Beantwoord

Word 4G snelheid beperkt op mast voor bepaalde diensten?

dit is eigenlijk een vervolgvraag over de plotselinge lage snelheden van de mast hier in de buurt
de oorspronkelijke vraag is verwijderd van het forum. gaat over de mast nieuwe laaklaan/laak.
blijkbaar is er een antenne stuk, dit duurt enige tijd voordat ze daar bij kunnen. (prima wacht ik af)

speedtest komt nu tijdelijk maar tot 3-8 mb download en ca 5 mb upload
daar kan ik me wel even mee redden
echter downloaden uit nieuwsgroepen gaat zo met 13 mb !!

kijken naar uitzending gemist gaat ca 15 minuten prima, dan word de dienst geblokkeerd door de verbinding. (het overige internet werkt dan nog prima)
dit vind ik erg vervelend
kan dit aangepast worden.

met vr gr
marco
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 28 oktober 2016, 13:45

@sperwer1
We blokkeren of vertragen geen diensten. Wat bedoel je met "dan wordt de dienst geblokkeerd door de verbinding"? Wat voor melding krijg je dan in beeld? Iets als "Er is geen internetverbinding" of "U heeft geen toestemming om deze video te bekijken"?

Het is erg belangrijk dat we zoveel mogelijk informatie over de exacte foutmelding hebben, om dit probleem op te kunnen lossen. Ik vermoed ook dat de instabiliteit te maken heeft met het feit dat onze collega's nog niet bij de antennes kunnen (zoals vermeld in dit topic) en ben heel benieuwd of het gaat helpen als onze collega's de benodigde werkzaamheden aan de antennes hebben kunnen doen.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Badge +11
@sperwer1
We blokkeren of vertragen geen diensten. Wat bedoel je met "dan wordt de dienst geblokkeerd door de verbinding"? Wat voor melding krijg je dan in beeld? Iets als "Er is geen internetverbinding" of "U heeft geen toestemming om deze video te bekijken"?

Het is erg belangrijk dat we zoveel mogelijk informatie over de exacte foutmelding hebben, om dit probleem op te kunnen lossen. Ik vermoed ook dat de instabiliteit te maken heeft met het feit dat onze collega's nog niet bij de antennes kunnen (zoals vermeld in dit topic) en ben heel benieuwd of het gaat helpen als onze collega's de benodigde werkzaamheden aan de antennes hebben kunnen doen.
het andere topic kon ik niet meer vinden.
dit probleem is er inderdaad sinds de snelheden omlaag zijn gegaan.

een programma van uitzending gemist stopt met ca 15 minuten, het beeld gaat gewoon stil staan.
met gemistdownloader kom ik ook niet verder als de helft van het programma (ook ca 15 min.)
op 2 verschillende computers geprobeerd

het vreemde is dat ik uit de nieuwsgroepen volop kan downloaden met 13 mb (terwijl ik met speedtest maar 3-8 mb haal)

in de bijlage een gemist download die ik gisteren al gestart heb
Het vreemde is dat ik dit gedrag ook ervaar. Vandaag de kwalificatie van de formule 1. Via de Ziggo Sport Totaal app via Airplay naar m'n tv. Na ca. 15 minuten lijkt de stream te stoppen en krijg ik een bevroren beeld, of een zwart beeld. Opnieuw selecteren van de gewenste uitzending zorgt weer voor een tijdelijke stream. Ook in mijn geval lijken andere toepassingen wel gewoon van de maximaal beschikbare bandbreedte gebruik te kunnen maken. Het lijkt dus wel iets met video streaming van doen te hebben.
Ik had dit gedrag nooit via KPN 4G of T-Mobile Oneindig Online (waar de stream wel door T-Mobile werd beperkt naar SD kwaliteit). Dit was mijn eerste videostream via 4G voor Thuis. Op enig moment klapte de hele modem spontaan eruit en startte opnieuw op. Dit bevestigd voor mij dat het geen lokaal probleem is bij mij, maar wel aan de kant van T-Mobile. Ik hoop dit niet tijdens de wedstrijd morgen te hebben, dat zou ik enorm teleurstellend vinden.
Reputatie 5
Badge +11
@sperwer1, @Rognar
Dank voor jullie toelichting.

Helpt het als jullie het modem op "4G-only" mode zetten? Zie dit topic.
Reputatie 5
Badge +11
@sperwer1, @Rognar
Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Heeft het geholpen om het modem in 4G-only mode te zetten?
stond al in 4g only

probleem is er nog.
wel gebruik ik nu een fritzbox 6840, maar dit maakt geen verschil.

wat misschien niet van toepassing is maar ik toch even wil melden: (toen de mast hier nog op de gewenste snelheid werkte heb ik het probleem nooit ervaren , misschien toeval?!)

kan aan de soort dienst liggen en een kleine hapering in de verbinding (youtube lijkt wel goed te werken)

@ dennis : weet je al wanneer ze die zendmast in putten weer repareren, de download snelheid is max. 9-10 mb als je er net naast staat met de telefoon. (aantal maanden terug was dit tenminste 50mb.)
Streamen (via laptop) lijkt goed. Wel gebeurt het nog dat het modem eruit klapt bij video streaming. Vooral als je snel vooruit wil skippen. Alsof ie zich verslikt op zo'n moment.
ik gebruik hier een fritzbox lte modem, die klapt er niet uit. internet gaat wel prima verder

de stream stopt en begint niet meer na ca 15 minuten (uitzendinggemist op vaste bedrade pc)
opnieuw een uitzending starten gaat prima , maar de gestarte uitzending hervat niet meer
Reputatie 5
Badge +11
@sperwer1
Omdat je aangeeft dat je dit probleem met het Fritzbox modem niet ervaart, heb ik een omruiling van je Huawei modem aangevraagd. Je krijgt hier binnen enkele dagen bericht over. Wil je laten weten of dit het probleem met het wegvallen van videostreams verhelpt?

@Rognar
Ook voor jou heb ik een omruiling aangevraagd. Wil je ook laten weten of dit de situatie verbetert?
@Dennis: bedankt, wat onverwacht maar prima service dan.

Het spontaan herstarten/uitklappen van het modem is nu idd nog een paar keer gebeurd. In alle gevallen als ik een videostream (Netflix of Plex) vooruit skipte. Ik kan het issue dus reproduceren. Ik rond de omruil even af en meld me dan hier terug
Reputatie 5
Badge +11
@Rognar
Ik was gisteren op een feestje waar we het gevecht tussen Badr en Rico keken op de 4G voor Thuis verbinding i.c.m. de Ziggo Go app. Deze app heeft de hele avond soepel gedraaid en viel niet uit. 🙂
We zijn benieuwd naar je ervaringen met het nieuwe modem!
hoi dennis

door de drukte te laat dit forum bijgehouden
ik kreeg een mail van jullie bezorgdienst, maar had geen idee wat er bezorgd zou worden.
Ik vermoede een sim kaart, omdat ik weer contact heb gehad over de bedroevende snelheid van de t-mobile mast hier in de buurt (nieuwe laaklaan/laak)
Waarbij ik aangegeven heb dat ik 3 modems bezit (huawei :1 van mijn werk en 1 van t-mobile, en de fritzbox 6840 lte) , dus de modem is het probleem niet

dus ik had niet gerekend op een modem wissel.
op mijn werk had dan ook ik niets te wisselen met de bezorger (ik had de modem ook niet bij me)

heel recent ervaar ik het probleem niet meer door gebruik te maken van internet explorer.
de lage snelheden blijven onveranderd!
Reputatie 5
Badge +11
@sperwer1
Ik zie dat diverse collega's al een aantal dagen met jouw netwerkklacht bezig zijn, en vanavond ben je nog gebeld door mijn collega. Je gaf toen aan dat je langs de mast bent gereden en dat ook daar de snelheid slecht is, op andere locaties is de snelheid wel goed.
Mijn collega's gaan dit morgen overleggen en komen hier bij je op terug.

Wil je ons hier ook een beetje op de hoogte houden van de ontwikkelingen?
Helaas heeft het omruilen van het modem mij geen oplossing opgeleverd, sterker nog, deze klapt er continu uit. Vannacht het dieptepunt met drie spontane reboots. Nou kan dit eraan liggen dat er netwerkcongestie was i.v.m. O&N, maar dan moet ie toch niet dit gedrag vertonen? Ook bij het overzetten van grote bestanden naar m'n server klapt ie er na 1 tot 1,5 GB uit. Hierbij dus alleen gebruik makend van het eigen wifi netwerk. Daarnaast trekt ie het niet om vanaf een Plex server 1080p filmbestanden te streamen, ook dan klapt ie er ca 3x per film uit. Netflix heb ik van nood maar op SD kwaliteit gezet. Sorry, maar doe me dan m'n vorige modem terug. Die was niet stabiel, maar niet zo dramatisch als deze.

Reageer