Beantwoord

Waarom stuurt T-Mobile het verkeer via een proxy?

• 4 december 2018
  • 7 reacties
  • 3956 Bekeken

Gisteren hebben wij tijdelijk problemen met internet in het office, dus ik heb gewoon mijn t-mobile internet delen via wifi.
Maar wat verrast mij heel veel dat mail sturen was niet meer werken.

Dus ik heb meer gekeken en vindt dat alle data verkeer via 25 port (dus mail verkeer) gaat niet direct naar ons IMAP server maar via tmob-mail-prd-proxy01.zx.nl
Sinds hebben wij sterkte beveilig policy, verbinding gaat dan automatische verbroken omdat SSL certificate niet juist is:

Nou.. goede vraag, waroom t-mobile probeer mij email te proxieren en dus lezen. En hoe kan ik deze "dienst" uitschakelt 🤔
icon

Beste antwoord door Brian 11 december 2018, 14:39

@squanto @Satelligence We leiden het mailverkeer van 4G voor Thuis standaard over een proxy server via poort 25 omdat er voor het 4G netwerk geen mailserver bestaat. Als alternatief is daarom deze proxy server opgezet. Maar geen zorgen, als je beschikt over een eigen mailserver dan kan je je e-mailinstellingen gewoon aanpassen zodat je mailverkeer over je eigen mailserver loopt, de proxy is dan niet meer nodig. Je bent dus zeker niet "verplicht" om deze te gebruiken!
Bekijk origineel

7 reacties

Hier hetzelfde. Wij zijn verhuisd en hebben nu een 4g modem van t-mobile. Als ik een mail probeer te versturen naar onze (prive) mail server, ook poort 25 (smtp), krijg ik een melding dat het certificaat is veranderd. En inderdaad naar een t-mob certificaat. Waarom proxy't t-mobile verkeer over poort 25? En kan ik dat ook ergens uitschakelen? Want heel prettig vind ik dit niet...
Reputatie 6
Badge +7
@squanto @Satelligence We leiden het mailverkeer van 4G voor Thuis standaard over een proxy server via poort 25 omdat er voor het 4G netwerk geen mailserver bestaat. Als alternatief is daarom deze proxy server opgezet. Maar geen zorgen, als je beschikt over een eigen mailserver dan kan je je e-mailinstellingen gewoon aanpassen zodat je mailverkeer over je eigen mailserver loopt, de proxy is dan niet meer nodig. Je bent dus zeker niet "verplicht" om deze te gebruiken!
How to adjust these settings on my account?
BTW this is looks like interfering of my privacy as your company trying to inspect my Email traffic.
Reputatie 6
Badge +11
How to adjust these settings on my account?
BTW this is looks like interfering of my privacy as your company trying to inspect my Email traffic.

Use port 465 or 587 and associated (encryption) protocols. Old methods via port 25 are considered insecure and can cause blacklisting of whole groups of users or IP addresses as this traffic has a high risk of being spam.
  1. Is it official statement from Company?
  2. Please send me link to documentation or term of usage there is states that T-Mobile can inspect my Email traffic and inject its certificates in traffic
  3. As I am not violating any laws with using my own mail server with my own standard port - I request you to stop trying to inspect my traffic in future
Reputatie 6
Badge +11
  1. Is it official statement from Company?
  2. Please send me link to documentation or term of usage there is states that T-Mobile can inspect my Email traffic and inject its certificates in traffic
  3. As I am not violating any laws with using my own mail server with my own standard port - I request you to stop trying to inspect my traffic in future

I am not an T-Mobile employee, but just a customer like yourself. From various info in this forum, you can draw your own conclusion. T-Mobile uses some ports in their network and those cannot be used by a customer. This port 25 issue is one of them and every now and then there is a customer like you who is negatively surprised by that. But it is like it is. Or make a lawsuit of it. Or adapt your software. Or switch to an ISP where you aren't bothered by this issue, but pay more. Or switch to some business ISP and pay even more.
I am going to open support with T-Mobile and ask for their official statement. Based on this I am going to make this situation more visible through community or users.

T-Mobile - if you going to clear this thread - no worries I have copy of code of this page and cached google cope as well. 😉

Reageer