Vraag

Hoe kapot moet je toestel zijn om voor vervanging in aanmerking te komen?

Mijn Sony Xperia T, nieuw aangeschaft bij een abonnement, begon na een klein jaar zo nu en dan spontaan opnieuw op te starten. Aanvankelijk dacht ik dat dit zo hoorde, maar heb toch na verloop van tijd maar eens een backup gemaakt en een reset gegeven. Helaas, na het terugzetten van de backup
was het probleem niet verdwenen. Een maand of twee geleden begon het toestel vrijwel onophoudelijk te restarten. Hierdoor was de batterij al binnen een uur of 16 leeg, terwijl hij het normaliter zo'n drie dagen uithoudt. Ik heb het ter reparatie aangeboden in de T-Mobile shop, waar ik kreeg te horen dat ik het toestel 2 tot 3 weken kwijt zou zijn. Omdat ik geen vervangende smartphone heb liggen thuis heb ik de medewerker gevraagd of ik ook in aanmerking kwam voor een vervangend toestel. Dit was niet aan de orde. Ik kon wel een adapterkaartje voor mijn SIM-kaart meekrijgen, zodat ik die weer kon gebruiken in mijn oude GSM. Daarmee kan ik niet internetten, dus helaas pindakaas van mijn maandelijkse databundel 😞
Na twee weken was mijn toestel terug en leek het goed te functioneren. Helaas, binnen twee weken was hetzelfde euvel weer aan de orde, maar nu werd het toestel ook behoorlijk warm wanneer ik Wifi inschakelde. Wederom naar de T-Mobile shop getogen en weer ingelevgerd ter reperatie. Ook deze keer gevraagd naar een vervangend toestel en ook deze keer nul op rekest. Twee weken later was mijn toestel weer bij me terug. Helaas kon ik het na drie werkdagen wederom weer gaan inleveren bij T-Mobile. 's nachts opgeladen en met een volle batterij van huis en rond 13:00 uur nog 4% batterijcapaciteit over 😠 Vandaag heb ik dus voor de derde keer mijn toestel weggebracht in nog geen drie maanden tijd. Ik heb het toestel diverse malen gereset, backups gemaakt en weer teruggezet en het is nu voor de derde keer in reparatie. In de shop heb ik aangegeven er geen genoegen meer mee te nemen. Ik wil dat het toestel wordt vervangen door een deugdelijk exemplaar (Iliefst geen Sony meer, dit was My Last Sony namelijk). De medewerker vertelde mij stoicijns dat vervanging pas kon overwogen nadat het toestel vier keer ter reparatie was aangeboden en daar sta ik nu weer met mijn oude GSM. Intussen heb ik het zo langzamerhand behoorlijk gehad, niet alleen met Sony maar ook met T-Mobile. Voordat ik me eens ga verdiepen in mijn wettelijke rechten als consument wilde ik het toch nog eens voorleggen in dit forum; hoe kapot moet je smartphone van krap een jaar oud zijn om in aanmerking te komen voor vervanging? Ik ben benieuwd naar de reactie(s)...

0 reacties

Geen reactie

Reageer