Beantwoord

Vragen 4G voor Thuis


Hallo,

Zal mijn even voorstellen.

Ik gebruik vanaf gisteren 4g voor thuis.
Aangezien ik buitenaf woon is hier geen goed internet dus zal dit nu proberen.

snelheid valt mij al een beetje tegen 9mbit met buitenantenne 3 streepjes branden dat lijkt wel goed misschien wat anders aan de hand ben hier een leek in.
Zal het uit proberen een maand als ik met die 100GB uitkom heb nu 1 avond tv gekeken dat heeft 5GB gekost.

groeten Postma.
icon

Beste antwoord door David 8 juli 2017, 13:08

Hi Postma,

Welkom op ons forum! 🙂

Heb je al een beetje gespeeld met de locatie van modem en antenne? In dit topic wordt een andere klant ook goed geholpen! Er zijn hier veel mensen aanwezig die elkaar graag helpen met zulke vragen! Stel je vraag dus gerust in het subforum van 4G voor Thuis!
Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Postma,

Welkom op ons forum! 🙂

Heb je al een beetje gespeeld met de locatie van modem en antenne? In dit topic wordt een andere klant ook goed geholpen! Er zijn hier veel mensen aanwezig die elkaar graag helpen met zulke vragen! Stel je vraag dus gerust in het subforum van 4G voor Thuis!
Hi David.

Bedankt voor de tip ik heb hem verandert van locatie en zit nu al op 75 mbit stuk beter dus.
Maar wat ik ook op het subforum zag dat hetgratis word gedaan dóór een bedrijf daar heb ik geen bericht van gehad maar heb het zelf inmiddels al gedaan.
Wat niet onbelangrijk is dat véél van jullie klanten de antenne gratis hebben gekregen ik moest er voor betalen.
Misschien kan jij nog wat betekenen voor mijn in deze kwestie.

Bijvoorbaad mijn dank.
Reputatie 7
Badge +20
@4G voor Thuis

Mooi dat de snelheid al een stuk beter is! Je had inderdaad de mogelijkheid moeten krijgen om een afspraak te maken met de monteur wanneer je de antenne hebt besteld. Is er geen mail in jouw spambox terechtgekomen toevallig?

De antenne is overigens niet voor iedereen gratis, maar als er een dekkingsklacht is ingediend en onze netwerkspecialisten zijn ervan overtuigd dat het bereik aanzienlijk kan verbeteren met behulp van een antenne, dan kan deze kosteloos aangeboden worden. Als deze direct toegevoegd is aan de bestelling en er geen netwerkklacht is ingediend, dan is de antenne inderdaad niet kosteloos.
Hallo David,

Ik heb geen mail ontvangen ook niet in de spambox!
Want ik heb nu al weer een tijdje 9mbit en heb niks veranderd aan de antenne dus het lijkt mij wel verstandig dat er een monteur bij mij komt want dit werkt zo ook niet goed misschien kan hij ook langer kabbels meeneemt.
Ik zit ook in het risico gebiedt heb ik gezien op jullie dekkingkaart zit in het licht rosegebied.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Postma,

Ik heb de berichten toch maar naar een eigen topic verplaatst, omdat het nu niet meer 'Even voorstellen' is, maar een heel aantal vragen. Die pakken we dan hier ook even op!

In ons systeem zie ik dat je in ieder geval een dekkingsklacht hebt ingediend, onze netwerkspecialisten kunnen dan in ieder geval controleren of er verbetering op kan treden. Zij kunnen misschien ook gelijk aangeven of een monteur iets kan veranderen aan jouw netwerkervaring. Je kunt ook zelf contact opnemen met Guidion op 088 2000 104 of t-mobile@guidion.net. Je kunt dan uitleggen dat je niet uit de installatie komt en graag hulp zou willen. Langere kabels worden niet standaard geleverd bij de bestellingen, maar deze kun je zelf aanschaffen. Dit kan bijvoorbeeld via Allekabels. Onze specialisten hebben ook al getest met verschillende kabels, maar merkten geen opmerkelijke verschillen tussen de kabels.

Mochten wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan in dit topic aan ons weten!
Hallo David,
Bedankt voor de reactie.
Als ik zelf Guidion bel voor een afspraak dan neem ik aan dat ze kosteloos bij mij komen toch?
Ja ik heb een dekkingsklacht ingediend maar nog niet benaderd door de netwerkspecialisten.
Ik denk te weten wat er aan de hand is .
Ik ben met het modem huawei e5186s-22a naar mijn zwager gegaan die dicht op de T-mobile mast woont en daar haal ik ook ongeveer 10mbit.
Dus het modem is niet goed wat wel goed is geweest want heb bij mij thuis toch echt 75mbit gehaald.
Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat het vaker voorkomt dat hij stuk gaat.
Zou je zo vriendelijk willen zijn en mij een nieuwe opstuurt ?
Reputatie 4
Hoi 4G Voor Thuis,

Dat klopt inderdaad! Een afspraak met Guidion is kosteloos. Dat hoort bij de service van 4G voor Thuis. :)

Daar zou het aan kunnen liggen, goed dat je dat al hebt gecontroleerd. Je kunt het beste wachten tot je bericht krijgt van onze netwerkspecialisten met betrekking tot de dekkingsklacht die je hebt ingediend. Zij gaan voor je onderzoeken of het signaal verbeterd kan worden en zullen kijken of een nieuw modem hierbij verschil uitmaakt. Dan heb je ook een beter beeld van de situatie. Of je kunt meteen contact opnemen met Guidion.

Houd je ons op de hoogte?
Bedankt voor de reactie.

Zo als het nu lijkt is mijn simkaart niet goed.
Zou u mij een nieuwe kunnen opsturen graag voor dinsdagmidag want rond 17:00 komt Guidion de buitenantenne uitrichten.

Bijvoobaat mijn dank
Hallo

Contact gehad net netwerkspecialist heeft mij gebeld conclusie ik zit ver van jullie mast verwijderd dus zou ik de antenne gratis móeten krijgen maar heb al betaald gaan jullie het geld nu weer overmaken van de antenne?
Ik heb zelf het gevoel dat de simkaart niet goed is want heb in het begin toch echt 75mbit gehaald en nu maar rond de 10mbit met de buitenantenne of ik word afgeknepen door jullie!
Ik heb de simkaart op aanradenvan de netwerkspecialist in mijn telefoon gedaan en naar de t mobiel mast gereden en wat schetst mijn verbazing 18mbit hoe kan dit?

Mvg
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Ik heb een netwerkspecialist nogmaals naar jouw situatie laten kijken en hij geeft aan dat het vreemd is dat je deze snelheid meet op zo een korte afstand van de mast. We gaan dit nogmaals voor je nakijken. Zou je het exacte tijdstip kunnen geven van de speedtest die je hebt uitgevoerd? Dan gaan we dit verder onderzoeken.
Ik heb dit op meerder tijdstippen uitgevoerd.
Kun je voor mij regelen dat ik mijn geld terug krijg wat ik voor de buitenantenne heb betaald want die hoor ik toch echt kostenloos te krijgen.
Zou je voor mijn kunnen regelen dat ik mijn geld terug krijg van de buitenantenne want die hoor ik kostenloos te krijgen
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Ik wil je graag verder helpen, maar dan moet je wel antwoord geven op mijn vraag. Zou je 3 tijdstippen kunnen doorgeven van de momenten waarop je de speedtest uitvoerde? Dan kan onze netwerkspecialist dit verder onderzoeken. Aan de hand van het onderzoek wordt bepaald of je in aanmerking komt voor een kosteloze buitenantenne.

Ik zie je reactie graag tegemoet! 🙂
Hi Hajar.

S,morgens rond 9 uur s, middags rond 3 uur en s, avonds rond 8uur.

Tussen deze opgegeven tijden heb ik ook nog wel eens getest bijvoorbeeld s nachts tussen 12 en 1 uur.

Mvg
Reputatie 7
Badge +20
Hi 4G Voor Thuis,

Zoals mijn collega Hajar ook al aan heeft gegeven, moeten het exacte tijdstippen zijn en de resultaten van de tests. Onze netwerkspecialisten kunnen niet controleren wanneer jij dit hebt gedaan, maar hebben dit wel nodig om hun onderzoek te doen. We kunnen dan ook niet verder tot we 3 specifieke tijdstippen hebben. Als je bijvoorbeeld Ookla gebruikt, dan zie je precies wanneer de speedtest is uitgevoerd, met exacte tijd erbij. Zonder deze tijdstippen kan het onderzoek niet opgestart worden en kunnen we niet kijken of er een mogelijkheid is tot het vergoeden van de antenne.

We zien jouw reactie met de tijdstippen van de speedtests graag tegemoet!
Hallo david,

Na contact per telefoon met netwerkspecialist alles door gegeven.
Maar nog niks opgelost jammer genoeg.

Inmiddels ook iemand geweest om de antenne uit terichten ook niks op geleerd.
Deze man zie dat het misschien aan de sim kon liggen zitten namelijk krasjes op de chip van de sim (heb ik zo ontvangen)
Zou je voor mij een andere sim kunnen regelen?


Bijvoorbaad mijn dank.
Reputatie 6
Badge +11
@4G Voor Thuis
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het aan de SIMkaart licht. Een beetje krasjes is normaal door de sleepcontacten in de SIMkaart houder. Je moet je pas echt zorgen gaan maken als de hele modem niet op het T-Mobile netwerk wil registreren ( bij een smartphone krijg je dan wel iets van SIM error o.i.d. en dan kan je alleen nog 112 bellen). Maar je hebt gewoon werkende dataverbinding met modem+SIMkaart dus daar is niks mis mee. Dat een monteur ook meegaat in deze waangedachte is een diskwalificatie in mijn ogen. Bij mij heeft het monteurbezoek kwa performanceverbetering of technisch inzicht ook niks opgeleverd. Ik zag jouw monteur afspraak, was benieuwd naar de afloop, omdat bij mij nu na een maand of 8 de snelheid van in eerste instrantie 80Mbps nu ook nog maar 16Mbps is. Niet zo plotseling als bij jouw en ik heb ook wel een vrij goed beeld wat er aan de hand is.

Je kan wellicht proberen bepaalde instellingen te veranderen, zie onderstaande posts:
https://forum.t-mobile.nl/search?q=LTEwatchH

O.a. fixatie op 1800 Mhz in de buurt van een andere mast dan die je eerder had geprobeerd. Het is allemaal vrij tijdrovend en in eerste instantie heb je er ook niks aan thuis, maar wellicht geeft het andere hints.

Ik wacht op een TeIe2 SIMkaart en zal o.a. kijken wat de E5186s-22a doet op de 2600+800 Mhz frequentiebanden. Je kan wellicht een SIMkaart van KPN en/of Vodafone in de modem stoppen (als je die hebt met voldoende databundel) en zien of je daarmee wel ruim boven de 20Mbps uitkomt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi 4GVT,

Goed om te zien dat er in ieder geval wel schot in de zaak zit. Ik zie ook dat Tmoesel je al antwoord heeft gegeven over de simkaart. Aangezien dit een nieuwe simkaart is, denk ik ook niet dat het aan de simkaart ligt. Ook aangezien er eerst wel 75 mbps mee gehaald kon worden. Ik ga er dan in dit geval vanuit dat de sim de modem niet heeft verlaten, dus dan kan deze niet ineens beschadigd zijn. Mochten er daarna toch beschadigingen opgetreden zijn, dan kun je via My T-Mobile een nieuwe simkaart bestellen.
Bedankt tmoesel en david.
Vraagje aan tmoesel hoe ver zit je van de dichtstbijzijnde mast?
Reputatie 6
Badge +11
@4G Voor Thuis
Linksvoor en rechtsvoor het huis staan op 2.5 km masten, maar de 1 zit achter bos en de ander is meestal flink 'vol'. Rechtvoor zit een mast op 6 km en daar haalde ik in begin 80Mbps met RSRP van 94, maar nu wordt die niet meer geselecteerd en vorige week nog RSRP van 102. Met aangesloten buitenantenne (die van T-Mobile) wilde de modem al nooit die snelste mast selecteren. Nu zit de modem op 1 van die andere masten, maar dat is op 900Mhz. RSRP is 86, dus wel beter signaal, maar op de 900Mhz band heeft T-Mobile maar maximaal 75Mbps en vaak is de DownLink langzamer dan de UpLink. Juist alleen voor T-Mobile NL kan de modem niet de combinatie van 1800+900, de anderen kunnen met de huidige modem wel hoog+laag. Met minder dan 10Mbps DL komt IPTV (KNIPPR, Ziggo) in de verdrukking.
Zonet getest met Vodafone sim RSRP 117 dus beslist niet goed met buiten antenne van t mobiel zonder buitenantenne modem bij raam 1 streepje ontvangst in de modem 45mbps
Ik zit 3km van de mast
Hallo David,

Zou jíj kunnen navragen wanneer ik de bevestigingsmail van jullie krijg zo als afgesproken met de netwerkspecialist verleden week woensdag!

Reageer