Beantwoord

Coulance bij reparatie toestel

  • 17 december 2015
  • 9 reacties
  • 497 Bekeken

Ik verlengde mijn abonnement met een samsung galaxy s6. het toestel vertoont steeds meer kuren, nu een of meer keer per dag een spontane reset. Toestel 17 dagen in mijn bezet. 3 dagen te laat om terug te kunnen sturen. T-mobile shop wil wel omruilen maar verwijst naar klantenservice omdat toestel via internet is gekocht. Daar is alleen opsturen ter reparatie mogelijk. Over een beetje coulance wordt bij t-mobile blijkbaar niet overal hetzelfde gedacht.
icon

Beste antwoord door Issam 20 december 2015, 15:03

Hi Twan,

Welkom terug op het T-Mobile Forum!

Wat balen dat je Galaxy S6 kuren vertoond. Ik kan me goed voorstellen dat je daar niet blij mee bent.

Wat heb je al geprobeerd om je toestel goed werkend te krijgen? Heb je bijvoorbeeld gecontroleerd of je al gebruik maakt van de nieuwste software versie? Heb je jouw toestel al een keer volledig teruggezet naar de fabrieksinstellingen nadat je een back-up hebt gemaakt?

Mocht het bovenstaande niet tot een oplossing leiden dan kan je zoals je zelf aangeeft je toestel ter reparatie aanbieden. Binnen de eerste 2 maanden na aanschaf heb je ook de mogelijkheid om je toestel om te laten ruilen voor een refurbished toestel. Is dit voor jou een optie?

Laat ons weten als je nog vragen of onduidelijkheden hebt. We helpen je graag verder!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hi Twan,

Welkom terug op het T-Mobile Forum!

Wat balen dat je Galaxy S6 kuren vertoond. Ik kan me goed voorstellen dat je daar niet blij mee bent.

Wat heb je al geprobeerd om je toestel goed werkend te krijgen? Heb je bijvoorbeeld gecontroleerd of je al gebruik maakt van de nieuwste software versie? Heb je jouw toestel al een keer volledig teruggezet naar de fabrieksinstellingen nadat je een back-up hebt gemaakt?

Mocht het bovenstaande niet tot een oplossing leiden dan kan je zoals je zelf aangeeft je toestel ter reparatie aanbieden. Binnen de eerste 2 maanden na aanschaf heb je ook de mogelijkheid om je toestel om te laten ruilen voor een refurbished toestel. Is dit voor jou een optie?

Laat ons weten als je nog vragen of onduidelijkheden hebt. We helpen je graag verder!
Terug naar fabrieksinstellingen helpt niet. Ik ontving al snel een update, kan het probleem daarmee te maken hebben? Over refurbished toestel: ik heb betaald voor een nieuw goedwerkend toestel, een refurbished toestel zou voor een lagere prijs moeten worden aangeboden. ( reset treedt op bij opstarten van een app of openen van een bestand. nu ook na opladen, eerst icoon 100%, daarna zwart scherm, na toetsindruk weer opstarten)
iemand met vergelijkbare problemen of advies??
Reputatie 7
Badge +20
Hey Twan47,

Had je de fabrieksreset uitgevoerd zonder daarna de back-up terug te zetten? Dan zou het namelijk kunnen dat er ergens in één van de apps iets verkeerd gaat. Wat voor update was het die je ontving?

Als je jouw toestel liever niet wilt omruilen, dan kun je deze wel ter reparatie bij ons aanbieden, zoals mijn collega Issam ook al aangaf. Dit is ook niet wat je liever niet wilt na een maand, maar zo kan onze reparatiedienst kijken wat ze voor je kunnen betekenen. Je zou eventueel ook nog langs een Samsung Servicelocatie kunnen gaan om te kijken of zij het probleem voor je kunnen oplossen.

We horen graag of wij je nog ergens bij kunnen helpen en of je nog vragen voor ons hebt!
Bezoek aan servicelokatie in Schiedam, precies een week geleden. software is volledig vervangen. eigen programma's opnieuw gedownload. Nog steeds probleem niet opgelost. Plotseling opstarten is te horen aan het geluid, toestel werkt verder weer. simkaart beveiliging is uit gezet. Een enkele keer bij start van een programma zit het toestel vast, laatste keer met gmail. een parkeerapp durf ik niet meer te gebruiken, als tijdens een parkeerperiode een reset plaats vindt kan ik waarschijnlijk niet meer afmelden. Alles bij elkaar een mooi toestel maar onbetrouwbaar! Ik heb 3 jaar een sony experia gehad met dezelfde apps, zonder problemen. de batterij hield het echter nog maar een ongeveer 7 uur vol.
eerder is de optie refurbisched toestel genoemd. Hoe werkt dat? Misschien kan ik daar beter gebruik van maken. graag wat informatie over de gang van zaken hierbij.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Twan,

Fijn dat je nog terugkoppeling geeft en goed dat je langs een servicelocatie bent gegaan. Gaven ze verder nog tips voor hoe nu verder?

Zoals Issam aangaf heb je binnen de eerste twee maanden na aanschaf van het toestel de mogelijkheid om het toestel om te laten ruilen voor een refurbished toestel. Wanneer je dit wilt maken wij een omruilafspraak voor je aan. Je ontvangt dan een e-mail van onze bezorgdienst, AMP. Vervolgens kun je zelf de omruiling inplannen. Je huidige toestel gaat dan mee met de koerier en je ontvangt van hem een ander toestel. Meer informatie over refurbished toestellen kun je lezen in de link in het bericht van Issam.

Laat je het weten als we deze procedure voor je kunnen opstarten? 🙂
Zo kan ik niet verder. Ik wil ďe omruilactie starten..waar moet ik evt naartoe mailen voor de aanvraag?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Twan,

Bedankt voor je reactie! Ik heb mijn collega die hiervoor verantwoordelijk is gevraagd om een omruiling in te plannen. Zoals mijn collega Amy al uitlegde, ontvang je een e-mail van onze bezorgdienst AMP zodra de omruilafspraak in aangevraagd door mijn collega. Vervolgens kun je zelf de omruiling plannen. Houd je ons op de hoogte?

Als je nog aanvullende vragen hebt, laat het gerust weten!
Omruilen is perfect verlopen. Het nieuwe toestel werkt nu een week zonder problemen. Dank aan de medewerkers van dit forum voor de adviezen. Ik heb er meer aan gehad dan aan de chatdienst van de T-Mobile klantenservice.
Ik ben blij met het toestel dat ik nu heb, geen spontane resets meer en een beter scherm. Het eerste toestel bleek ook wat last te hebben van de paars achtige gloed in de onderste helft van een licht scherm. Dit scherm is beter,
Jammer blijft wel dat ik de volle prijs heb betaald voor twee maanden ergernis en een refurbished telefoon.
Nogmaals dank aan de samsung-specialisten van dit forum.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Twan,

Wat fijn om te horen dat de omruiling goed is verlopen en dat je zo blij bent met je nieuwe toestel! 🙂 Geen dank voor de hulp, we helpen je graag! Ik zie dat bijna al mijn collega's in dit topic hebben gereageerd dus ik heb de complimenten natuurlijk ook naar hen doorgestuurd. Bedankt!

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je ons hier te vinden!

Reageer