteunt. Indien je natuurlijk ééntje te beschiking hebt.

Waarom Huawei er heeft voor gekozen om geen NTFS te ondersteunen kan ik je helaas niet vertellen (omdat ik het ook niet weet ^_^). Maar ik hoop dat exfat voor je werkt.

Groetjes,
Skyrider
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedemorgen continent.

Ik neem aan dat het over een Huawei E5186s-22a gaat (volgens T-Mobile 4G voor Thuis. Het klopt inderdaad dat de modem alleen FAT(32) ondersteund:

With one USB port, users can connect a USB storage device to the USB port on the E5186s-22a to save and share files. Only USB storage devices in FAT and FAT32 formats are supported.

Zoals je al wist, maar wel handig voor andere mensen.

Je kunt proberen om de drive over te zetten naar exfat die geen 4GB limiet heeft. Hoewel ik geen garantie kan geven dat die modem dat gaat ondersteunen.

Als dat niet lukt kun je altijd proberen om je eige router achter de modem te hangen die wel NTFS ondersteunt. Indien je natuurlijk ééntje te beschiking hebt.

Waarom Huawei er heeft voor gekozen om geen NTFS te ondersteunen kan ik je helaas niet vertellen (omdat ik het ook niet weet ^_^). Maar ik hoop dat exfat voor je werkt.

Groetjes,
Skyrider
Reputatie 6
Badge +11
Voor FAT en FAT32 is geen licentie voor de broncode voor de implementatie nodig. Voor een gedegen en legale implementatie van exFAT zal Huawei een licentie van Micorsoft moeten kopen evenals voor NTFS. Er zijn goede en gratis alternatieven beschikbaar die ook geen 4GB limiet hebben, maar die werken helaas niet Windows.

Reageer