Vraag

zeer slechte latency op 4g modem sinds enkele weken

• 24 mei 2017
  • 2 reacties
  • 225 Bekeken

Sinds februari heb ik een 4G modem van T-mobile. Dit ivm zeer slechte snelheid van KPN vaste (koper)lijn. Download en upload is nu sterk verbeterd. Echter ondervind ik sinds 1 a 2 weken een zeer slechte latency van 300-500ms. Hierdoor wordt het online boekhoudpakket (snelstart) waar ik mee werk onwerkbaar.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +11
De vraag is blijkbaar hoe dit kan en hoe te verhelpen?

Inderdaad latency ruim factor 10 te hoog. Kan vele oorzaken hebben; Je kan even wachten totdat iemand van TMO kijkt naar actuele dekkings issues e.v.t. op jouw locatie. Of wellicht is 4G dekking wel OK, maar licht de oorzaak in de IP backbone/netwerk.

Om snel 1 en ander uit te sluiten zou je de modem met aangesloten ethernetbekabelde pc (die bewezen lage ping heeft op DSL o.i.d.) even kunnen speedtesten >10km verderop onder een TMO mast. Van daaruit weer verder conclusies trekken.
Of eerst simleweg kijken of het probleem WiFi is, maar ik neem aan dat je dat al hebt uitgesloten
Badge +2
@fwbeelen

Dank voor je post en excuses voor de late reactie.
Zo'n latency is natuurlijk niet de gewenste situatie. Rond de 24ste van mei was er inderdaad een tijdelijk probleem met deze latency. Als het goed is moet dit alweer werken al vanouds Klopt dit?

Reageer