Beantwoord

Via fms APN profiel geen verbinding

• 15 november 2016
  • 10 reacties
  • 829 Bekeken

Sinds vanochtend heb ik geen internet verbinding als ik gebruik maak van de fms APN. Als ik hem aanpas naar smartsites.t-mobile heb ik gewoon verbinding.

Is er iets aangepast aan de fms APN?
icon

Beste antwoord door Thalina 17 november 2016, 09:23

@all,

Op dit moment kunnen diverse klanten die de fms APN gebruiken bij 4G voor Thuis geen gebruikmaken van hun verbinding. Dit probleem is momenteel in onderzoek. Ik wil jullie net als Tezzlicious (dankje!) doorverwijzen naar het algemene topic dat we over dit probleem hebben lopen. Daar worden ook updates in geplaatst en kun je vragen stellen.

Onze excuses voor het ongemak. Zodra we meer informatie hebben, delen we het direct in het algemene topic. Om het forum overzichtelijk te houden, sluit ik dit topic.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Aha, dus nog iemand. Ik heb hetzelfde probleem. De servicedesk is er nog niet van bewust.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Joris en Eric,

Wat balen dat het niet goed werkt! We hebben het proberen te reproduceren hier op kantoor, maar bij ons werkt het wel goed. Maar we willen het natuurlijk onderzoeken en oplossen! Voor alle zekerheid vraag ik het toch even: helpt het herstarten van de modem? Mocht dat niet helpen, kunnen jullie dan aangeven welke melding de modem gaf? Mocht het lukken, kunnen jullie dan een screenshot van de melding hier delen? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Op het modem had ik geen melding staan. Die gaf aan dat hij gewoon verbinding heeft echter het browsen naar sites gaf geen response.
Als ik op dit moment mijn profiel wissel naar fms heb ik weer geen verbinding. Ga ik daarna weer terug naar smartsites.t-mobile heb ik weer verbinding.
Vannacht de melding gekregen dat mijn internet het niet deed. Tijdelijk overgestapt naar APN internet. Dus er is wel degelijk iets aan de hand.
Hier hetzelfde! smartsites.t-mobile doet het wel maar fms doet het niet sinds vandaag. Ik gebruik fms ivm DDNS (dat was volgens mij noodzakelijk). Is al een tijdje geleden dat ik e.e.a. zo heb ingesteld (camera op bouwlocatie die via internet bereikbaar moet zijn). Nu heb ik het modem mee naar huis genomen en kom er dus achter dat het profiel met fms niet werkt (kan geen domain names resolven, iets met DNS?) en smartsites.t-mobile wel. Ik weet echter niet of de camera hiermee overweg kan met DDNS (weet iemand dat?). Om dat te testen moet ik het modem weer naar de bouwlocatie brengen.
Het lijkt mij dat er toch echt iets is aangepast ergens...
Er zijn meer klachten, zie ook topic: https://forum.t-mobile.nl/storingen-471/4gvt-storing-overijssel--273481
Modem krijgt wel een WAN IP adres maar geen data verbinding. Rebooten van het modem refreshed wel het WAN IP - nieuwe lease - maar lost het probleem niet op.
hier heb ik dus hetzelfde sinds gisteren , het internet werkte niet meer.
wel verbinding volgens de modem.
de apn veranderd van fms naar de standaard apn, toen weer internet.

jammer , waarschijnlijk geen publiek ip adres meer met de andere apn

wie weet of dit probleem weer verholpen gaat worden
Ik heb de toegang tot mijn camera weer werkend gekregen met APN "internet". Hiermee kan ik weer via No-IP met port forwarding van buitenaf op mijn camera. Dus met DDNS, wel publiek IP adres en de poort die ik gebruik wordt doorgelaten. Ik weet echter niet of dit voor alle poortnummers geldt.
https://forum.t-mobile.nl/storingen-471/storing-4g-voor-thuis-verbindingsproblemen-op-fms-apn-273504
Reputatie 6
Badge +17
@all,

Op dit moment kunnen diverse klanten die de fms APN gebruiken bij 4G voor Thuis geen gebruikmaken van hun verbinding. Dit probleem is momenteel in onderzoek. Ik wil jullie net als Tezzlicious (dankje!) doorverwijzen naar het algemene topic dat we over dit probleem hebben lopen. Daar worden ook updates in geplaatst en kun je vragen stellen.

Onze excuses voor het ongemak. Zodra we meer informatie hebben, delen we het direct in het algemene topic. Om het forum overzichtelijk te houden, sluit ik dit topic.