Vraag

Wat kan ik gebruiken als Smarthost?

• 4 februari 2017
  • 9 reacties
  • 712 Bekeken

Heb een heel simpele nas die een pop3 box leegtrekt en forward naar een ander e-mail adres. Nu wil ik daar graag de smarthost van t-mobile voor gebruiken ipv m'n oude van ziggo. Wat kan ik hiervoor gebruiken?

9 reacties

Badge +5
Bedoel je daar gewoon een uitgaande mailserver mee? Ik weet niet of T-Mobile die heeft. Maar het kan ook niet zo zijn dat ik je vraag niet helemaal begrijp.

Beetje via Google gezocht, daar kom ik zeer oude gegevens tegen: smtp.gprs.t-mobile.nl

Geen idee of dit nog actueel is. Wellicht kun je bijvoorbeeld op het forum van de website Tweakers je vraag stellen, ik denk dat daar meer mensen zitten met kennis daarover dan hier, aangezien de focus hier vooral ligt op alles wat direct met Mobile te maken heeft en mail niet heel vaak aan de orde komt.
Ik zelf denk dat T-Mobile het niet goed zal keuren om hun gegevens te gebruiken. Waarom zou je niet gewoon die van ziggo gebruiken? Neem aan dat dit je thuis provider is, dus waarom die niet?

Net wat HugoB zegt, zou even op Google gaan zoeken en eventueel die van Google te gebruiken. Blijft wel een vreemde vraag, als ik het zo zeggen mag.

Maar een fijne zondag en succes.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Dennis heeft een maand geleden deze topic gemaakt waar wordt uitgelegd welke instellingen je moet gebruiken.
Je moet NIET smtp.gprs.t-mobile.nl gebruiken als uitgaande mail server. Vroeger kon het, maar tegenwoordig worden de mails bij de ontvanger geblokkeerd.

Als je bijvoorbeeld Gmail gebruikt, moet je gewoon de SMTP server gebruiken van Gmail. Je hoeft geen smarthost te gebruiken zoals bij Ziggo.
Bedankt voor alle reacties. Ik begrijp wel dat er wat onduidelijkheid heerst. Ik maak gebruik van 4G voor thuis, dus heb geen ziggo thuis. Smarthost van ziggo instellen is dus niet zo handig. Via eigen IP adres uitsturen is sowieso knudde omdat ik er dan zelf achteraan moet gaan als ik op een of andere blacklist sta.

Ik begrijp ook echt wel dat als je je eigen domain hebt dat je via een reverse DNS het moet fixen enzo, maar dat is het niet. Ik laat mijn NAS meerdere pop boxen leegtrekken en die forwarden naar een ander e-mail adres. Zodat je maar op 1 plek hoeft te kijken voor verschillende e-mail adressen.

Overigens, waarom zou dit een 'vreemde' vraag zijn? Wellicht begrijp je de vraag niet, dat kan, maar het is geen vreemde vraag. Ga nog wel even verder kijken.
Reputatie 7
Badge +20
Hi mhoogenbosch,

Het is zeker geen vreemde vraag. Heb je het topic dat Pilovali heeft gedeeld al gezien? Daar kun je meer informatie vinden over email instellen 4G voor thuis. Ik hoor graag of het is gelukt! 🙂
Ja, heb hem gezien, maar daar staat mijn antwoord niet tussen. Het maakt inmiddels ook niet meer uit, heb een andere oplossing gezocht. Bedankt voor de reacties.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mhoogenbosch,

Hoe heb je het ondertussen weten op te lossen? Misschien kan iemand anders er ook z'n voordeel mee doen. 🙂
Ik heb gemerkt dat als je vanuit je 4G voor thuis verbinding connectie zoekt naar een willekeurig SMTP server, dat geNAT wordt naar T-mobile servers:

code:

$ nc -v smtp.xs4all.nl 25
smtp.xs4all.nl [194.109.6.51] 25 (smtp) open
220 ypsmtpproxy01.t-mobile.nl ESMTP Postfix
quit
221 2.0.0 Bye

Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat je invult...
Beetje typisch dat een T-mobile moderator dit niet weet?
Badge +2
@wurtel

Dat is inderdaad juist. Maar dat geld niet alleen voor 4g voor thuis maar voor al het internet op ons netwerk.

Reageer