Beantwoord

Belachelijk sales gesprek

• 25 januari 2018
  • 1 reactie
  • 199 Bekeken

Zojuist werd ik gebeld door een van jullie sales medewerkers voor een gesprek over mijn abonnement dat bijna afloopt.
Hij ging met mij een gesprek aan waarom ik zoals het er nu naar uit ziet geen abonnement bij t-mobile af zou nemen.
Ik gaf aan dat dit kwam doordat ik bij de concurrent goedkoper uit zou komen. Vanaf het moment dat ik dat aan gaf nam het gesprek een nare wending aan. De medewerker in kwestie gaf arrogant aan dat dit geen concurrent zou zijn en dat het onzin zou zijn wat ik zou zeggen.
Ik gaf hem aan dat ik er al diverse malen mee bezig geweest was en goedkopere abonnementen bij onder andere Telfort geconstateerd had, zo zit ik daar met het abonnement ruim onder de 50 euro en bij jullie niet.
De medewerker raakte steeds geïrriteerder en begon een onaangename toon tegen mij aan te slaan en gaf aan dat ik alles beter zou weten en dat ik maar weg moest gaan als dat allemaal zo was.
Dit snap ik niet.
Ik ben al meer dan 10 jaar een trouwe klant bij t-mobile en het lijkt me geen bedoelde strategie om een sales medewerker mij te komen laten zeggen dat ik dan maar naar een andere provider moet gaan en dat t-mobile mij niet meer als klant zou willen.
Daarna gaf hij aan dat hij een speciale prijs voor me had willen maken tijdens dit gesprek maar dat hij dat nu niet meer voor me ging doen(?!). Toen begon hij op disrespectvolle manier tegen mij te praten hierbij nam hij de woorden: ‘ik heb niet met je geknikkerd’ en noemde hij mij ‘man’ (alsof we inderdaad geknikkerd zouden hebben).
Waarop volgde dat ik aangaf graag zijn leidinggevende te willen spreken omdat ik deze manier van communiceren niet accepteer.
Dit weigerde hij en vervolgens hing de medewerker zonder het gesprek af te ronden af.
Ik sta perplex van de manier waarop dit gegaan is en ben heel benieuwd wat jullie hier op te zeggen hebben.
Ik ben sprakeloos.
Jullie hebben van een jarenlang tevreden klant binnen 5 minuten afscheid genomen.
icon

Beste antwoord door Bas 26 januari 2018, 10:57

Hey Kevin,

In ons systeem zie ik dat mijn collega's op Twitter en Facebook je ondertussen van een reactie hebben voorzien. Ik weet dan ook zeker dat zij onze collega, die jou te woord heeft gestaan, van feedback zullen voorzien. We proberen onszelf namelijk continu te verbeteren en de feedback van onze klanten is daarin één van de belangrijkste onderdelen. Hierom wil ik je dan ook bedanken voor de feedback!

Het zou natuurlijk ontzettend jammer zijn als we een trouwe klant als jou kwijtraken. Ik hoop dan ook stiekem dat onze bereidwilligheid (en gezelligheid) je alsnog doen besluiten te blijven! ;)

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben laat het dan vooral weten, je weet ons (goed) te vinden.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +13
Hey Kevin,

In ons systeem zie ik dat mijn collega's op Twitter en Facebook je ondertussen van een reactie hebben voorzien. Ik weet dan ook zeker dat zij onze collega, die jou te woord heeft gestaan, van feedback zullen voorzien. We proberen onszelf namelijk continu te verbeteren en de feedback van onze klanten is daarin één van de belangrijkste onderdelen. Hierom wil ik je dan ook bedanken voor de feedback!

Het zou natuurlijk ontzettend jammer zijn als we een trouwe klant als jou kwijtraken. Ik hoop dan ook stiekem dat onze bereidwilligheid (en gezelligheid) je alsnog doen besluiten te blijven! ;)

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben laat het dan vooral weten, je weet ons (goed) te vinden.

Reageer