Beantwoord

VoIP icm 4G voor thuis

• 3 mei 2018
  • 3 reacties
  • 3335 Bekeken

Sinds bijna een jaar hebben we hier een 4G voor thuis abonnement. Erg tevreden over, aangezien de gewone dsl verbinding niet boven de 2 Mbit/s kwam (5 km van wijkcentrale).
Vanaf het begin hebben we ook een abonnement bij Budgetphone voor VoIP. In de meegeleverde Huawei E5186s was het me snel gelukt om die gegevens in te voeren en een dect telefoon hierop aan te sluiten. Hierdoor kunnen we gewoon gebruik maken van vaste telefonie over het 4G netwerk.
Dit werkte allemaal prima, tot vorige week. Sindsdien is het ineens niet meer mogelijk om uitgaand te bellen (inkomend nog wel mogelijk).
Weet er hier iemand of er vorige week instellingen zijn gewijzigd bij T-Mobile? En of we er nog iets aan kunnen doen om het weer werkend te krijgen?
Budgetphone had het erover dat het eraan ligt dat het IP adres is gewijzigd, maar ik neem aan dat dit al veel vaker is gebeurd.
icon

Beste antwoord door tmoesel 3 mei 2018, 12:10

Ik denk dat er wat ontbreekt en/of niet klopt in je beschrijving van hoe je het 1 en ander ingesteld, b.v. tussen 'DECT' en 'Huawei'. Om wat voor type DECT basestation gaat het?

Ik kan niks zeggen over jou specifieke 4GvT verbinding. Is het oude abo of nieuwe Ulimited?

Ik zie bij mij wel de hele afgelopen maandag en dinsdag opvallend beroerde signaal kwaliteit, maar heb daar eigenlijk niks van gemerkt.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Ik denk dat er wat ontbreekt en/of niet klopt in je beschrijving van hoe je het 1 en ander ingesteld, b.v. tussen 'DECT' en 'Huawei'. Om wat voor type DECT basestation gaat het?

Ik kan niks zeggen over jou specifieke 4GvT verbinding. Is het oude abo of nieuwe Ulimited?

Ik zie bij mij wel de hele afgelopen maandag en dinsdag opvallend beroerde signaal kwaliteit, maar heb daar eigenlijk niks van gemerkt.
In het Huawei modem zijn bij instellingen de gegevens ingevuld van Budgetphone (username, password, sip provider, etc). Het dect basisstation (nieuw/reset, zonder eigen instellingen) is vervolgens aangesloten op de Tel1 poort.
Dit werkte dus vanaf het begin prima, tot vorige week.

Het is wel zo dat we van abonnement zijn gewisseld, naar het nieuwe Unlimited (ivm voordeel, nu 2 unlimited abbo's + 4G thuis abbo, dus 25 euro/maand/abbo).
Reputatie 6
Badge +11
OK, deze wijze van setup had ik nog niet eerder gezien, ik zou zelf liever geen analoge telefoonlijn ertussen hebben bij een DECT combinatie, maar het werkt wel.

Is de overgang naar Unlimited ook vorige week misschien?

Anders, wat heb je als APN in de Huawei ingesteld of is het gewoon geen speciale aanpassing?

Reageer