Beantwoord

Gameplaneet

  • 16 april 2020
  • 5 reacties
  • 416 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik kwam er achter dat sinds Juli 2019 er een ongewenst abonnement loopt op een online game genaamd Ronaldo Gameplaneet. Deze factureren maandelijks 20 to 25 euro. Ik had nog nooit van deze site gehoord, ik game zelf niet, heb geen kinderen en niemand anders heeft toegang tot mijn mobiel. Na een blik op jullie forum blijk ik zeker niet de eerste te zijn bij wie dit is overkomen. Sterker nog, de eerste hit na het googlen op de naam van het spel is een link naar jullie forum waar iemand hetzelfde heeft meegemaakt.

Ik heb hier door jullie onderzoek naar laten doen. Jullie kwamen echter tot de conlcusie dat ik dit toch echt zelf heb aangezet. Aangezien ik absoluut niet de enige ben wie dit is overkomen vind ik dit een vreemde conclusie. 

Wel wordt er toegezegd het totaal bedrag dat in rekening is gebracht af te trekken van mijn volgende facturen, wat opzich heel netjes is. Echter hebben jullie geconcludeerd dat het om een bedrag van 55 euro gaat, terwijl het om 175 euro gaat. Ik heb ook geen idee waar die 55 euro op gebaseerd is. Het lijkt mij toch vrij eenvoudig voor jullie om te controleren om hoeveel het gaat.

Het was niet mogelijk direct te reageren op jullie mail, dus daarom post ik het hier maar even.

Zouden jullie hier nog even naar kunnen kijken?

 

Mvg,

Tommy

 

icon

Beste antwoord door Folkert 16 april 2020, 21:05

Beste @mgntrn 

Ik weet dat mensen soms ongewild en per ongeluk zo’n service aanzetten. Dat soort services zijn daar zeer gehaaid in, een keer verkeerd klikken en je bent de klos. Maar je hebt ook zelf een verantwoordelijkheid om je facturen na te kijken vooral als het bedrag aanzienlijk hoger is dan je verwacht had. Veel klanten zie ik hier meteen na de eerste te hoge factuur reageren. Vervolgens zetten ze dan die betaalmogelijkheid via factuur uit en krijgen ze het bedrag terug.

Een community moderator kan je morgen verder helpen voor jouw specifieke situatie.

Groet, Folkert

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Beste @mgntrn 

Ik weet dat mensen soms ongewild en per ongeluk zo’n service aanzetten. Dat soort services zijn daar zeer gehaaid in, een keer verkeerd klikken en je bent de klos. Maar je hebt ook zelf een verantwoordelijkheid om je facturen na te kijken vooral als het bedrag aanzienlijk hoger is dan je verwacht had. Veel klanten zie ik hier meteen na de eerste te hoge factuur reageren. Vervolgens zetten ze dan die betaalmogelijkheid via factuur uit en krijgen ze het bedrag terug.

Een community moderator kan je morgen verder helpen voor jouw specifieke situatie.

Groet, Folkert

Mja ik las inderdaad dat mensen dit is overkomen via de facebook app. Deze heb ik echter niet op mijn toestel.

Het zou wel raar zijn dat je met een verkeerde klik op je beeld in eens vastzit aan een malafide abonnement. Hier zou, zeker voor de eerste keer als je het gebruikt, een extra check niet misplaatst zijn.

 

Reputatie 5
Badge +5

Heb je ook al hier gekeken of er nog ongewenste diensten actief zijn op jouw nummer? https://www.payinfo.nl

Reputatie 6
Badge +8

Hi @mgntrn 

Kan me goed voorstellen dat je nogmaals aan de bel trekt! Ik ben gelijk in ons systeem gaan kijken wat ik voor je kan doen. Onze Privacy & Complaints Specialist is zo te zien al hard voor je bezig geweest! :smile: Je geeft aan dat het bedrag hoger is dan wij hebben vergoed. Ik raad je dan ook aan om nogmaals een klacht in te dienen, zodat de specialist hier een tweede keer naar kan kijken. Natuurlijk had ik je met alle liefde verder willen helpen, maar wegens privacy wetgeving valt dit buiten mijn straatje en kan ik niet in jouw gegevens kijken. Mocht ik je nog andere vragen hebben, laat je het dan weten? Ik help je graag verder! 

Ok zal ik doen. Bedankt!

Reageer