Beantwoord

Gebeld door onbekend +33 nummer zaterdagmorgen

Zaterdag werd ik gebeld door een buitenlands nummer.
Volledig onbekend nummer.
Dame vraagt of ik in Engels of Duits wil spreken.
Ik heb gelijk gezegd geen buitenslands gesprek te willen voeren en opgehangen.

Alleen mijn nummer staat niet in gidsen oid, hoe komen ze dan aan mijn nummer?
Ik vind dit wel vervelend!
icon

Beste antwoord door Gwendolyn70 13 januari 2014, 10:43

Goedemorgen,

Een telefoonnummer is een combinatie van 10 cijfers. De kans is groot dat als ik 06- en dan nog 8 cijfers lukraak intoets, ik vanzelf iemand aan de lijn krijg.

Binnen Nederland is het niet toegestaan om zomaar iemand te bellen, voor commerciele doeleinden, als die persoon is geregistreerd in het bel-me-niet-register.

Buitenlandse nummers vallen helaas buiten deze wetgeving en het is ook niet mogelijk om deze nummers te blokkeren.
Als er sprake is van poging oplichting dan nemen de oplichters de dag erna toch weer een ander nummer dus is blokkeren vaak ook zinloos.

Niet opnemen is het verstandigst, en zeker niet terugbellen. De kans is groot dat je dan hele hoge belkosten maakt.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Hi,

Er zijn organisatie (al dan niet legitiem) die willekeurig nummers draaien om iemand aan de lijn te krijgen. Gelukkig kost het je geen geld als je opneemt (in Nederland dan :))!

Laat je nooit verleiden om terug te bellen.

Gr. Casper.
Goedemorgen,

Een telefoonnummer is een combinatie van 10 cijfers. De kans is groot dat als ik 06- en dan nog 8 cijfers lukraak intoets, ik vanzelf iemand aan de lijn krijg.

Binnen Nederland is het niet toegestaan om zomaar iemand te bellen, voor commerciele doeleinden, als die persoon is geregistreerd in het bel-me-niet-register.

Buitenlandse nummers vallen helaas buiten deze wetgeving en het is ook niet mogelijk om deze nummers te blokkeren.
Als er sprake is van poging oplichting dan nemen de oplichters de dag erna toch weer een ander nummer dus is blokkeren vaak ook zinloos.

Niet opnemen is het verstandigst, en zeker niet terugbellen. De kans is groot dat je dan hele hoge belkosten maakt.

Reageer