Beantwoord

Contact met klantenservice Thuis [AVG/GDPR]

• 9 november 2018
  • 3 reacties
  • 1540 Bekeken

Reputatie 2
Vanmorgen contact gehad met de klantenservice omdat mijn T-mobile thuis Internet en Tv af en toe wegvallen. Kreeg ik te horen dat ze mij niet mogen helpen omdat het abonnement niet op mijn naam staat maar op die van mijn vrouw. Kreeg als excuus dat het door AVG komt - eerst moet mijn vrouw bellen en mij als contactpersoon toe laten voegen. Wat zijn dit voor vreemde praktijken? en wat heeft dit met AVG te maken?
icon

Beste antwoord door Brian 12 november 2018, 13:53

Hi Hinster, ik geef je graag meer duidelijkheid! Met de AVG bedoelt mijn collega in dit geval de Algemene Verordening Gegevensbescherming, oftwel de GDPR zoals hij bekend is in het Engels. We gingen altijd al zorgvuldig om met persoongegevens maar sinds de ingang van de AVG eerder dit jaar zijn de regels rondom privacy strenger geworden en mogen we alleen informatie verstrekken aan de contracthouder. Als dat in dit geval je vrouw is dan kan zij je inderdaad toe laten voegen als contactpersoon zodat ook jij contact met ons op kan nemen en we je gewoon kunnen helpen!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hi Hinster, ik geef je graag meer duidelijkheid! Met de AVG bedoelt mijn collega in dit geval de Algemene Verordening Gegevensbescherming, oftwel de GDPR zoals hij bekend is in het Engels. We gingen altijd al zorgvuldig om met persoongegevens maar sinds de ingang van de AVG eerder dit jaar zijn de regels rondom privacy strenger geworden en mogen we alleen informatie verstrekken aan de contracthouder. Als dat in dit geval je vrouw is dan kan zij je inderdaad toe laten voegen als contactpersoon zodat ook jij contact met ons op kan nemen en we je gewoon kunnen helpen!
Ik heb hier ook problemen mee, ik ben ingesteld als officieel contactpersoon, en nog steeds moet ik 10 dingen (geboorte jaar, rekeningnummer, straatnaam + huisnummer, postcode etc etc) opnoemen op de telefoon.. van mijn pa, en nu ook van mij omdat ik er dus bijsta als contactpersoon, dan ben je inmiddels een halfuur verder (nadat je al een half uur in de wacht heb gestaan) voordat je dan een vraag kan stellen. Ben het echt zat dat ik nu al meer dan een volle 24 uur kwijt ben aan MIJN persoonlijke informatie vrijgeven terwijl er mij niet gegarandeerd kan worden dat ik echt iemand van t-mobile aan de lijn heb.
Reputatie 6
Badge +7
Hi Jochem, het kan soms inderdaad wat lastig zijn maar A. zijn we het wettelijke verplicht en B. (nog veel belangrijker) zorgen wij er graag voor dat niet iemand zomaar informatie op kan vragen of aanpassingen kan doen aan jouw account zonder jouw toestemming (of in dit geval van je vader). Wel zo'n prettig idee toch? 😉

Reageer