Vraag

Gebeld buitenlands nummer

• 2 februari 2016
  • 12 reacties
  • 398 Bekeken

Ik ben vanmorgen gebeld door dit nummer +261 20 55 421 19
Madagaskar. Ik was nog niet wakker en heb opgepakt voor 7 seconden. Daarna meteen geblokkeerd en natuurlijk niet terug gebeld. Kan het kwaad dat ik opgenomen heb? Nicole

12 reacties

Beste Nicole,

In principe kan dit geen kwaad, aangezien jij zelf niet hebt uitgebeld. Het is goed dat je na 7 secondes de verbinding hebt verbroken en dat je het nunmer hebt geblokkeerd.

Houd voor de zekerheid wel je factuur/ beltegoed in de gaten, mocht er wat bijzonders gebeuren dan ben je er optijd bij!
Dankjewel ik heb tot nu toe nog niks verdachts gezien maar houdt het in de gate
Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Het kan mogelijk zijn dat het scammers zijn. Het kan zijn dat het beltegoed heeft gekost, aangezien het een buitenlands nummer is.
Heel goed dat je niet hebt terug gebeld! Dit kan namelijk heel erg duur zijn.

Groet,
Top! Graag gedaan! Houd het inderdaad even in de gaten. Denk dat het wel goed zit hoor, je bent er ruim optijd bij!
Dankjewel zover ik kan zien heeft het mij niks gekost en het was vanmorgen al om 7 uur gebeurd. Schrok er wel van omdat ik er ooit over had voorbij zien komen maar niet goed naar nummer gekeken toen ik opnam. Groetjes Nicole
Ik ben ook gebeld met +261 20 55 421 19 en inderdaad was er 2,54 euro van mijn rekening.
Schijnt dat als je opneemt de teller al loopt :-(

Gelukkig dit retour gekregen van T-Mobile.
Ok bedankt voor de tip dan wacht ik nog even de rekening af
Badge +5
Met gebeld worden is er niks aan de hand. Alleen niet terugbellen, want dan kost het wel geld zoals hierboven te lezen is.
Gelukkig maar dankjewel
Reputatie 4
Badge +3
@Nicole2

Hoi Nicole,

Allereerst welkom op het forum van T-Mobile. Ik zie dat er al op je gereageerd is, top! Goed dat je meteen hebt opgehangen toen je doorkreeg dat het niet helemaal pluis was. Zeer waarschijnlijk gaat het hier om een vorm van oplichting. Als ik het nummer invoer in Google zie ik dat ook terug. Ik heb even voor je gekeken of er misschien al overige kosten in rekening zijn gebracht, maar dit is niet het geval. Hoogstwaarschijnlijk loopt het met een sisser af.

Heb je je trouwens al aangemeld voor T-Mobile Samen? Via de link kun je lezen wat het is en hoe je je hiervoor aanmeldt. In het kort; je kunt een groep samenstellen met andere T-Mobile klanten. Met deze groepsgenoten bel je onderling gratis en je kunt iedere maand een cadeautje weggeven in de vorm van bijvoorbeeld 500mb aan data. Ik zie trouwens dat je verlengd hebt, leuk om te lezen dat we je mogen blijven verwelkomen als klant van T-Mobile! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

@Snoekie10

Hoi Snoekie10,

Ik zie dat je al een aantal reacties hebt gegeven in verschillende topics maar nog niet welkom bent geheten, bij deze! 😃 In principe kost het alleen geld als je terugbelt. Jouw situatie zou dan volgens mij een nieuwe ontwikkeling zijn en dan moet het wel boven water komen. Vandaar dat ik even ben gaan zoeken. Ik zie op je factuur tweemaal uitgaande oproepen naar het nummer dat je geeft en dat er inderdaad €2,54 hiervoor in rekening is gebracht. Kan het zijn dat je teruggebeld hebt naar dit nummer?

Ik zie geen directe creditering die te maken heeft met deze twee oproepen. Ik zie wel dat er €16,03 is gecrediteerd vanwege de overgangsfactuur.

Heb je jezelf trouwens al voorgesteld in het voorsteltopic? We zijn natuurlijk benieuwd naar alle forumleden!

@all

Jullie doen er in ieder geval goed aan om niet op te nemen en het nummer te blokkeren als het mogelijk is. Neem allemaal een kijkje op de pagina over T-Mobile Samen. Je kunt hier zoveel voordeel uit halen! 😃
Bedankt voor de reactie. Nee ik heb niet terug gebeld en meteen geblokkeerd . Hoezo moet ik €16,03 betalen? Groetjes Nicole
Ik zie het al is niet voor mij bedoeld

Reageer