Beantwoord

Vragen 4G voor Thuis

Toon eerste reactie

43 reacties

Dit in verband met de korting die ik gekregen heb an namelijk niks terug vinden in de tmobile ap
Reputatie 7
Badge +20
Hey 4GvT,

In ons systeem zie ik wel terug dat er een korting is aangeboden, maar niet dat hier een bevestiging van verstuurd zou worden. Dit is ook niet terug te vinden op jouw My T-Mobile. Het is in ieder geval wél geregeld en het zal met de volgende factuur/facturen worden verrekend. Je kunt mijn bericht dan ook als een bevestiging van de vergoeding zien.

Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het dan weten!
Bedankt.
Kun je ook zien hoeveel korting want er is mij toegezegd dat het aanschaf bedrag van de antenne er ook in zou worden berekend plus 20% korting op mijn abbo ter compensatie voor een trage snelheid
Reputatie 1
Die 20 % korting is alleen voor de basis van 5 € en dat is dan net 1 € die je krijgt.
Het is dus geen 20% op het totale maandbedrag.
Hallo wiecher,

Hoe weet je dat of heb jij deze korting ook zo gekregen ?
Reputatie 1
Ja precies hetzelfde blijkbaar.
Nou ja beter iets dan niets toch 😉
Ja zeg dat wel haha
Reputatie 1
Ja zeg dat wel haha

Ik zit hier midden in het bos op een camping (elk jaar een dik half jaar) en met een juiste buitenantenne van (wel duur) dik 200 euro is het ontvangst hier best nog redelijk moet ik zeggen.
Straks als ik thuis ben gaan we wel weer als een speer ;)
Misschien volgend jaar iets beter hier en wat meer data ................. droommodus aan 😉
Ik zit in het buitengebied had eerst dik 60mbit met de buitenantenne van tmo maar nu nog maar rond de 10mbit.
Getest met de sim in de telefoon naar de mast gereden 10mbit ik vind dit een vreemde zaak terwijl ik boven op de mast sta.
Ik denk dat ze mij afknijpen want had eerst tóch goede resultaten.
Reputatie 1
Lijkt me sterk dat ze je afknijpen, misschien een andere stoorzender ?
Bomen die vol in het blad zitten ............ niet vastgezet op 4G only oid ?
Staat vast op 4g bomen geen last van.
Simkaart in telefoon en naar de mast gereden dus vol op ontvangst en maar 10mbit hoe verklaar je dit dan?
Afknijpen is volgens mij de enige optie
Reputatie 1
Simkaartje beschadigd ?
Volgens mij kun je het beste even contact opnemen met TMob
Van de week nieuwe simkaart ontvangen en geen verschil dus alles heb ik uitgesloten.
Al contact gehad ze kunnen het niet verklaren
Reputatie 6
Badge +11
@4G Voor Thuis.
Als je steeds maar zo'n 10Mbps DL haalt, is de kans vrij groot dat de modem een cell met 4G op 900Mhz uitkiest. Ik zelf kon/kan voor modem + buitenantenne die makkelijk in die modus komen.
Er zijn in ieder geval 2 'paardemiddelen' zoals al eerder genoemd:
- modem op '4G only' zetten (via webinterface )
- modem op LTE frequentie band 3 (1800Mhz) zetten ( met LTEwatchH).

De laatste optie is niet echt gewenst, want als signaal kwaliteit heel slecht zou zijn of worden kan ook de hele internetverbinding weg vallen ipv langzaam. Maar om te kijken of 1800Mhz wel hogere snelheid levert kan je even tijdelijk proberen. Misschien heb je dat al gedaan.

Een goede eigen richtantenne kopen die geoptimaliseerd is voor 1800Mhz ( zoals Wiecher heeft dacht ik) is een betere oplossing.

Ik heb momenteel de standaard T-Mobile antenne weer wel aangesloten (alles omgegooid eigenlijk) en nog iets verdraaid en zie nu RSRP van -97dBm. Dat is op 1800Mhz, automatisch.
Reputatie 1
modem op LTE frequentie band 3 (1800Mhz) zetten ( met LTEwatchH) heb ik em ook staan maar waar heb jij deze opstaan dan ? Automatisch ?
Staat op 1800Mhz via LTEwatch 4g vast

Maar wat ik vreemd vind als ik onder de mast sta met de sim in mijn telefoon heb ik ook maar rond10mbit
Reputatie 6
Badge +11
@Wiecher
Ik heb LTE frequentie band op automatisch staan. De belangrijkste reden is wat ik al aangaf, in mijn geval heb ik liever een risico op wat lagere snelheid dan dan het risico op verbindingsonderbrekingen. 4GvT is de enige internetverbinding voor het huis en het moet gewoon maanden achtereen werken zonder omkijken. De frequentieband keuze op automatisch is dan beter. Ik heb wel '4G only' geselecteerd, want vorig jaar was de terugschakeling zodanig langzaam dat ook processen in de soep liepen. En de 4G link is op zich stabiel is mijn ervaring, beter dan ADSL met KPN.

@4G Voor Thuis.
Mijn telefoon (Galaxy S5) haalde met 4GvT SIM erin veel lager snelheden dan de modem. De modem heeft o.a. gunstigere interne antenne structuur als mijn telefoon is mijn indruk. Ook telefoon kan sterk de voorkeur geven aan 900Mhz, omdat lagere frequentie verder doordringt/buigt dan hogere frequentie. Maargoed, bij jouw in de buurt kan de cell-load geregeld te hoog zijn(veel download gebruikers). Een indicatie kan zijn dat de upload snelheid relatief hoog is, b.v. hoger dan download.

Verder kan het zijn het apparaat op andere cell ID zit dan je denkt. Ligt natuurlijk aan hoeveel masten er in de omgeving staan en in welke richting ze hooftzakelijk stralen, maar als ik met modem op 500m van een bepaalt gebouw met T-Mobile antennes sta, zit ik op andere cell dan 2.5 Km verderop thuis, terwijl ik de buitenantenne toch echt op dat op gebouw heb gericht. Was eerder ook geval met mast op 6km afstand bij mij.

Als je op 1800Mhz zit en de RSRP is ver boven de 100, dan kan de 10Mbps wel zo ongeveer maximum zijn, afhankelijk ook van andere 4G waardes (alle te zien in LTEwatchH).
Reputatie 1
Duidelijk tmoesel dank je wel.

Reageer